Värt att byta till XP eller WIndows 7?

Inaktiv
Värt att byta till XP eller WIndows 7?

Hej, det är så att jag nu har Windows Vista 64bits versionen och jag tycker jag får väldigt dålig FPS i Crysis...

Här är ett par frågor

1. Är det värt att byta till XP 64 Bit?(har för mig att det skulle finnas en 64 bits version av XP) och så är det där med Windows 7, har det kommit ut än? ger det lika bra performance som XP? Vill fortfarande ha kvar DX10 för vissa andra spel, LOTRO Tillex

2. Och så är det där med Windows 7, har det kommit ut än? ger det lika bra performance som XP? Vill fortfarande ha kvar DX10 för vissa andra spel, LOTRO Tillex:P

XFX GeForce 9800gtx+
Intel Core 2 Duo E8400 3ghz
8g ram

Ska nart skaffa mig ett till 9800gtx+ och köra SLI

Och minna inställningar i Crysis är Resolution 1400x900 och ingen AA med 30FPS kan också köra 1600x1050 med 25-30 fps och enligt mig är det ganska litte och kör allt med High med den här Tweaken jag har gjort

con_restricted = 0
r_sunshafts = 1
e_water_ocean_fft = 1
e_water_tesselation_amount = 10

Medlem

XP är det ju ingen idè att byta till och Windows 7 finns bara som beta ännu

1: Jag tycker det är komplett onödigt att byta till XP64bit vid den här tiden när Win7 kommer i höst/vinter. Win7 ger BÄTTRE performance än XP, samt det kommer att stödja DX11. (Eller har jag fel där?)

2: Dom har planer på att släppa det den här hösten men det kanske kommer nästa vår.

Tvivlar på att det skulle bli en rejäl FPS boost ifall du byter till XP64, men du har låg FPS på grund av ditt grafikkort. Det bör bli bättre med ett till men jag skulle hellre bara köpa ett GTX285 eller GTX295.

Jag kör utan tweaks med allting på Very High 1600x1050, x2 AA: Runt 25-50 FPS.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv
Skrivet av master_chrille:

1: Jag tycker det är komplett onödigt att byta till XP64bit vid den här tiden när Win7 kommer i höst/vinter. Win7 ger BÄTTRE performance än XP, samt det kommer att stödja DX11. (Eller har jag fel där?)

2: Dom har planer på att släppa det den här hösten men det kanske kommer nästa vår.

Tvivlar på att det skulle bli en rejäl FPS boost ifall du byter till XP64, men du har låg FPS på grund av ditt grafikkort. Det bör bli bättre med ett till men jag skulle hellre bara köpa ett GTX285 eller GTX295.

Jag kör utan tweaks med allting på Very High 1600x1050, x2 AA: Runt 25-50 FPS.

Joo, jag skulle vilja köpa ett helt nytt grafik kort, men har inte råd nu tyvär, värt att vänta ett par månader på att 285 eller 295 ska börja bli billigare än att köpa ett nytt 9800gtx????

Medlem

win7 beta säger jag bara, snabbare och stabilare än xp och vista.... tillsammans


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

win7 beta säger jag bara, snabbare och stabilare än xp och vista.... tillsammans

Jag dumpa Windows 7 för det var en del program som inte funka. T.ex Daemon tools :\

Skrivet av READON:
Skrivet av master_chrille:

1: Jag tycker det är komplett onödigt att byta till XP64bit vid den här tiden när Win7 kommer i höst/vinter. Win7 ger BÄTTRE performance än XP, samt det kommer att stödja DX11. (Eller har jag fel där?)

2: Dom har planer på att släppa det den här hösten men det kanske kommer nästa vår.

Tvivlar på att det skulle bli en rejäl FPS boost ifall du byter till XP64, men du har låg FPS på grund av ditt grafikkort. Det bör bli bättre med ett till men jag skulle hellre bara köpa ett GTX285 eller GTX295.

Jag kör utan tweaks med allting på Very High 1600x1050, x2 AA: Runt 25-50 FPS.

Joo, jag skulle vilja köpa ett helt nytt grafik kort, men har inte råd nu tyvär, värt att vänta ett par månader på att 285 eller 295 ska börja bli billigare än att köpa ett nytt 9800gtx????

Man vet ju inte direkt hur priserna kommer att bli i framtiden så du gör nog rätt att köpa ett till 9800GTX.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Verkar som om många har problem med Crysis-spelen och Windows 7 bla jag. Fungerar utmärkt i Vista och tycker mer och mer illa om Windows 7 så funderar på att backa tillbaka till Vista.

EDIT - Är gjort i just denna stund. Tack och lov finns backup-program som kopierar hela partitionen.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar