Medlem
Dålig FPS

Hej, jag tycker att min FPS är lite halvrisig så jag testa att köra Crysis i windowed mode med ATI overdrive och aktivitetshanteraren framme, och då såg jag att aktiviteten på grafikkortet stod på runt 60% och CPU:n runt 50% även fast det va full action och FPS:en droppa ner till 10. Är det normalt?
Man tycker ju att åtminstone grafikkortet borde va på 100% :\

Setup: Phenom 8450 2.1 GHz, 4GB ram, HIS Radeon 4870 1GB

Väldigt tacksam för svar

En processor på 2.1GHz (Dual eller Tri) är ganska lågt... Skaffa tweaks som kan förbättra din FPS, exempelvis XConfig.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Beror på vilka inställningar du kör, en dålig processor kan flaska rätt regält, hade en Athlon x2 4600+ på 2.6ghz och det funkade bra i crysis med ett snabbt graffe, körde Veryhigh med ett gtx 280... Ett 4870 borde vara nog för Veryhigh, är tveksam till din CPU...

Sen är det alltid krävande i strider i crysis, speciellt när mycket partikel effekter visas.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jag brukar köra 1680X1050, high och då är det just och just spelbart.

Tror ni att det blir bättre om jag inhandlar en Phenom II x3 720 BE?

Ja! Även fast Intel är bättre. (Me is fanboi.)

Det bör bli en ganska bra prestanda ökning.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Ja! Även fast Intel är bättre. (Me is fanboi.)

:heart::heart:AMD FTW!!:heart::heart::P

Medlem

AMD = bättre priser/mer prisvärt..
INTEL = bättre men dyrare

AMD/ATI = bättre priser/mer prisvärt..
NVIDIA = bättre men dyrare

Ser du mönstret?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Min fina pärla:heart: prioriteras före datorn så därför blir det inte så mycket pengar över = AMD

Äh, bilar är väl sisådär. En Ång-driven dator med hjul och ratt ska man ha. Komma körandes i det på motorvägen, tänk er det.

Men, skaffa en bättre processor så ska du se att det blir bättre.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Ska bli Tack för hjälpen

Medlem

Mitt grafikkort måste vara nått jävla måndagsexemplar, överklockar jag det med 5-10 MHz så får jag artefakter över hela jävla skärmen direkt

Skrivet av Robins:

Mitt grafikkort måste vara nått jävla måndagsexemplar, överklockar jag det med 5-10 MHz så får jag artefakter över hela jävla skärmen direkt

Då kan jag säga såhär: "Då är vi två."

Jag drar upp fläkten på 60% (40% just nu) och sen drar jag upp clock och minne med cirka 50.

Startar Crysis. Artifacts över hela skärmen.

Men, behöver inte överclocka för det känns så onödigt med ett bra kort.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

En del är känsligare än andra :/ lite konstigt, men det är väll nått mojs kan jag tro.


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar