Inaktiv
Vista och XP

Tja, det är så att jag kör Crysis nu med DX9 mod med Vista, men det borde inte bli nån skillnad ifall jag installerade XP med Performance eller? det är väll så att DX10 tar så mycket FPS?

PS: Kanske borde säga att jag har 8g ram

Ehrm, XP har väl inte support för 8GB RAM? Vista 64bit är det som gäller.

DX10 tar mera prestanda men det är också "lite" (Som i LITE alltså.) snyggare.

Sen fattar jag inte vad du frågar om.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv
Skrivet av master_chrille:

Ehrm, XP har väl inte support för 8GB RAM? Vista 64bit är det som gäller.

DX10 tar mera prestanda men det är också "lite" (Som i LITE alltså.) snyggare.

Sen fattar jag inte vad du frågar om.

Srry, skrev den här frågan rätt så sent men ska försöka att förklara bättre nu...

Jo det är så att jag jag har 64bits Vista nu, och kör Crysis i DX9 Mode, det borde inte bli nån skillnad då i Performance ifall jag installerade XP??? och jag har 8g ram så jag har gott om Ram så det räcker för Vista och mina spel:P

EDIT: nej, kommer aldrig byta till XP, jag ska ha kvar Vista(Möjligt visst uppdatera till Windows 7) men jag undrade bara

Det är ju som sagt var inte så stor skillnad på DX9 och DX10. Förutom lite mer ögongodis i DX10 (Samt att man kan skryta lite om att "Ja du, ja kör i DX10 och du bara i DX9.")

Datorn behöver arbeta lite mera, som sagt var, när man har DX10. Men nu har du 8 GB RAM, så det bör inte vara några andra problem.

Den vanliga frågan: Vad har du för dator?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

DX10 mod pallar inte min dator så bra direkt, det grafik kortet jag har är ju XFX GeForce 9800gtx, inte perfekta grafik kortet för Very High, lol men ska snart köpa ett till och Köra SLI men här är min dator

Intel Core 2 E8400 3.0Ghz
1 XFX GeForce 9800gtx(snart 2st)
8g ram
Tangentbord = http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=380565
Mus(är inte 100 ifall det är den men jag tror det är den:P) http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=351141

Ja, vad mer ska jag säga:D

Vad har du för moderkort? Supportrar det SLI?

Men du kan köra DX10 med 9800GTX, det räcker gott och väl. Ifall jag lyckades köra med ett 8800GTX med fabriks klock och fick runt 30 Fps så ska du inte ha några problem.

Men testa. Ifall det inte fungerar så...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv
Skrivet av master_chrille:

Vad har du för moderkort? Supportrar det SLI?

Men du kan köra DX10 med 9800GTX, det räcker gott och väl. Ifall jag lyckades köra med ett 8800GTX med fabriks klock och fick runt 30 Fps så ska du inte ha några problem.

Men testa. Ifall det inte fungerar så...

Mitt moderkort kan ha SLI(har redan frågat i Hårdvaru forumet) men när du säger att du har 30FPS menar du då i High eller? Eller pratar du om Very High? Jag får skit dålig Performance med DX10 mode i Very High iallafall, Avarege FPS 20, måste ha 30 för att det ska bli spelbart enligt mig

Jag körde DX10, Very High, 0xAA.

Hmm, nu blev det dags att tänka. (Det gör jag inte ofta, så det är en lite ny grej för mig.)

Har du patchat Crysis? Har för mig att den första patchen fixade lite problem med grafik och sånt.
Vad kör du för resolution?

Jag har också kollat på lite reviews och dom kör alla settings på Medium med 2xAA. Och det blir väl sådär. Det blir nog bra med ett till 9800GTX. men jag skulle faktiskt hellre satsat på ett GTX280 eller 285.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv
Skrivet av master_chrille:

Jag körde DX10, Very High, 0xAA.

Hmm, nu blev det dags att tänka. (Det gör jag inte ofta, så det är en lite ny grej för mig.)

Har du patchat Crysis? Har för mig att den första patchen fixade lite problem med grafik och sånt.
Vad kör du för resolution?

Jag har också kollat på lite reviews och dom kör alla settings på Medium med 2xAA. Och det blir väl sådär. Det blir nog bra med ett till 9800GTX. men jag skulle faktiskt hellre satsat på ett GTX280 eller 285.

Joo, har också tänkt på det, tillochmed tänkt ifall jag ska ta och köpa det här http://www.komplett.se/k/search.aspx?q=GeForce+295 men får se hur det blir

EDIT: Vilka settings kör du nu och hur mycket FPS får du på ett ungefär?

Jag kör 2xAA, 1600x1050, Very High (Förutom Shaders på High och Blurring på High.) Och då får jag runt 25-50FPS. Beror på vart man är på spelet.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar