Crysis Warhead och upplösningar!! Hjälp!!

Medlem
Crysis Warhead och upplösningar!! Hjälp!!

Crysis Warhead beter ju sig helt sjuk. Har en 22 tums lcd som skall köras helst i 1680x1050 men när jag ställer in det far det tillbaka till 1024x768 eller så är knapparna helt vrickade. Får håll msuen typ snett ovanför knapparna fär att det ska gå att klicka på dom. Blir galen!!! Får inte till det.
har ett GTX 295 kör med nyaste whql drivisen 182.06 från nvidias sida.
Patchade även spelet innan jag startade första gången vilket kanske var dumt?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Jag hade ett liknande problem, och det ända sättet som kunde fixa det var att stänga av fullscreen och sen sätta igång det igen. Kanske finns någon som har någon fix på det där.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

prövat stänga av fullscreen och göra inställningar men hoppar tillbaka till 1024x768 då.

Kan det va 182.06 som inte fungerar bra med spelet?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Vet inte, jag använder 182.06 själv och har inte märkt av något, inte ännu ialla fall. Ska försöka kolla upp det där.
_____________

Kunde inte hitta något på Google eller liknande. Bad min kompis testa detta själv och han hade inte heller några problem.

Kan du testa att om-installera (Jag vet att det är irriterande.), det kanske kan fixa det.

Men strunta i patchar ett tag, och kolla ifall det fungerar bättre.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Vet inte, jag använder 182.06 själv och har inte märkt av något, inte ännu ialla fall. Ska försöka kolla upp det där.
_____________

Kunde inte hitta något på Google eller liknande. Bad min kompis testa detta själv och han hade inte heller några problem.

Kan du testa att om-installera (Jag vet att det är irriterande.), det kanske kan fixa det.

Men strunta i patchar ett tag, och kolla ifall det fungerar bättre.

Jo jag ska göra det och pröva utan patch först men om det fungerar då ska jag patcha det sen då?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Hmm, bra fråga. Men, när du installerade patcharna, hade du Crysis DVD'n i din läsare då? Har hört att det kan stöka till det lite, men aldrig testat själv.

Installera om spelet, ta ut DVD'n, installera patchar och sen kolla ifall det fungerar. (Vet inte ifall detta kommer fungera men värt ett försök.)


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Har nu fått det att fungera dock inte vågat patcha det igen.
Vet någon om det var optimeringar osv i patchen??
Hur som helst varför jag frågar är fär att jag kan köra på allt i enthusiast men när man kommer till nåt som kallas resort det är en massa hyddor vid vattnet droppar framsen rejält:\
Tänkte om patchen snyggar till sånt?
drog ned till gamer på allt och 2x AA men fick under 30 fps där ialafall. Ligger annars runt 40 hela tiden oavsett gamer eller enthusiast inställningarna vilket är klart spelbart men när det droppar ned till 23fps blir det mindre skoj.
kör i 1680x1050


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Jag märkte ingen skillnad på FPS med Patchar, bara att V-sync blev tillgänglig. Sen har man alla dessa tweaks och sånt.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Vilka tweaks använder du?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

1
Skriv svar