Tweaks för att öka FPS (Warhead)

Medlem
Tweaks för att öka FPS (Warhead)

Har väldigt låg FPS, ca 20 till fots, vilket går att spela med, men är lite frustrerande ibland. I fordon är den betydligt värre. Hade ca 2 FPS i Hovercraften där jag är för tillfället.

Undviker helst att köpa ny hårdvara, även om jag vet att det behövs för att kunna njuta av Crysis till fullo, eftersom jag har lite ont om pengar för tillfället.

Spelar med Minimum Settings och 800x600.

Dator:
AMD Athlon 64 Processor 3000+
1024 MB RAM
ATI Radeon HD 2600 PRO AGP 512MB
DirectX 9.0c
Windows XP Professional

Känns som om en FPS drop på ca 10 FPS om jag är i Hovercraft eller precis utanför den borde gå att göra någonting åt...

Någon som har några preformance tweaks att föreslå för lite bättre FPS? Så länge jag ser fienderna, spelar inte det grafiska särskilt stor roll.

Tack på förhand

Medlem

Tackar. Lite väl mycket för min del däremot (grafiknedskärningar, that is). Lyckades tweaka ner spelet tillräckligt för att dubbla den vanliga FPSen och få en spelbar FPS i fordon med hjälp av den här guiden; [http://www.tweakguides.com/Crysis_1.html]
Stängde av skuggor helt, bland annat.

Men tack ändå:P

Inaktiv

Vsg, men använde också den där Tweak Guiden när jag skulle Förbättra min High=P

Medlem

Går att tweaka åt alla håll och kanter ^^

Min dator skulle nog krascha om jag testade att spela på High ^^

TESTA DET! TESTA HIGH! Jag vill få reda på ifall den kraschar!


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Om ni undrar vad som är förbättrat så skrev jag det här i Autoexec,

con_restricted = 0
r_sunshafts = 1
e_water_ocean_fft = 1
e_water_tesselation_amount = 10
r_colorgrading = 1
r_MotionBlur = 4
r_DepthOfField = 2

Ser faktist riktigt snyggt ut specielt r_sunshafts = 1! älskar den

Medlem
Skrivet av master_chrille:

TESTA DET! TESTA HIGH! Jag vill få reda på ifall den kraschar!

Kan testa det imorn. kan ta en screenshot på felmedelandet om det dyker upp nått. Om jag inte får bluescreen det vill säga ^^

Medlem

Varför skulle det krasha av att spela på high? han får väl dåliga fps precis som alla andra. Om det inte är värmerelaterat dvs...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Varför skulle det krasha av att spela på high? han får väl dåliga fps precis som alla andra. Om det inte är värmerelaterat dvs...

Min gamla dator krashade och var död i två timmar när jag drog på maxinställningar på Crysis.

Medlem

nej det stämmer inte...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

nej det stämmer inte...

Haha, jag har filmat det. Jag ställde allt på max (för XP, vill säga) och möttes av dryg 1 bildruta var femte sekund. När man sedan hoppade ur planet så hängde sig spelet för att sedan stängas av samtidigt som datorn. Sedan gick det inte att starta datorn på cirka 2 timmar.

Jag tror nog att jag har bättre koll på hur det gick till än dig.

Medlem

Hur gick det till då? Rent tekniskt?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Man skulle faktiskt betalt tio spänn för ett svar...

Skrivet av mrful:

Man skulle faktiskt betalt tio spänn för ett svar...

Nah, hellre en läsk.

(Off-topic, Woho!)


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar