Medlem
Mod-tips

Nu när det har regnat in en del moddar och Single-Player banor till Crysis så kan vi ju tipsa om de vi tycker är allra bäst! Här är en del förslag till vad som bör tankas ner i din levels-mapp

Crysis

Single Playerbanor
Country Path
Spännande bana, grafiskt imponerande, snyggt utförd och en hemlig liten undervattensstad.

GTLi's One Day Challenge
Vacker och grafiskt väldigt imponerande.

The Vulture's One Day Challenge
Vacker Crysisbana gjord på (läs: under) 24 timmar av The Vulture! Inga eldstrider dock men kul att utforska för oj, vad det är snyggt!

Vulcano
Underbar bana med alternativa vägar och väldigt bra bandesign

GDC06
Nygjord version av Baggibox, mycket grafiskt imponerande.

Operation Neodym
Väldigt filmisk upplevelse som påminner litegrann om Call of Duty.

Crashed
Grafiskt väldigt snygg bana, halvkul gameplay.

Strange Island
Väldigt spännande och snygg.

Physis III
Fysikbana som är väldigt underhållande. Inga rikiga eldstrider eller fiender dock. Men väldigt kul att leka runt i.

Alpha-Crysis demo
Bra gameplay, väldigt bra leveldesign och grafisk imponerande.

Ghadir
Ökenbana med en gnutta humor, det gör dock inte modden mindre seriös för det.

Niveus
Slottsbana helt utan fiender. Måhända tråkigt men oj så snyggt det är. Kul att utforska iallafall. Medeltidssetting.

Snipe Hill
Riktigt cool bana, grafiskt imponerande, väldigt utmanande och rolig.

The Resort
En riktigt actionfylld Singleplayer-upplevelse med sanslöst välgjorda omgivningar och ljuvlig musik. Rekommenderas starkt. Tipstack till The Vulture!

Seith's Little Island
En trevlig liten ö utan vare sig fiender eller uppdrag. För dig som vill traska omkring och endast skåda vyerna. Tipstack till The Vulture!

Strange Island
En cool bana med trevliga effekter och underlig handling. Ljuvlig ljussättning och trevligt upplägg. Tipstack till The Vulture

Induction
Riktigt cool action med hutlöst snygga mellansekvenser som bara proffs kan göra. Snygga miljöer och intressant handling. Rekommenderas starkt. Tipstack till The Vulture!

Moddar
Savanna To Jungle
Tipstack till The Vulture

Natural Mod
Mod som ändrar vädret och miljöerna i Crysis så att de blir mer verklighetstrogna och enligt många också snyggare, tipstack till The Vulture

Castaway

Aurora - Maximum Space
Multiplayermod. Singleplayerversion på väg.

X32I Singleplayer-modd som var tänkt att släppas i 2 delar men utvecklingen av den andra delen har avbrutits. Men det gör ju inte första delen tråkigare för det, eller hur?

Predator The Heat of The Jungle Modd som baseras på Predator-filmen från -87 (?)

Moddar Under Utveckling
Codename: Dead Bird

Jurassic Park

Aurora - Maximum Space
Multiplayern är redan släppt men Singleplayer delen utvecklas fortfarande.

MechWarrior: Living Legends
MechWarrior i CryEngine2 : o

Parallel
Stämningsfull Crysismod med fokus på djup handling

Petrograd
Modd som på förhand ser riktigt bra ut!

Light Spire: Fortunes Web FantasyRPG som ser otroligt bra ut! Utvecklarna planerar till och med att hitta en utgivare så att de kan få ut det i handeln.

Brick It! WWII och LEGO (!) inspirerad single- och multiplayermod.

The Ilsamiren Wars
RPG Medieval mod som verkar rysligt bra så här på förhand ; )

-

Alla moddar ovanför är för Crysis och alltså inte Crysis Warhead. Vissa Singleplayerbanor kan funka med Warhead men det är inget jag kan testa/garantera ; )


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Nice! Ska kanske testa nån sp bana

Medlem

Alla sp banor kan man i alla fall köra i Warhead också

Medlem
Skrivet av Robins:

Alla sp banor kan man i alla fall köra i Warhead också

Ah, okej. Har inte Warhead så har inte kunnat testa eller lägga till några från det spelet men då noterar jag det i förstaposten!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Det måste ju finnas någon som kan tipsa om en bra modd?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Castaway.

Natural Mod.

Savanna To Jungle.

Och självklart mitt eget Teams mod:
Codename: Dead Bird. (WIP).

Sedan finns det förstås många riktigt bra Singleplayer-banor, men det är ju inga moddar.

Medlem

Första trailern till Petrograd släpptes idag och oj, vad det ser bra ut!
Ta en titt själv vetja!
http://www.youtube.com/watch?v=WxEQZS0_uq8&fmt=22

Skrivet av The Vulture:

Sedan finns det förstås många riktigt bra Singleplayer-banor, men det är ju inga moddar.

Äsch, dela med dig ändå!

Skrivet av The Vulture:

Codename: Dead Bird. (WIP).

Ah, den började jag bevaka på ModDB så sent som igår faktiskt. Ni uppdaterar väl fortfarande där eller? = )


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Dåså:

The Resort - av skm.
En riktigt actionfylld Singleplayer-upplevelse med sanslöst välgjorda omgivningar och ljuvlig musik. Rekommenderas starkt.

Seith's Little Island - av Seith.
En trevlig liten ö utan vare sig fiender eller uppdrag. För dig som vill traska omkring och endast skåda vyerna.

Strange Island - av KunAda.
En cool bana med trevliga effekter och underlig handling. Ljuvlig ljussättning och trevligt upplägg.

Induction - av Adius_Omega.
Riktigt cool action med hutlöst snygga mellansekvenser som bara proffs kan göra. Snygga miljöer och intressant handling. Rekommenderas starkt.

Physis III - av poomuckel.
En rolig bana för den som vill leka med spelets trevliga fysikmotor. Här kan du göra allt från att mosa koreaner med stockar till att skicka iväg bilar en katapulter.

Hoppas förslagen passade!

Medlem
Skrivet av The Vulture:

Dåså:

The Resort - av skm.
En riktigt actionfylld Singleplayer-upplevelse med sanslöst välgjorda omgivningar och ljuvlig musik. Rekommenderas starkt.

Seith's Little Island - av Seith.
En trevlig liten ö utan vare sig fiender eller uppdrag. För dig som vill traska omkring och endast skåda vyerna.

Strange Island - av KunAda.
En cool bana med trevliga effekter och underlig handling. Ljuvlig ljussättning och trevligt upplägg.

Induction - av Adius_Omega.
Riktigt cool action med hutlöst snygga mellansekvenser som bara proffs kan göra. Snygga miljöer och intressant handling. Rekommenderas starkt.

Physis III - av poomuckel.
En rolig bana för den som vill leka med spelets trevliga fysikmotor. Här kan du göra allt från att mosa koreaner med stockar till att skicka iväg bilar en katapulter.

Hoppas förslagen passade!

Absolut! Uppdaterar förstaposten nu. Komplett med tipstack såklart


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Bra initiativ qorra!.. lägg till dessa också, mycket bra banor:

Crashed
Grafiskt väldigt snygg bana, halvkul gameplay.

Strange Island
Väldigt spännande och snygg.

GTLi's One Day Challenge
Vacker och grafiskt väldigt imponerande.

Snipe Hill
Riktigt cool bana, grafiskt imponerande, väldigt utmanande och rolig.

Country Path
Spännande bana, grafiskt imponerande, snyggt utförd och en hemlig liten undervattens stad.

GDC06
Nygjord version av Baggibox, mycket grafiskt imponerande.

Alpha-Crysis demo
Bra gameplay, väldigt bra leveldesign och grafisk imponerande.

Tipstack är överflödigt tycker jag... Sedan vore det bättre om du skrev beskrivningen precis under länken istället för efter. Och sedan ett mellanrum mellan varje bana, så som jag gjort i denna post.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Den där GDC06 kan jag inte ens få tag på. Där man ska ladda ner den står det på tyska, tror jag... Så jag fattar nada.

Jaha, nu fattar jag. Jag kanske borde ha på mig mina glasögon hela tiden ifall jag missar att det står Download.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Vadå tyska? Crymod.com är inte tyskspråkig. Man klickar bara på gdc06.rar och så startar nedladdningen.

Prova den gärna med min Dreamhaze TOD, har du inte den redan kan du testa den, DL: http://www.megaupload.com/?d=P9QR0VJG

Öppna editorn, sen gå till Time of day, sedan Import TOD sen laddar du bara dreamhaze. Vill du sedan köra den i fullscreen i vanliga crysis så laddar du in dreamhaze, sedan trycker du Export to Engine, sedan save.. quit.. starta crysis, in consollen; map GDC06 eller vad den heter. Startar @ 09.00 men ändras och blir mer grön och nice @ 10.00, ändra tiden med e_time_of_day kommandot i console till 10 i så fall, den är nice både i 09.00 och 10.00 - 11.00.

Funkar inte consoll commandon skriv con_restricted 0 ifall du inte redan visste det.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

brick it kommer inte vara ww2 tror jag. dom har en model på en apache helikopter

Skrivet av Laxen:

Vadå tyska? Crymod.com är inte tyskspråkig. Man klickar bara på gdc06.rar och så startar nedladdningen.

Den första länken jag såg var "Download Mirror" och den gick till en tysk site. Sen så när jag tagit på mig mina glasögon så såg jag att det fanns en till Download på crymod.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av Laxen:

Bra initiativ qorra!.. lägg till dessa också, mycket bra banor:

Tipstack är överflödigt tycker jag... Sedan vore det bättre om du skrev beskrivningen precis under länken istället för efter. Och sedan ett mellanrum mellan varje bana, så som jag gjort i denna post.

Lade till de du listade där. Och av det jag kunde utröna av det du skrev så var alla single-playerbanor, riiite?
Ändrade också "uppställningen" på texten så att den blev som du sa.
Sket i att ge dig tipstack också xD

Iallafall tack för tipsen!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Medlem
Skrivet av Alesi09:

Självklart inte! ;D


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar