Gott Nytt År önskar vi på Crysis avdelningen!

Medlem
Gott Nytt År önskar vi på Crysis avdelningen!

Så gott nytt år alla Och glöm inte att tortera era datorer extra mycket med crysis nu... fläska på inställningarna bara!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Gott nytt år.

Medlem

Jag kan inte maxa mer...

Medlem

Klart du kan... det är bara att öka saker som drawdistance och detaljrikedomen på avståndsobjekt... jag fick 4 fps när jag tog bort alla "sprites" och ersatte dom med fullt ut renderade träd i sin fulla kvallitet och tog bort LOD'en. Haha, kan visa dig skillnaden så fattar du vad jag pratar om:

High dx9

Veryhigh dx10

Custom Ultrahigh dx9 4fps glädje...

Lite skillnad va? ahahahaha älska crysis xD ingen dator kommer kunna maxa skiten på många år ^_^


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Ahahahaha älska crysis xD ingen dator kommer kunna maxa skiten på många år ^_^

Jo.

The Crysis Cruncher.

Kolla fler av hans filmer, han har en rätt mäktig burk...

Medlem

Tack för länken. Det är det bästa man kan ha idag det som sitter i hans burk. Trots detta går det inte att maxa crysis... Att maxa crysis innebär att man använder sig av 16xQAA (Quality Anti-Aliasing) Och det klarar inte dessa grafikkort. Inte nog med det. Ska man verkligen maxa crysis ska man ta bort allt sådant som spelet gör för att vinna framerates så som att använda såkallad "LOD" Level of detail. Det innebär att spelet skär ner på detaljrikedomen på avstånd för att flyta bättre. Detta såklart till kostnad av grafiken. Och så har vi Drawdistance som man skär ner på för att öka prestanda. Efter 500 meter så renderas inte buskar, gräs, stenar och objekt. Träd förvandlas till såkallade "Sprites" som är lågupplösta platta 2D-texturer som vrider sig mot spelaren, detta syns inte på långt avstånd men ser sämre ut än träd och vegetation som renderas i sin fulla prakt och detaljrikedom i 3D.

Man kan såklart ta bort alla dessa saker som optimerar prestandan av en kostnad av grafik. Gör man detta resulterar det i att man bara får ett par FPS. SÅ maxad grafik, kombinerat med 16xQAA och ingen nedskärning av detaljrikedom och fullt ut maxad drawdistance KLARAR INGEN BURK IDAG. Och inte nog med det, Crytek har skurit ner på saker som man inte själv kan fixa. Nämligen textur upplösning, modeller och sånt där... Många texturer i crysis är ganska lågupplösta, istället har man en fin Normalmap på som gör texturerna finare.

Här är några bilder på vad fan jag snackar om:

http://aycu14.webshots.com/image/32333/2005063691397710166_rs.jpg
http://aycu10.webshots.com/image/35889/2005067322259993095_rs.jpg
http://aycu40.webshots.com/image/34039/2005092490958509731_rs.jpg

Som du ser behövs alltså ljus, eller solsken (light mapping) för att Normals ska synas bra i crysis. Används alltså för att reflektera ljus på en yta. Detta är ännu en av alla nedskärningar man gör av Cryengine2 i crysis för förbättrad prestanda.

Tro mig jag vet vad jag snackar om när det kommer till crysis och grafik, ingen dator kommer kunna maxa crysis på länge. Behövs betydligt mer grafikprestanda. Kanske 3 GTX 350 i 3-way SLI går... Kanske...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar