Inaktiv
8g ram Crysis

Tja, det är så att jag har en dator med grafik kortet Nvidia GeForce 9800gtx, Intel(R) Core(TM)2 Duo Cpu E8400 @ 3.00GHz och bara 2g ram minne:( men i January ska vi beställa 8g ram och jag undrar: Kommer min dator att kunna köra Crysis lag fritt då på very high? jag kan köra Crysis på very high nu med litte lag men undrar hur stor skillnad 8g ram minne skulle bli:D

PS: På Välkomstcentret så står det Nvidia GeForce 9800gtx/9800 GTX+ vad betyder det, jag vet att jag är litte n00big med sånt här för jag fattar inte varför det står /9800 GTX+:P

Medlem

Jag tror det men iofs så är jag inte ngt proffs på sånt!


signatur

Wai

Medlem

Varför 8 gb? Det räcker och blir över med 4 gb i spel...

Jag skulle tro att den här tråden passar bättre i Hårdvara.

Men! vad har du för operativsystem? 32-bit har jag för mig använder bara 3.5GB RAM...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Nej, om du ökar från 2gb ram till 4 så får du lite mindre så kallad microstuttering. Med tanke på att crysis bara använder mellan 1.7 - 1.9 så är 8gb definitivt onödigt. Du kommer inte att kunna köra laggfritt på Veryhigh förens du bytt till ett bättre grafikkort. Satsa på ett Geforce GTX 295 i januari - februari sen kan du göra det.

Edit: det där + tecknet betyder att det är en updaterade variant med högre klockfrekvenser... Inte värt dom extra slantarna med andra ord.. varför? Ptjaa kanske för att du kan klocka kortet själv gratis...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Det skadar väl däremot aldrig att ha 8gb antar jag, så får man ett bra pris på det så är det väl lika bra att skaffa det, om man har pengarna att kasta ut såklart.

Jag kör med 4gb och det har alltid varit nog.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

Nej, om du ökar från 2gb ram till 4 så får du lite mindre så kallad microstuttering. Med tanke på att crysis bara använder mellan 1.7 - 1.9 så är 8gb definitivt onödigt. Du kommer inte att kunna köra laggfritt på Veryhigh förens du bytt till ett bättre grafikkort. Satsa på ett Geforce GTX 295 i januari - februari sen kan du göra det.

Edit: det där + tecknet betyder att det är en updaterade variant med högre klockfrekvenser... Inte värt dom extra slantarna med andra ord.. varför? Ptjaa kanske för att du kan klocka kortet själv gratis...

Så du menar ifall jag skaffar mig Geforce GTX 295 så kommer Crysis vara laggfritt på very high?

Och så har jag kört Crysis med mina 8ram minnen och det blev 1 litten skillnad men fortfarande laggigt, fast tyckte det ändå inte var onödigt att köpa eftersom att jag kan ha min server på medans jag spelar nu utan att det laggar:)

Varför säger alla "lagg" för?! Lagg är ens internet. FPS däremot är själva datorn.

Du kommer att se en skillnad ifall du skaffar ett nytt grafikkort, men du kommer nog att behöva skaffa en ny processor för att kunna köra med FPS över 35-40.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av ShadowKid:
Skrivet av Laxen:

Nej, om du ökar från 2gb ram till 4 så får du lite mindre så kallad microstuttering. Med tanke på att crysis bara använder mellan 1.7 - 1.9 så är 8gb definitivt onödigt. Du kommer inte att kunna köra laggfritt på Veryhigh förens du bytt till ett bättre grafikkort. Satsa på ett Geforce GTX 295 i januari - februari sen kan du göra det.

Edit: det där + tecknet betyder att det är en updaterade variant med högre klockfrekvenser... Inte värt dom extra slantarna med andra ord.. varför? Ptjaa kanske för att du kan klocka kortet själv gratis...

Så du menar ifall jag skaffar mig Geforce GTX 295 så kommer Crysis vara laggfritt på very high?

Och så har jag kört Crysis med mina 8ram minnen och det blev 1 litten skillnad men fortfarande laggigt, fast tyckte det ändå inte var onödigt att köpa eftersom att jag kan ha min server på medans jag spelar nu utan att det laggar:)

JA, laggfritt på Veryhigh settings utan mindsta tvekan, du kan nog köra med AA/kantutjämning på också ska du se... Kortet presterar ffs skitbra:

http://www.bit-tech.net/hardware/2008/12/18/first-look-nvidia...

1920x1200, Veryhigh och 2xAA - ca 35fps


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Laxen:
Skrivet av ShadowKid:
Skrivet av Laxen:

Nej, om du ökar från 2gb ram till 4 så får du lite mindre så kallad microstuttering. Med tanke på att crysis bara använder mellan 1.7 - 1.9 så är 8gb definitivt onödigt. Du kommer inte att kunna köra laggfritt på Veryhigh förens du bytt till ett bättre grafikkort. Satsa på ett Geforce GTX 295 i januari - februari sen kan du göra det.

Edit: det där + tecknet betyder att det är en updaterade variant med högre klockfrekvenser... Inte värt dom extra slantarna med andra ord.. varför? Ptjaa kanske för att du kan klocka kortet själv gratis...

Så du menar ifall jag skaffar mig Geforce GTX 295 så kommer Crysis vara laggfritt på very high?

Och så har jag kört Crysis med mina 8ram minnen och det blev 1 litten skillnad men fortfarande laggigt, fast tyckte det ändå inte var onödigt att köpa eftersom att jag kan ha min server på medans jag spelar nu utan att det laggar:)

JA, laggfritt på Veryhigh settings utan mindsta tvekan, du kan nog köra med AA/kantutjämning på också ska du se... Kortet presterar ffs skitbra:

http://www.bit-tech.net/hardware/2008/12/18/first-look-nvidia...

1920x1200, Veryhigh och 2xAA - ca 35fps

Tack för det svaret:) men ny processor behövs det verkligen? men ska ändå inte köpa en ny, måste ju ha råd med Grafik kortet:P
Ljust nu kör jag med , Water på Very high, Texture Quality på very high. Object quality på medium(Laggar skit mycket om jag har det på high eller very high!) och resten på high med 25-30fps ungefär, kan ibland bli mer!
Så ni nu vet det så är jag ShadowKids nya ACC.... gilla inte det namnet,:D

Inaktiv
Inaktiv
Medlem

skuggunge? nej det är kanske lite löjligt... Och om du undrar varför din text blev till länk är det för att fz allt för ofta fuckar upp saker när länkar är inblandade

Go juel på daj!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Go juel på daj också:D Och det där med ShadowKid var från den tiden jag var 9 år och gillade Sonic Det namnet är lite pinnigt nu...

1
Skriv svar