Crysis Warhead vs Crysis!

Medlem
Crysis Warhead vs Crysis!

Är det värt att köpa Crysis Warhead när man som jag tycker att Crysis var ett skitdåligt spel när det gäller spelets handling? Är warhead mycket bättre? RFörst tänkte jag ge Crysis en trea med tanke på Grafiken inräknat, sedan ändrade jag mig och gav det en tvåa eftersom spelets handling är för mig nummer 1, grafiken nr 2.

Medlem

Storyn i Warhead är väldigt lik den i originalspelet, du följer trots allt samma storyline, bara på en annan sida av ön.

Tyckte du Crysis var riktigt dåligt ska du nog inte köpa Warhead, eller iallafall vänta tills det blir lika billigt som Crysis är idag (Runt en hundring dvs).


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Crysis grafik är fantastiskt bra men inte bättre än the witcher enhanced edition. Storyn är dock usel enligt mig, jag tror dock att warhead har bättre story/spelglädje...

Medlem

The Witcher's grafik är av en annan typ än den i Crysis men inte på långa vägar lika detaljerad och genomarbetad.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Det finns jättemycket detaljer i the witcher som tex fjärilar, grodor, massor av olika djur etc etc... Jag tycker grafiken är fantastiskt bra

Medlem

Mjo, sådant finns i Crysis med, och det är inte det jag menar med detaljer, utan skärpan och detaljerna i den allmänna grafiken i spelet.

The Witcher har väldigt bra grafik i min mening, den passar spelet i sig och är välgjord och inte så värst krävande vad det gäller hårdvara medans den fortfarande ger ett bra intryck.

Men bättre än Crysis vad det gäller att korrekt och realistiskt sätt.... nej aldrig.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Lek lite i editorn så kan du se vad cryengine går för, inget spel kan mäta sig med destructibilty där

"Det är väldigt kul att bygga stolar utav tunnor med bensin i... Men att kolla på när dom sprängs är inte lika trevligt för datorn, ialla fall inte med cirka 1000 tunnor..."


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Crysis Warhead har mycket bättre Story och enligt mig så var Crysis Warhead extremt mycket bättre än Crysis

Medlem

Mjo, lite synd att det var så kort, även om man kan spela om det flera gånger utan att det blir tråkigt ^^


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Nu har jag spelat Crysis Warhead och jag måste ärligt säga att spelet var bättre och tigtare än crysis. Det var kort ja men det var mer som en actionfilm. Crysis fick 2 av 5 av mig och warhead får 3 av fem. Helt klart bra och underhållande spel...
Anledningen till att crysis fick en tvåa var det fruktansvärt tråkiga rymdskeppet som man var i och slutet som också var väldigt tråkigt när man slogs mot dem där jätteskeppen. Storyn var också extremt dålig. Warheads story var mycket roligare/bättre och faktiskt riktigt underhållande.:up:

Medlem
Skrivet av landahl:

Crysis fick 2 av 5 av mig och warhead får 3 av fem. Helt klart bra och underhållande spel...

Och var tar de två kvarstående betygspinnarna vägen? Varför får inte Warhead 5/5?

Medlem

För att jag har spelat spel som är 10000000 ggr bättre, tex the witcher enhanced edition.

The Witcher = no words how bad it is...

Fast, det är bara vad jag tycker...

Och detta är ett Crysis Forum så jag säger: Gogo Crysis! (Or else Crytek will kill me.)


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar