Inaktiv
Hur många

Hur många här kan faktist kräma ut very high utan lagg eller problem

seriösa svar

(enbart nyfiken)


signatur

Jag vill att du tar denna tråd seriöst....

Medlem

Jag kan det då inte.

Kör High på det mesta och några settings på Very High, 1280x1024 och ingen AA, och ligger på rätt stadiga 25-30FPS.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

jag kan... under dx9 i 1280x960... 25-30 fps circus


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Nej nej, de kan jag verkligen inte.

Men får runt 40-50 fps, med 1440x900, high, på mitt system. En ganska trevlig överraskning.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Jag kan, i runt 30-35 FPS.

Medlem

Jag har ca 30-33 fps i 2560/1600 very high 0 aa och 16 aniso. HE he he och folk här som sa att det skulle va i princip omöjligt med ett 4870x2 hihihi, jag är så nöjd så nöjd och spelet ser fantastiskt ut och är otroligt spelbart med dessa inställningar. :D:D:D:D

Inaktiv
Skrivet av landahl:

Jag har ca 30-33 fps i 2560/1600 very high 0 aa och 16 aniso. HE he he och folk här som sa att det skulle va i princip omöjligt med ett 4870x2 hihihi, jag är så nöjd så nöjd och spelet ser fantastiskt ut och är otroligt spelbart med dessa inställningar. :D:D:D:D

Nja, "spelbart", jag kräver nog lite mer fps. Men visst, grym upplösning iaf


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Ögonen uppfattar inte mer än en bit över 30FPS så du kommer märka absolut minimal skillnad från landahls 30-33 och 40+.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har ca 30-33 fps i 2560/1600 very high 0 aa och 16 aniso. HE he he och folk här som sa att det skulle va i princip omöjligt med ett 4870x2 hihihi, jag är så nöjd så nöjd och spelet ser fantastiskt ut och är otroligt spelbart med dessa inställningar. :D:D:D:D

Pff.. du måste ha ultra high, dx10 grejjer och max på AA. Det kan jag med mitt GTX 280, men så är det ju ett nvidiakort. NVIDIA FOR LIFE!

//båtsman

Ps. Du suger.

EDIT: Och din dator är värdelös!

EDIT igen: Galet dålig är den ska du veta

EDIT ännu en gång: HollowMan are here to tell!

Medlem

0 aa?
Det är ju som att cykla utan armar

Medlem

Nej, kolla upplösningen han kör på...

/thread

Ps, landahl är ghey


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Nej, kolla upplösningen han kör på...

/thread

Ps, landahl är ghey

Du känns inte så äkta. Du får lägga av med att inte göra det.

Och så har du inga befogenheter att avsluta en tråd.
Tycker att du tror lite för mycket om dig själv..

Medlem

Greatest of expectations, highest of hopes and boldest of dreams ^_^ alltid!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Med tanke på att Laxen mest troligt är den mest kunnigt gällande Crysis och Warhead på dessa forum, och har väldigt bra insikt i vad som i just de spelen gör sig bäst grafikmässigt så finns det nog ingen bättre åsikt än hans att tillgå vad det gäller frågor som denna.

Källa för detta? Läs trådarna han skapat och/eller skrivit i på här på Crysis-forumet.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Alltså det är helt sjukt hur bra crysis ser ut i 2560/1600 very high 16 aniso 0 aa. Man sitter med hakan i golvet nästan hela tiden man spelar.

2008-11-0800:40:36
Jag kör allt på very high förutom skuggor som jag kör på medium. Spelet flyter som smör och det är ingen förhoppning utan bara sanningen.
Visst spelet har sjukt fin grafik men jag måste säga att the witcher enhanced edition är ett mycket roligare spel än crysis. Crysis har såklart mycket mer fotorealistisk grafik men the witcher tycker jag har lika fin grafik fast på ett annat sätt.

2008-11-0800:40:36
Alltså grabbar nu är jag på den så kallade snöbanan. jag har tagit mig ur det skittrista rymdskeppet och det är nu vinter på ön. Det flyter fortfarande lika bra som när det inte var vinter. Jag trodde ett tag att det skulle bli trögt. Kanske ati har bra drivrutiner? Det fungerar klockrent ...

/////

Nu har jag för första gången spelat klart crysis helt och hållet, det var minst sagt en grafisk upplevelse men tyvärr inte mycket mer än så. Spelet får en trea av fem. Det är godkänt men inte mer. Handlingen var tråkig som fan men grafiken gjorde att spelet fick en trea. hade det varit mycket sämre grafik så hade det fått en svag tvåa.
Spelet flöt som smör ända fram till dem sista bossarna på skeppet, då gick det trögt så jag var tvungen att sänka inställningarna till high. När jag hade på very high så åt den upp alla mina 4 gb minne .. Ja ja .. jag ska skaffa 2 gb minne till när jag byter plattform innan årets slut..

Medlem
Medlem
Medlem

landahl redigera dina inlägg istället för att göra tre stycken i rad, och jag vet att du inte skrivit dem direkt efter varandra, men det är fortfarande onödigt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Ögonen uppfattar inte mer än en bit över 30FPS så du kommer märka absolut minimal skillnad från landahls 30-33 och 40+.

men lägg av! det har varit 100tals trådar om vad ögan kan se, och det är definetivt mera än 30"fps" ögan kan se.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Gjorde lite research Ice, och hittade denna länk, den ger väldigt intressant fakta om vad som avgör hur många "frames" vi ser, hur det förändras med ljus och mörker etc.

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar