Crysis warhead borde väll flyta bättre??

Crysis warhead borde väll flyta bättre??

Provade lite Warhead och ställde in all grafik på snäpp nr 2 av 4: mainstream hette det nog på 1680*1050 upplösning

amd 6400+
8800GTS
4 gig ram

och fraps säger 27 fps direkt i början bland de brinnande husen o allt efter heli craschen ...
Springer vidare i skogen o buskar o träd poppar upp som fasen...

Ska det inte flyta bättre än så ?

Vanliga Crysis flöt aldrig så bra heller, var hopplöst med tanks o grejer på skärmen tillomed på medium som nu (hade bara 1280*1024 då till o med)

Assassins o Cod4 flyter bra föresten


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Testa att ställa ner till 1280x1024 då, skillnaden mellan det och 1650x1050 är väldigt stor prestandamässigt.

Och Warhead flyter bättre än vanliga Crysis, det kan jag intyga efter att själv ha spelat igenom båda spelen mer än en gång, fast du kan inte förvänta dig mirakel på prestandafronten då Crysis även med dagens nya hårdvara pressar gränserna med ett spel som är ett år gammalt.

Assassins Creed och CoD 4 är barnlekar grafikmässigt jämfört med Crysis och Warhead, skillnaden går inte att jämföra,


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Ok ska prova, men har hört folk med liknande hårdvara som har hälften av inställningarna på high o mer därtill... kanske bara är snack??


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Inte på 1650x1050, skillnaderna i hårdvarukrav skjuter i höjden som en rymdraket då Crysis är ett så detaljerat spel.

Jag lirar på 1280x1024 med allt på high/very high utan AA med 25-30 FPS, min dator kan du kolla i min profil.

Dessutom, ditt 8800GTS, är det ett 320 eller 640mb, för det gör enorm skillnad.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

nä, 320mb å 640mb versionen har jag då inte sett nån märkvärd skillnad på?


signatur

R.I.P The_maxx

512 är det ...

kan ju inte skillja så mycket på upplösningen så du kan köra på high o verry high o jag bara på medium...

Måste va nå knas...
får 11500 nånting på 3dmark 06 föresten...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag har också 8800GTS 512 (Dock annan processor. Står i pres.) och nu har jag visserligen inte Crysis Warhead men utifrån mina egenskaper med vanliga Crysis med allting inställt på high så har det inte hackat ett dugg förutom

där den Helena Rosenthals far frös ihjäl

där gick det knappt spela. Men så var den delen av spelet ungefär en hundradel och det var ju inte många kvadratmeter där. Dock får jag ungefär samma score på 3DMark06 som dig.. något högre kanske. Ligger runt 12600.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Kanske är nåt lustigt som händer för i Crysis envisades det att aktivitetsfältet syndes hela tiden när man spela trots ominstallation...

inte i warhead dock men jaja gillar inte spelet ändå men kliar mig i huvet från o till


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Även om du ställde in Full Screen mr speed?


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Skrivet av Hukkie:

Även om du ställde in Full Screen mr speed?

Fanns det som altenartiv??:P tror jag kollade det men var länge sen nu


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ja du kan välja full screen eller window mode.

Det finns en bugg i Crysis som kan göra så att spelet alltid startar i window mode, även om du ställer om det i options, men för mig löste det sig med en ominstallation. Samma sak har hänt andra jag pratat med, och det har funkat med samma lösning för dem med.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av mr speed:

Provade lite Warhead och ställde in all grafik på snäpp nr 2 av 4: mainstream hette det nog på 1680*1050 upplösning

amd 6400+
8800GTS
4 gig ram

och fraps säger 27 fps direkt i början bland de brinnande husen o allt efter heli craschen ...
Springer vidare i skogen o buskar o träd poppar upp som fasen...

Ska det inte flyta bättre än så ?

Vanliga Crysis flöt aldrig så bra heller, var hopplöst med tanks o grejer på skärmen tillomed på medium som nu (hade bara 1280*1024 då till o med)

Assassins o Cod4 flyter bra föresten

Låter konstigt, vad för OS har du? 27 fps på mainstreem med ett 88gts :S

Och btw, det är inte konstigt att cod4 och AC flyter, dessa spel är betydligt mindre krävande.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

vista 32...

Far cry 2 flyter om en dröm utan AA men nästan allt på high=)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

FC2 håller inget mot Crysis grafikmässigt, även om det är väldigt snyggt. Det finns inget spel idag som kommer nära Crysis i vare sig krav gällande vare sig grafik eller hårdvarukrav.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar