Medlem
Warhead

Var och hämtade ut mitt Crysis Warhead på EB Games tidigare idag och efter att ha spelat några timmar så kan jag inget annat än varmt rekommendera det till alla som gillade Crysis, ni kommer inte bli besvikna.

En av de mest intressanta sakerna är att spelet nu ser ännu bättre ut (Som ni säkert sett på bilder och filmer redan) men inte kräver mer än Crysis gjorde, jag har till och med kunnat trycka upp ett par options till på Very High (Eller Enthusiast som det heter i Warhead) utan att tappa prestanda.

Att axla rollen som Sykes (Psycho) och spela en timeline brevid Crysis orginalstory var något jag undrade hur bra det skulle gå att implementera, och jag vart positivt överaskad, men ska inte säga något om varför så jag inte spoilar något.

Så till alla er som tänkt införskaffa Crysis Warhead, grattis, ni kommer inte vilja sluta spela.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Det kanske blir ett köp då

Medlem

Härligt! Tycker Crysis är riktigt bra. Jag hade förbokat Warhead från Webhallen och hoppades få det i brevlådan idag, men icke.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

sitter och kör det nu.

MEN har det blivit fulare? eller är det bara så att man har vant sig vid ännu bättre garfik? eller vad i ... blev helt paff "va vare inte snyggare" även om det är _snyggt_ så trodde jag det skulle vara bättre, skit samma det är snyggt och kul, bara en grej som jag reagerade på.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Beställde Warhead idag, webhallen har tyvärr inte skickat det än så jag får det nog inte förrens på Måndag

Är "Enthusiast" nivån på grafiken strypt för XP användare likt "VeryHigh" i Crysis? Hade ju varit löjligt om de gjorde samma grej igen.


signatur

<3

Medlem

Jag vet faktiskt inte, jag kör med DX10 (Vista) och har inte testat det.

Minns inte vad "low" är just nu men för de som undrar:

Medium - Mainstream
High - Gamer
Very High - Enthusiast

Och Ice man har helt enkelt vant sig vid grafiken, för det är snyggare än Crysis, iallafall om man pressar upp grafiken på de högre nivåerna. Fattar vad du menar däremot, det är inte samma grafikshock som det första spelet som revolutionerade spelgrafik totalt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

nä det stämmer, inte alls den där "grafikshocken" som man fick första gången man körde Crysis.

lite jobbigt att dom har ändrat low till mainstream osv.. :S


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tyckte det var ganska underhållande att de ändrade det

När Crysis kom så fanns ju inget annat som ens kunde drömma om att jämföra sig med det, och nu i Warhead så finns ju... vanliga Crysis med sitt perfekta ansikte att tävla mot. Men Warhead är snyggare än sitt äldre syskon helt klart, även om det inte är enorm skillnad.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Sitter och spelar det just nu, är riktigt imponerad! Känns riktigt bra att dem tagit sig tid och optimerat spelet bättre.

Mitt 8600gt klara av 1024*768 med Medium på allt helt galant!
Min kompis spelar på ett 8800gts 512 med en core 2 duo och 4gb ram. Det glider helt prima på very high/Enthusiast, 1280*768 med 4AA

Och nej Enthusiast är inte låst för Xp=))


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Mjo, har hittat ett par buggar nu efter att ha spelat igenom det hela:

VARNING FÖR MINDRE SPOILERS, UNVIK OM DU INTE VILL FÅ REDA PÅ NÅTT I FÖRVÄG:

1.

Den första inträffar då du ska åka med ett tåg ganska långt in i spelet, och stå på vagnarna: Du dras oftast bakåt som om spelet vill att du står stilla medans tåget rör sig frammåt, vilket leder till att du ofta är nära att falla av pga att du blir dragen bakåt.

2.

Den andra inträffar på samma tåg, och är en effekt av den första buggen, och gör att din nanopower drainas som om du hade kört speedmode och sprintat frammåt.

Slutsats:

Detta leder till att på Delta är det näst intill omöjligt att klara den delen av banan då det hela tiden finns ett par Humwees och soldater utspridda efter tågspåret som skjuter med enorm precision och det finns inga platser att gömma sig på. Att även en helikopter kommer och skjuter på dig ovanifrån med sin machinegun gör det hela till ett helvete av episka proportioner då du inte kan ligga ner med rocketlaunchern, och därför måste ställa dig upp för att skjuta ner den, och blir genomborrad av närmare miljonen kulor innan du kan säga "Oh shit...". Det finns några stationära vapen på vagnarna, miniguns och tyngre enpipiga saker för att snabbt hantera motståndet, men att bemanna en av dem leder till samma öde som att ställa sig upp med en rocketlauncher.

Återkommer då jag hittat mer saker, bra eller inte.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Sådär ja, klar med Crysis. Tog mindre än 3 timmar på Delta. Känns tråkigt, får väl hoppas på en 2:a!

Den där tåg buggen råkade jag aldrig utför, däremot stör jag mej på saker som att han alltid ska ladda om vapen när du sätter dej i dem och att han tar sånn jädra god tid på sig att plocka fram dem när man byter(raketgevär) o.s.v fast så är ju i princip alla spel:(


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Crysis kommer bli en trilogi så nästa del är sista delan av det "första" Crysis, efter det får vi se om det blir en tvåa, det beror på hur bra de de första tre säljer enligt Cevat Yerli, huvudansvarig på Crytek.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Så det kommer en till fjutt expansion då eller vaddå?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag vet faktiskt inte hur lång nästa expansion blir, det finns ingen information alls ute om den än.

Däremot kan du inte ha tittat runt speciellt mycket om det tog dig 3 timmar, eftersom det tog mig ungefär dubbelt så lång tid och jag tittade inte under varje trädrot precis.

I speltid beräknas expansionen Warhead till ungefär 6 timmar ifall man kör main och secondary missions utan att spilla "onödig" tid på att fara runt och utforska världen.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Tja!

Jag tycker att Warhead-grafiken är lite sämre än Crysis.
Det känns lite skitigt och grötigt om man tittar ner på marken. Berg och stenar är inte alls lika snyggt.

Överlag lite sämre på allt när det gäller grafiken, men det är ju mera action i detta spel vilket påminner mig lite grann om COD 4, då menar jag lite.

Jag har bara iofs spelat 1 timme än.

Mina inställningar är 1280x1024, 4AA, Enthusiast.

När jag spelar Crysis så hade jag iofs också Dx10-patchen och den gör ju jävligt mycket grafikmässigt.

Min dator:

Windows XP Home Edition
Intel Core Duo 6600 2,4 GHz
NVIDIA GeForce 8800 GTX, 768 MB
DirectX 9.0c
2GB/RAM
320GB HD


signatur

XP Intel Core Duo 6600 2,4 GHz
NVIDIA GeForce GTX 460, 1024MB, 3GB/RAM

Medlem
Skrivet av IceMan:

nä det stämmer, inte alls den där "grafikshocken" som man fick första gången man körde Crysis.

lite jobbigt att dom har ändrat low till mainstream osv.. :S

Förstår verkligen inte vad du menar, Warhead är det snyggaste på marknaden och grafiken i originalet känns numer föråldrad när jag spelar det.

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Crysis kommer bli en trilogi så nästa del är sista delan av det "första" Crysis, efter det får vi se om det blir en tvåa, det beror på hur bra de de första tre säljer enligt Cevat Yerli, huvudansvarig på Crytek.

Nej, nästa del blir del två i trilogin. Yerli har sagt att Warhead endast är ett annat perspektiv på händelserna i originalet och att det inte följer upp några som hellst händelser från det första spelet.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av Hukkie:

Crysis kommer bli en trilogi så nästa del är sista delan av det "första" Crysis, efter det får vi se om det blir en tvåa, det beror på hur bra de de första tre säljer enligt Cevat Yerli, huvudansvarig på Crytek.

Nej, nästa del blir del två i trilogin. Yerli har sagt att Warhead endast är ett annat perspektiv på händelserna i originalet och att det inte följer upp några som hellst händelser från det första spelet.

Mjo men Crysis 1 blir en trilogi av spel, dvs det blir 3 delar i serien, och Warhead utspelar sig i samma epok så att säga, alltså är det en tvåa på sitt sätt.

Och nej grafiken är inte samma enorma förbättring som första spelet var, vilket rakt av märks på att ganska många anser spelet ha lika bra eller till och med lite sämre grafik, något som ingen sa om det första spelet. Sedan så vart man inte förvånad över hur snyggt Warhead var jämfört med det första spelet där en hel spelvärld prisade den över allt annat för att ha tagit spelgrafik till en nivå man aldrig trodde var möjlig.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Blev en aning besviken på storyn. Hade förväntat mig att få svar på en del saker som jag undrade över i Crysis. Men icke. Ett jävligt bra spel annars


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Är det bara jag som har grymma problem med minnesläckor? Får starta om spelet flera gånger.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Spelet har krashat för mig en gång, men utöver det så har jag inte haft performanceproblem alls.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Det här problemet har jag.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Finns det något demo man kan ladda ner??

Medlem
Skrivet av Alesi09:

Finns det något demo man kan ladda ner??

Ingen Warhead demo, men Crysis demo finns.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Och nej grafiken är inte samma enorma förbättring som första spelet var, vilket rakt av märks på att ganska många anser spelet ha lika bra eller till och med lite sämre grafik, något som ingen sa om det första spelet. Sedan så vart man inte förvånad över hur snyggt Warhead var jämfört med det första spelet där en hel spelvärld prisade den över allt annat för att ha tagit spelgrafik till en nivå man aldrig trodde var möjlig.

Spelet har klart bättre grafik än originalet, när jag spelade igenom det så märkte jag hur det var mer likt de screenshots och trailers som vi fick se innan originalet släpptes.

Jag blev helt klart, tvärtemot dig, förvånad över hur snyggt Warhead var jämfört med originalet men det är väl ganska självklart att hela spelvärlden inte prisar en grafikuppdatering då den inte var så enormt stor som vad grafiken i Crysis var jäntemot andra spel när det släpptes.

Medlem

Precis vad jag sagt tidigare i denna tråd, och anledningen till att jag inte är förvånad beror inte på spelets grafik utan på att jag hade full tilltro att Crytek skulle lyckas med vad de visat i filmerna och på de screenshots som släppts. Spelet är snyggare än Crysis, speciellt shaders och lighting effects har de tagit till en ny nivå i spelvärlden, men jag förväntade mig inget mindre av dem heller.

Deras arbete med båda spelen är fantastiskt, och ingen annan tillverkare har än så länge lyckats matcha ens det första Crysis, eller ens komma i närheten, och det säger en hel del.

Så cudos till Crytek för allt de gjort, som ingen trodde var möjligt för bara ett år sedan.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Spelade precis klart spelet och tyckte det var väldigt bra.

Dock var det lite konstigt på vissa ställen när dom använder segermusik i strid när man ligger som mest illa ute:P


signatur
Medlem

Kanske det ska fungera som motivation?

Eller så är det nått i stil med "Såhär låter det om du INTE klantar dig som du gör just nu!".

Har aldrig hört det själv. men det är för att jag stänger av musiken i spel som Crysis för att öka på realismen.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Kanske det ska fungera som motivation?

Eller så är det nått i stil med "Såhär låter det om du INTE klantar dig som du gör just nu!".

HAHAHAH!!! Roligaste jag läst idag :D:up:

Medlem

NU kan jag kkonstatera att jag tycker grymt mer om warhead än det vanliga crysis

123
Skriv svar