Medlem
Låga FPS?

Hej, jag får bara 10-20 fps när jag kör crysis på medium, 1280x1024 och 0 AA. Jag tycker det låter lite lite vad tycket ni att jag ska göra?

Datorn:
AMD Phenom 8450 triple core
4094 RAM
Geforce 8800GTS 512
Windows vista home premium 64bit

Medlem

sänka upplösningen och stänga av skuggorna?

Medlem

Testa att sänka och öka olika saker för att se om det är nått speciellt som sänker dig.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Men om man ser här http://nordichardware.com/Recensioner/?page=8&skrivelse=470 så borde jag ju få typ 60 fps på medium och 1024x768 men jag får bara 20-30 fps

Medlem

Har du mycket program i bakgrunden?

Medlem
Skrivet av Hix0r:

Har du mycket program i bakgrunden?

nej

Medlem

Länge sen du formaterade eller defragmenterade din dator? Annars kan det kanske vara så att du har spyware eller liknande saker på datorn som segar ner.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Länge sen du formaterade eller defragmenterade din dator? Annars kan det kanske vara så att du har spyware eller liknande saker på datorn som segar ner.

Datorn är typ 2 veckor gammal och defragmentera har jag gjort. Spyware eller något sånt tror jag nog inte att det är.

Medlem

Kan inte förstå vad det ska vara då faktiskt :< Patchat till senaste föresten?


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Om du menar spelet så ja

Medlem

Senaste drivrutiner på allt? Och vad har du för drivrutiner på grafikkortet, Catalyst är rätt erkända för att vara värdelösa på alla sätt och vis som går att komma på, så använder du dem så bör du byta till några andra.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Jag har bara installerat dom drivrutinerna som kom med när jag köpte datorn. Men hur installerar jag nya drivrutiner till gafikkortet? Jag har nog hittat guider på google men dom har varit lite confusing.

Medlem

Nu har jag installerat nya drivrutiner så nu funkar det lite bättre. Tack för hjälpen!

Medlem

Trevligt att kunna hjälpa till Enjoy!


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Senaste drivrutiner på allt? Och vad har du för drivrutiner på grafikkortet, Catalyst är rätt erkända för att vara värdelösa på alla sätt och vis som går att komma på, så använder du dem så bör du byta till några andra.

Vilket skitsnack.

Medlem

Motivera istället för att bara säga nått sånt där, mina åsikter om Catalyst är baserade på mina egna erfarenheter med dem, och vad de personer jag känner som kört med dem har sagt om dem, och jag har inte hittat en ända person än som ansett att Catalyst är bra drivrutiner, endast ett par som sagt att "De är okej".

Det finns riktigt bra drivrutiner till ATi-kort ute, men Catalyst ligger inte högt på den listan vad jag anser.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

du borde ha betydligt fler fps, med
3gb Ram
8600gt
Athlon x2 4200+ får jag 28-33 i 1280x1024


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Vilken version kör du? Den senaste fixar ganska mycket.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av Hukkie:

Senaste drivrutiner på allt? Och vad har du för drivrutiner på grafikkortet, Catalyst är rätt erkända för att vara värdelösa på alla sätt och vis som går att komma på, så använder du dem så bör du byta till några andra.

Vilket skitsnack.

Nej det är inte skitsnack, det är idiotiskt då Nvidia fan inte använder sig utav Catalyst drivisar.

Nvidia --> ForceWare
ATi --> Catalyst


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ojsan, läste inte vilket grafikkort han hade, mitt misstag där.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Som tidigare nämnt , ordna med ditt gfx.

1
Skriv svar