Crysis med nytt grafikkort

Medlem
Crysis med nytt grafikkort

Har

2gb ram
Intel core2duo @6400 @2.13ghz
och nya grafikkortet jag tänkte köpa
[http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:2004525;c:36132]

Kommer jag typ kunna lira på high-very high med ganska stabil fps runt 20-25?

Edit: Varför går det inte att länka?

Medlem

Nej, inte på veryhigh med det kortet, men high funkar fint. Köp ett Radeon HD4850 för 1300:- så kan du däremot det


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Lika bra att vänta lite och köpa 2 st 4850's isåfall, det är nog värt det.

Personligen tänker jag vänta ett par veckor till och skaffa ett 4870X2, och se vad jag kan pressa ur spelet med det.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

men high räcker
tror jag ska köpa det kortet jag länkade.
fast jag har ingen pci-express 2 i mitt moderkort, men vad jag har läst så ska det funka ändå finfint

Inaktiv

Nu kanske jag är sent ute här, men varför köpa 9600GT för 1550 kr? Det är bara dumt. 9800GT för 990 eller 4850 för 1400 typ är det som gäller.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Köp för F** inte kortet på Liontech!!!
Vet inte hur många gånger dom strulat med beställningar och så är deras priser skit jämfört med många andra! Är kortet dessutom trasigt eller nåt så skyller dom jämt på att det är kundens fel så dom slipper stå för kostnaden!!!

Jd***a idioter somm jobbar där!!!!

Medlem

jag köpte kortet, fast på komplett och det var ett Asus 9600GT, crysis funkar fint på high får runt 35-45 fps.
Beställde kortet en söndag och fick det dagen efter.
Komplett FTW!!

Medlem

Föredrar Datorbutiken men Komplett har varit helt okej att handla med också


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

om man inte kan köra very high på ett GeForce 9800 kort, vad kan man då göra det med?!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Inget just nu i princip, Crysis går än så länge inte att köra med allting på Very High, med maximal upplösning och allt gottgott på med bra FPS. Det finns datorer som kan köra det... men även de mest brutala riggarna idag svettas blod då det börjar hända saker.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hix0r:

jag köpte kortet, fast på komplett och det var ett Asus 9600GT, crysis funkar fint på high får runt 35-45 fps.
Beställde kortet en söndag och fick det dagen efter.
Komplett FTW!!

Kul i vilken upplösning?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Exeron:

om man inte kan köra very high på ett GeForce 9800 kort, vad kan man då göra det med?!

3st gtx 280 i sli, hypervässad quad core och massa minne?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Exeron:

om man inte kan köra very high på ett GeForce 9800 kort, vad kan man då göra det med?!

Finns ett par filmer på en kille som har 2x 9800GX2 i SLI på 1680x1050 med allt på Very High och har 57FPS average genom hela benchmarken.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:
Skrivet av Exeron:

om man inte kan köra very high på ett GeForce 9800 kort, vad kan man då göra det med?!

Finns ett par filmer på en kille som har 2x 9800GX2 i SLI på 1680x1050 med allt på Very High och har 57FPS average genom hela benchmarken.

AA?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Hukkie:
Skrivet av Exeron:

om man inte kan köra very high på ett GeForce 9800 kort, vad kan man då göra det med?!

Finns ett par filmer på en kille som har 2x 9800GX2 i SLI på 1680x1050 med allt på Very High och har 57FPS average genom hela benchmarken.

AA?

Det är utan AA.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

okej, riktigt nice ändå. Med nya gtx x2 kortet i sli borde det kunnas maxas helt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Nej, det krävs brutalt mycket mer för att kunna kasta in 16x AA på det där, eftersom att AA påverkar nästan allt i hela spelet.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Nej, det krävs brutalt mycket mer för att kunna kasta in 16x AA på det där, eftersom att AA påverkar nästan allt i hela spelet.

Tänkte inte så mycket AA, men iaf.. När quad grafikkort lanseras borde det gå.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Inte bara grafikkort som spelar in, ska du köra på max behöver du mest troligt då även 4gb riktigt bra RAM eller mer, och en trimmad Core 2 Extreme etc.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

glömmde det, med nya core i7 och 8gb ddr3 ska nog inget flaskhalsa.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar