tillräckligt bra dator?

Medlem
tillräckligt bra dator?

Tjena. Nu är det dags för mig att köpa en ny dator. Jag har hittat en som jag tror är riktigt bra och prisvärd, men nu undrar jag om den kan klara crysis på VERY HIGH inställningar... Det här är datorn: (stationär)

7 990 kr
AMD AM2 A64 X2 6400+

CPU: AMD AM2 Athlon64 6400+ X2 Dubbelkärnig
Minne: 4096MB DDR2 DualChannel (4x1GB )
Hårddisk: 1000GB 7200 RPM 16MBx2 Cache, tyst (2x500GB )
Optisk: DVD-brännare DVD±RW 20X med dubbla lager
Nätverkskort: 10/100/1000 Mbps Gigabit-LAN
Grafik: GF 8800 GTS 512MB DDR3 PCI-E, HDTV, TV-out, DVI
Ljud: 8 kanalers Surround HD-Audio

Det finns även en annan för samma pris men grfikkortet: GF 8800 GT 1GB, fasst enligt några peroner ska GTS vara bättre... :\
Så är det helt klart att denna dator klarar Crysis på VERY HIGH inställningarna? Tacksam för svar;)
PS: Har ni tips för en bättre vid samma pris?:)

Medlem

Inte på Very High, men Medium/High kan gå.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Skulle vara bättre med en Intel CPU men jag tror den ska klara allt på high/verry high För min dator har lite sämre saker och den klarar allt på high utan ett enda ryck

Medlem

Tack för svaren:P Men jag tror inte att jag köper den... Den saknar operativsystem och olika tillbehör osv. Skulle ni kunna säga vad denna klarar istället. Billig, bra, har mycket tillbehör osv.

Processor: Intel Core 2 Duo E6750 S775
VGA: Nvidia GeForce 8800GTS 640MB PCIe HDTV 2xDVI
Ljud: FM X-Fi (incl. Creative Soundblaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty)
HD: 500 GB SATA 2 / 7200rpm
Minne 2048MB DDR2 (2st 1024MB, 667MHz)
Optisk:
- Super Multi-format SATA DVD-Burner DL (Double Layer)
- DVD-Player SATA, 16x/48x
Cardreader 11in1
MB ATX NV C2Q 775 PCIe

Den borde väl klara Crysis på alla High inställningar? Tacksam för svar

Inaktiv

Jodå, i alla fall med runt 30 fps. Fast för att få köra på very high inställningar måste du ha Vista samt dx.10. Samt mer RAM minne.


signatur

قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس

Medlem
Skrivet av Makka:

Jodå, i alla fall med runt 30 fps. Fast för att få köra på very high inställningar måste du ha Vista samt dx.10. Samt mer RAM minne.

ok, men Direct X 10 laddar man väl ner?:\ 9:an laddas automatiskt ner när man installerar "gamla spel" Tex Far cry och alla andra:P Ramen hade jag tänkt uppgradera till 3 GB. 350kr för 1024Mb:) Och vista får man med på datorn:up: Går det att köra på VH då? (altså du menar väl den senaste datorn som jag beskrev...Den manar jag iallafall) Tack för svaret. Länk på datorn om någon vill se: http://www.webhallen.com/prod.php?id=83855

Medlem

DX10 kan endast användas om du har vista samt ett grafikkort som stödjer DX10.
...och nej, du kommer inte kunna köra very high på den där datorn. Du behöver ett bättre grafikkort...
Vet inte om det finns något grafikkort som klarar crysis på very high än med acceptabel FPS.


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Medlem

Har köpt datorn och Crysis fungerar UTMÄRKT och utan lagg på VERY HIGH inställningar;) väldigt bra köp:P DX 10 fick jag med i spelet Crysis också:)
Tack för alla svar:P:up:

Medlem

dock vore det bättre för dig att köra med XP , du kan lät fixa crysis så det ser ut som dx10, skillnaden är bara att du får mycket högre FPS..

Vista - Fail.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

finns ingen anledning o byta till vista tycker jag,
XP = Prestanda


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem
Skrivet av Revador:

Har köpt datorn och Crysis fungerar UTMÄRKT och utan lagg på VERY HIGH inställningar;) väldigt bra köp:P DX 10 fick jag med i spelet Crysis också:)
Tack för alla svar:P:up:

Hur fan går det ihop? Vad menar du med "utan lagg"?, typ 24fps, har en dual core 3ghz ati 4850 kommer knappt upp i 40 fps i high inställnignar.


signatur

B lup

Inaktiv

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Där kan du kolla om din dator klarar spelet med god marginal eller kanske kommer få problem med det

Inaktiv

Kör du med Windows Xp Very High tweak så borde very high flyta riktigt bra.

Inaktiv

Om man har 4g ram en 4* 2.33 quad qore oc ett ASUS HD3850X2 1GB PCI-E grafikkort hur höga instälnningar kan man köra på?


signatur

Jonas

Medlem

Du borde kunna mixa high/några settings very high med 1280x1024 utan AA påslaget.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

ok tack


signatur

Jonas

1
Skriv svar