Medlem
Fråga

Tja jag har en dator med

2gb ram
Ati Radeon x1950 pro 512mb
Intel Dual-Core 2.13ghz

vad behövs det mer av för att kunna köra crysis på höga inställningar utan massa lagg?

Medlem

med det där systemet ska du kunna köra crysis på high i 1024x768 och med lite tur även i 1280x960.

Jag hade sämre processor och bara 1gb ram och köra crysis betan på high i 1024 med bra fps. Dock hade jag XT versionen av 1950 vilket är lite bättre än det du har. Dock har du 512mb minne i den där, mitt XT hade bara 256. Så du borde klara High på 1280x

Om du ska uppgradera för att kunna öka på grafiken mer är det högst rekommenderat att uppgradera grafikkortet. Snabbare processor eller mer minne är onödigt. Jag skulle tipsa om geforce 9600gt för ca 1200:- eller 8800gt för 1550:- vilket är snabbre.

Om du nu verkligen föredrar ATI av någon anledning är ett hd3870 ett ganska bra kort, dock presterar ATI kort gennerellt sämre i Crysis än geforcekort. Ett 9600gt kostar dock ca 200:- mindre och är lite bättre än 3870 i det flesta spel men främst i crysis. Speciellt om du kör med kantutjämning på (AA) är geforce ett bättre val.

Hoppas du fick svar på dina frågor...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Tack för svaret.

1
Skriv svar