Systemkraven för pc-Dark Souls utannonserade

Medlem
Skrivet av TryNotD[oo:

"]Men släpper dom en helt värdelös port som inte fungerar ordentligt skall dom ju inte ha några pengar heller - oavsett om spelet var bra på något annat format! ( Självklart kommer piratkopiering dyka upp som ett argument för dom dåliga försäljningssiffrorna, även om det var spelet som var en urusel ickefungerande portning... Det har vi ju sett förr typ )

Välkomen till Pc gamers drömvärld, där portningar inte säljer men dedikerade PC utgåvor säljer destu bättre, en drömvärld som inte existerar utanför din och andras fantasi tyvärr. Rena portade spel säljer nämnligenb inte märkbart sämre än de med dedikerad PC version, snarast är det tvärt om att det är svårt att visa på spel som sålt rejält mycket bättre tack vare en dedikerad Pc version.
Men så klart, PC gamers är som alla gamers, de köper det som de inte kan tanka eller vill spela online, och främst sådant med kända namn oavsett kvalité (blizzard, dice, CoD). Sen skiter de helt i om det är en portning eller är, är spelet stort/känt och svårt att lira online utan att köpa, då blir det ett givet köp. En bra portning på ett bra spel betyder tyvärr ingen ting om spelet i sig inte är välkänt, black ops framför Homefront, Diablo 3 framför Sacred, Battlefield framför Arma.

Skrivet av TryNotD[oo:

"]
Jag röstar med plånboken, även om jag ofta köper spel som jag aldrig annars skulle köpt på Steamreor, dessa steamreor som du lyckas få att låta som en negativ sak, som om du vore anställd av EA.;) Jag tror dom gynnar indieutvecklare och spelbranchen i stort. Spel som ingen annars skulle köpt får reklam och spridning. Jag har själv hittat många guldkorn och köper mer än jag har tid att spela på Steam .

[/quote]
"ofta köper spel som jag aldrig annars skulle köpt på Steamreor"
Japp, facepalm och misstag, vilken genialitet. Å ena sidan påstår du dig rösta med plånboken, å andra sidan säger du att du gärna köper vad som helst, även dynga du inte annars skulle ha spelat, bara för att det är billigt. Made in China och skitkvalité ja tack, så länge priset är lågt. Som vanligt är det den gamla goa PC snålheten, oviljan att spendera på mjukvara för att bidraget ska räcka till hårdvara istället.
Löjligt, självklart är Steamreor negativa på sitt sätt, de visar att Pc gamers är löjligt enkelspåriga och lättmanipulerade, sätt på en "rea" skylt och de strömmar in i butiken och köper vad som helst oavsett om de vill ha det eller ej. Utveckla ett rejält spel med bra budget under lång tid och gör en satsning?
Glöm det, vänta tills det är på rea om du vill ha en försäljning att tala om. Du köper bevisligen spel du inet ens vill/"har tid" att spe4la, bara för att det är billigt. Jahapp, det är då bevisat återigen att det enda sättet att sälja spel på PC är att sälja MMO eller liknande, spel med kända IP eller utvecklare, eller i sista chans att rea ut dem på steam till skamlösa priser, då har även PC gamers råd. Konsoldito måste bevisligen alla vara välutbildade vuxna med fast jobb då de har råd med betydligt fler och dyrare spel, ofta även på release.
Indie games och små spel sprids om de är bra, men även här måste de ges bort eller priset vara sjukt lågt för att de ska bli intressanta på PC, en "ta fem och betala inget" är det visst som gäller, ynkligt. Tacka vet jag indie games på konsol som säljs med fasta priser på upp till 40-50kr, sjukt stora summor förstår jag, och ändå köper folk...

Medlem

Wall of text. ^^


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

.....

Du får ju tala för dig själv angående att du bara köper spel som du måste för att spela online. Jag piratar inte spel alls och jag föredrar coop eller singleplayer spel. Men generaliseringarna duggar tätt här.

Jag tror du missupfattade vad jag skrev om steam, jag kanske formulerade mig lite dåligt. För det första köper jag en hel del fullprisspel också och på reor köper jag inte "skräpspel" bara för att det är billigt, men jag kanske chansar på spel som jag annars inte skulle köpt möjligen på grund av ett det är en genre jag normalt inte lägger så mycket tid på eller något äldre spel som jag helt missat. Visst det leder ofta till att jag köper mer än jag har tid att spela, men det är nog bara i din värld det blir något negativt.

Jag anser dessutom att det fortfarande faller inom ramen "att rösta med plånboken" när jag väljer att köpa ett spel till ett sänkt pris. Det innebär ju inte att jag slutar köpa dom nya spel jag verkligen vill ha till fullpris, så steamreorna gör i slutändan att jag handlar mer...

Att sen många Indiespel kostar samma på PC som konsol men på konsol skall en stor del av pengarna gå till konsoltilverkarna i stället för utvecklarna - var tror du ens pengar gör mest nytta för att hjälpa till att utveckla en eventuell nästa titel?


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

12
Skriv svar