Tungt Square Enix-avhopp

Robot
Tungt Square Enix-avhopp

Hiromichi Tanaka, med bland andra Final Fantasy XI, Xenogears och Secret of Mana på meritlistan, lämnar Square Enix. En allvarlig sjukdom är ett av skälen.

#square-enix, #final-fantasy-xi, #final-fantasy, #secret-of-mana, #xenogears, #chrono-cross, #final-fantasy-iii


Medlem
Tungt Square Enix-avhopp

Tråkigt att höra, hur många "veteraner" finns det kvar på SE nu?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hmmm. Vi kan ju hoppas att det blir bra ändå. Jaja "thats life" =).

Medlem

Tråkigt att höra. Square Enix har alltid varit högt uppe på min lista, även om vissa av deras senaste spel varit lite tveksamma.

Synd att höra

Skribent

Square var kungar men kan inte komma på ett bra spel som Square Enix har gjort.

Skrivet av Shadee:

Square var kungar men kan inte komma på ett bra spel som Square Enix har gjort.

Just Cause? Final Fantasy?

Medlem

Hoppas han blir bra

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Shadee:

Square var kungar men kan inte komma på ett bra spel som Square Enix har gjort.

Just Cause? Final Fantasy?

square enix har inte gjort just cause och nya final fantasy är långt ifrån kul, imo

Skrivet av Herk:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Shadee:

Square var kungar men kan inte komma på ett bra spel som Square Enix har gjort.

Just Cause? Final Fantasy?

square enix har inte gjort just cause och nya final fantasy är långt ifrån kul, imo

Ja just det...

Medlem
Citat:

Som orsak till avskedet uppges bland annat en "allvarlig sjukdom"

ska det inte vara avhopp istället för avsked, eller fick han sparken för att han va skjuk ??

Medlem
Skrivet av Shadee:

Square var kungar men kan inte komma på ett bra spel som Square Enix har gjort.

kingdom hearts ett solklart för mig tyvärr inte många som släppts under det senaste på dem konsoler man vill de skall vara på -.^

Hiromichi Tanaka var en gigant under 80- och 90-talet. Hatten av! Hoppas det ska gå väl för honom i framtiden.

Skribent
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Shadee:

Square var kungar men kan inte komma på ett bra spel som Square Enix har gjort.

Just Cause? Final Fantasy?

Final fantasy spelen som gjordes innan Square Enix är riktigt grymma. Square gjorde 1-10 om jag inte missminner mig, de senare spelen ger jag inte mycket för. Efter FF-X försvann Final Fantasy känslan. Square gjorde även Front Mission 1-3 (bara spelat 3an men det är kung), Parasite Eve, Chrono Trigger, Chrono Cross, första Kingdom Hearts, Xenogears med mera med mera.

Efter Square blev Square Enix anser jag mycket av känslan bakom deras spel försvann, Front Mission blev ett FPS, FF blev action RPG osv. Det verkar som de anpassat sig efter den västerländska spelmarknaden med mer actionbetoning i alla deras spel istället för lite "segare" turbaserade storydrivna spel. En inriktning jag ej gillar och därför ger jag numera inte mycket för Square-Enix.

Synd tycker jag för Square var en av mina favoritutvecklare, hoppas de vågar gå tillbaka till sina rötter men jag är tveksam.

1
Skriv svar