Total War: Rome 2 ser ut att bli det nya Total War

Skrivet av Buio:
Skrivet av rayzorz:

RTW är det bästa total war spelet tycker jag men jag är inte särskilt intresserad av detta. CA har inte skapat något bra sedan Medieval 2. Nu är det bara dlc som gäller.

Shogun 2 är ett mycket bättre spel än Rome eller Medieval 2.

Shogun 2 har 6 DLC, där kampanjen som utspelas i en tidigare ålder, Rise of the Samurai, är riktigt bra. Resten behöver man inte köpa.

Gillar man Romartiden så kommer antagligen Rome 2 bli kanon (så länge de fortsätter med motorn de har nu).

Shogun 2 var CAs bottennapp enligt mig. Djupet i striderna försvann och det kändes mest som den som hade mest enheter vann 9 av 10 gånger. I empire kunde man besegra en betydligt större armé genom en mix av störtanfall, kavalleribakhåll och artilleriunderstöd. I Medieval blev striderna oftast en stör gröt, det gällde bara att omringa fienden, sätta på fast forward och luta sig tillbaka. Rome hade ett perfekt flyt i striderna med många olika typer av enheter som alla fungerade i symbios.

Medlem
Skrivet av SchnitzlFritzl:
Skrivet av Buio:
Skrivet av rayzorz:

RTW är det bästa total war spelet tycker jag men jag är inte särskilt intresserad av detta. CA har inte skapat något bra sedan Medieval 2. Nu är det bara dlc som gäller.

Shogun 2 är ett mycket bättre spel än Rome eller Medieval 2.

Shogun 2 har 6 DLC, där kampanjen som utspelas i en tidigare ålder, Rise of the Samurai, är riktigt bra. Resten behöver man inte köpa.

Gillar man Romartiden så kommer antagligen Rome 2 bli kanon (så länge de fortsätter med motorn de har nu).

Shogun 2 var CAs bottennapp enligt mig. Djupet i striderna försvann och det kändes mest som den som hade mest enheter vann 9 av 10 gånger. I empire kunde man besegra en betydligt större armé genom en mix av störtanfall, kavalleribakhåll och artilleriunderstöd. I Medieval blev striderna oftast en stör gröt, det gällde bara att omringa fienden, sätta på fast forward och luta sig tillbaka. Rome hade ett perfekt flyt i striderna med många olika typer av enheter som alla fungerade i symbios.

I Empire kunde man också ta över Paris och på det sättet ta över hela Frankrike oavsett om Frankrike hade 3 arméer på andra ställen. Inte mycket djup i det.

Medlem

hoppas fan att de kommer att fixa buggen som gör så att alla andra länder vänder sig emot en på 1 round

Inaktiv
Skrivet av SchnitzlFritzl:

Shogun 2 var CAs bottennapp enligt mig. Djupet i striderna försvann och det kändes mest som den som hade mest enheter vann 9 av 10 gånger.

Håller inte med alls, det är det bästa i serien. Jag har inte tummat ner dig, du får tycka det om du vill.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av rayzorz:

RTW är det bästa total war spelet tycker jag men jag är inte särskilt intresserad av detta. CA har inte skapat något bra sedan Medieval 2. Nu är det bara dlc som gäller.

Shogun 2 är ett mycket bättre spel än Rome eller Medieval 2.

Shogun 2 har 6 DLC, där kampanjen som utspelas i en tidigare ålder, Rise of the Samurai, är riktigt bra. Resten behöver man inte köpa.

Gillar man Romartiden så kommer antagligen Rome 2 bli kanon (så länge de fortsätter med motorn de har nu).

Det där med att inget bra har skapats sedan medieval 2 tycker jag verkligen inte stämmer alls. I empire siktade CA mot månen men hamnade någonstans runt molnen. Värdelös pathfinding, otrolig buggig grafikmotor, kass kampanj ai samt battle ai, ändå finns det mycket med spelet som är grymt, flera sätt att spela det på som samma nationer. I napoleon buggstädade dom i princip empire, fick ett flyt men tog bort det massiva. Bättre optimerat men mindre helt enkelt. Shogun 2 passar mig inte riktigt då jag inte intresserar mig för tiden, men dåligt? Nej verkligen inte, allt är ju egentligen förbättrat gentemot deras gamla spel...förutom att striderna är för snabba...typ

Men Ja Rome 2 lär ju knäcka om det kommer

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av SchnitzlFritzl:
Skrivet av Buio:
Skrivet av rayzorz:

RTW är det bästa total war spelet tycker jag men jag är inte särskilt intresserad av detta. CA har inte skapat något bra sedan Medieval 2. Nu är det bara dlc som gäller.

Shogun 2 är ett mycket bättre spel än Rome eller Medieval 2.

Shogun 2 har 6 DLC, där kampanjen som utspelas i en tidigare ålder, Rise of the Samurai, är riktigt bra. Resten behöver man inte köpa.

Gillar man Romartiden så kommer antagligen Rome 2 bli kanon (så länge de fortsätter med motorn de har nu).

Shogun 2 var CAs bottennapp enligt mig. Djupet i striderna försvann och det kändes mest som den som hade mest enheter vann 9 av 10 gånger. I empire kunde man besegra en betydligt större armé genom en mix av störtanfall, kavalleribakhåll och artilleriunderstöd. I Medieval blev striderna oftast en stör gröt, det gällde bara att omringa fienden, sätta på fast forward och luta sig tillbaka. Rome hade ett perfekt flyt i striderna med många olika typer av enheter som alla fungerade i symbios.

I Empire kunde man också ta över Paris och på det sättet ta över hela Frankrike oavsett om Frankrike hade 3 arméer på andra ställen. Inte mycket djup i det.

Fast frankrike som nation försvinner väl inte så länge dom har andra provinser/länder? Samt att deras trupper står ju kvar? Eller det gör det för mig iaf, iom att jag precis för 3 turns sedan tog paris som engelsmännen ...?

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Dizzz:

Hoppas Hoppas HOPPPPPPPAAASSS!!! R:TW var nog det bästa spelet i serien so far.. Och om det blir R2:TW så skulle jag kunna dö av lycka

Skrivet av chopper:

Har precise beställt Total War: Shogun 2.
Mitt första total war spel o man undrar vad som skiljer de båda spelen åt?
Men trevliga nyheter när de utvecklas.

Förutom det uppenbara epok skillnaderna..?

Jo! Men tänkte mest på att strids sätten är väl kanske lika i spelen fast med olika tids figurer..

Det är ganska stor skillnad på Samurajers, Legionärers, Barbarers och Hopliters sätt att strida.

Naturligtvis för stod jag det. Var mest en fråga om hur det ser ut i spelen..
Men ok jag testar själv när jag hämtat spelet..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Total War: Rome 2?
Wa...
WAaa...
WAAAAAGH!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem

I came, i saw, i played.

123
Skriv svar