Spelutvecklare: Wii U-grafiken sämre än Xbox 360 & PS3

Medlem

Finns inte en chans att Wii U kommer floppa, och det vet alla ni med, sluta trolla/fjanta er

zeg
Medlem

Att inte grafiken håller samma mått som ps3 och xbox 360 är väll inte hela världen eller så konstigt heller? Wii hade väll knappast bättre än ps2?
Realistisk grafik har väll aldrig varit nått hos Nintendo. Men dom gör väldigt roliga spel ändå.
Tror det kommer sälja och vara roligt att spela ändå om inte grafiken är den bästa.

Medlem

Jag tror att Wii U kommer sälja bättre än både 720 och PS4, Nintendo har aldrig någonsin haft lika bra grafik som andra konsoller (förutom under SNES-eran kanske). Deras motto har ju alltid varit att göra casualspel som är roliga att spela med vänner och som passar yngre spelare. Grafiken på Wii är ju urusel jämfört med 360 och PS3 men inte fan har det hindrat folk från att köpa ett Wii. Personligen tycker jag att Nintendo är överlägsna på att göra spel som är roliga att spela med polarna, typ Super Smash och Mario Kart. För oss som inte är PC-elitister och inte bryr sig om grafik så är ju Nintendo jättebra, har personligen inget Wii men jag spelar fortfarande aktivt på mitt N64 och tycker spelen fortfarande håller måttet.

Medlem

Sedan säger ju bl.a. folk från Epic, Ubisoft, Vigil Games och Gearbox Software att maskinen är bra mycket kraftfullare än PS3/XBOX360. Det är väl bara att vänta tills E3 för att få se specs.

Medlem

Har Nintendo Wii sålt dåligt på grund av att den är prestandamässigt underlägsen XBOX 360 och PS3?

Nej, den har ju tvärtom sålt väldigt bra. Beviset på att prestanda är långt ifrån det viktiga.

Medlem

Fast jag vet inte om jag vill hålla med riktigt att Nintendo brukar vara efter i grafik. SNES var ju bättre än alternativet på den tiden (mega drive) och N64 hade ju vissa grafiska fördelar mot PS ONE och vissa nackdelar så det var ju mycket en smaksak.

Gamecube var ju sämre än Xbox och PS 2 kan man väl hålla med om, men den var väl knappast sämre än dreamcast som var av samma generation så det var väl bara lite efter där. Nej det är väl först med Wii som man halkade efter och det är ju rätt synd om det är en trend som ska hålla i sig.

De behöver ju inte vara ledande men de kan ju hålla normal standard i alla fall.

Medlem

Fan va nice det hade vart om dom kunde börja släppa mario och donkey kong och zelda och allt annat smaskigt till dom andra konsollerna istället och skita i att tillverka sina egna. Då skulle man slippa köpa deras skitkonsoller för att få spela deras utomordentliga spel.

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av Struggle:

Trist, jag tror tyvärr det börjar närma sig döden för nintendos konsoler

håller verkligen inte med, nintendo överlevde dom dåliga släppen med nintendo 64 och gamecube, så om detta inte skulle bli en hit, varför skulle det sänka nintendo? särskilt med tanke på hur många wii`s dom sålt och hur det har fyllt deras kassor,

Sega överlevde de dåliga släppen med Saturn och Dreamcast, sen gick det åt fanders. Sega gör idag spel åt de andra konsolerna.

Nintendo har haft tur med Wii, det som har lockat mycket är priset framförallt. Jag har en på grund av det. Men sedan är det så, av mina konsoler jag haft genom tiden är Wii den som stått stilla mest. Den har plockats fram någon gång per år när tex Super Mario Galaxy kom ut, när Zelda Skyward Sword kom ut, och när den var ny och Super Smash och Zelda Twillight Princess var där. Men sen har den bara stått, varför? För det är bara Nintendos titlar som har varit något att ha, precis samma problem som med Gamecube, och till viss del Nintendo 64. De kommer ut för sällan, och för få. Hade de kommit ut i större takt, hade de blivit snabbt uttjötade.

Nintendo lyckades ligga utanför HD denna generationen, men inte utan att få kritk för det. Jag tror helt enkelt det blir svårt för Nintendo att sälja ytterligare en konsol, baserat på enbart deras egna spel. Visst, vissa 3dje parts utvecklare har gått ut med att släppa aktuella titlar till WiiU men när nya generationen kommer och WiiU ligger i gränserna med en generation efter? Vi har sett det förut, 3djeparts utvecklarna orkar inte göra en "bantad" verision av sina spel för att lansera på en konsol. Då tror jag konsolen får ett kort liv, tyvärr är det lite halvt dödsdömt att halka efter i denna branschen.

Det blir lite som att fortfarande göra spel till SNES när PS1 kom, vilket Nintendo gjorde därav efterhalkandet som började då. 3Ds hade problem i starten, nu har det bättrat sig lite men den håller sig vid liv tack vare Nintendos titlar för det mesta, den är inte alls den succe som DS var.

Tragiskt men sant, Nintendo måste driva på och göra något drastiskt! Komma ikapp.

Wii var ett bra försök, och dom vann på gimicken med Wiimote som var såpass annorlunda, hade dom haft samma prestanda som Xbox360 och PS3 hade det kanske sett väldigt annorlunda vart spelen hamnat. Men Wii U bjuder på för lite nyheter tror jag, det är egentligen inget nytt. En skärm i handkontrollen? Titta på Nintendos PR filmer för den, använda den för att titta omkring? Du ser golfbollen och en tuva som blir jord när du slår bort bollen om du lägger den på marken?
Dreamcast hade en liten skärm i kontrollen. Före sin tid.

Jag tror att om Wii U inte säljer, blir det svårt för Nintendo att plocka upp och komma ikapp, om dom skulle missa en generation. Precis som med Sega. Skulle Nintendo bara göra spel, skulle dom äga multiplatform försäljningar.

Jag hoppas dom klarar sig, och hoppas dom kommer revolutionera spelmarknaden så som Nintendo bara verkligen kan. Men det ser dystert ut enligt mig...


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Struggle:

Trist, jag tror tyvärr det börjar närma sig döden för nintendos konsoler

Varför skulle det göra det?

Dom är förbannat duktiga på att göra spel, inget snack om saken. Det uppstår ett litet problem med det bara, då de enda spelen som jag tyckte var värda på Wii var Zelda, Mario, Super Smash. Inga andra företag gjorde några direkt "vettiga" spel (med ett par få undantag). Det har dom väl delvist verkat löst till Wii U, men det återstår att se när den kommer hur bra dom lyckats.

Wii låg efter, och nu om dom gör ytterligare en konsol som fortfarande ligger efter dagens konsoler, när nästa generation kikar runt hörnet?

Jag tror inte riktigt på Wii U, den bjuder på för lite nyheter, och handkontrollen känns bara som ytterligare en gimmick. De måste kunna utnyttja den ordentligt ifrån start om de ska ha någon chans. Wiimoten nådde sin absoluta glans med Zelda Skyward Sword, i slutet av konsolens liv.

Nintendo har aldrig behövt bättre hårdvara. Och de satsar inte på spel som Halo eller gears of War utan helt andra typer av spel som inte har de grafikkraven. Xbox 720 och ps4 kommer knappast ha några nyheter heller förutom ny hårdvara.

Haha, där tror jag du har helt fel ^^
Online gaming till konsol har vi tack vare just xbox, och bara denna generation har vi fått videouthyrning, youtube, indie games, live arcade/PSN spel och liknande som i stor utsträckning helst saknas till Nintendos konsoler. Lägg till rejäla patchar och DLC, varför skulle MS/Sony inte komma med ännu mer nästa generation?
Nintendo å sin sida säljer sina konsole rpå lågt pris och en kul gimmic, konsolen ska vara billigast så casual-föräldrar köper den, och en gimmic som locka/tingar folk att byta hårdvara för att kunna spela. Sen mjölkar de ut ständiga remakes på tidigare storspel, aka Mario m.fl samt kompletterar med div. skitspel i Mario-förpackning (olympics, tennis, matlagning, diskning etc)

Tror nog Nintendo kommer sälja bra nästa generation också, då Mario i sig är ett så bra grundkoncept att den IPn själv räcker för att hålla dem flytande, och göra "new" mario spel i all oändlighet fungerar bra, eller slänga in Mario i valfritt annat spel, skiten säljer ju ^^
Gears of War är ju däremot en helt ny IP fr denna generation, ska vi hårddra det har nog MS/Sony erbjudit oss långt fler unika, nysapade IPs denna generation och klart mest varierat gameplay, från skräck till FPS, racing, RTS, i princip varje genre har fått minst ett ntt tillskott, medan Ninendo fortsätter mjölka Mrio.
Å andra sidan, Ms och Sony måste utvecklas för att överleva, Nintendo kan ju sälja samma sak om igen med fördel, så jag förstår att de fortsätter. Men personligen känns det ganska poänglöst att lira nästan samma spel som jag lirat sen NES-tiden med små förändringar och rejält sänkt svårighetsgrad, Nintendo är perfekt för barn men väldigt lite för gamers tyvärr :/

De flesta Mariospelen är ju riktigt bra så klart att de säljer som smör. Det kommer uppföljare med samma grundkoncept som tidigare men ofta med många nyheter, utav de spelen jag sett iaf.
Och Nintendo satsar på casual inte hardcore gaming online osv.
Personligen ser jag videouthyrning och youtube med flera som väldigt onödigt på en konsol, och det är inget nytt i för sig då det funnits hela tiden på PC som man även kan ha som en mediaserver. Ja DLC blev väl "populärt" på xbox där varje extra grej till spelen kostar vilket jag inte ser som någon bra grej. Men detta är ju vad som har kommit till denna generationens konsoler, vad ska komma till nästa generation?

Skrivet av Struggle:
Skrivet av roftg:
Skrivet av Struggle:

Trist, jag tror tyvärr det börjar närma sig döden för nintendos konsoler

håller verkligen inte med, nintendo överlevde dom dåliga släppen med nintendo 64 och gamecube, så om detta inte skulle bli en hit, varför skulle det sänka nintendo? särskilt med tanke på hur många wii`s dom sålt och hur det har fyllt deras kassor,

Sega överlevde de dåliga släppen med Saturn och Dreamcast, sen gick det åt fanders. Sega gör idag spel åt de andra konsolerna.

Nintendo har haft tur med Wii, det som har lockat mycket är priset framförallt. Jag har en på grund av det. Men sedan är det så, av mina konsoler jag haft genom tiden är Wii den som stått stilla mest. Den har plockats fram någon gång per år när tex Super Mario Galaxy kom ut, när Zelda Skyward Sword kom ut, och när den var ny och Super Smash och Zelda Twillight Princess var där. Men sen har den bara stått, varför? För det är bara Nintendos titlar som har varit något att ha, precis samma problem som med Gamecube, och till viss del Nintendo 64. De kommer ut för sällan, och för få. Hade de kommit ut i större takt, hade de blivit snabbt uttjötade.

Nintendo lyckades ligga utanför HD denna generationen, men inte utan att få kritk för det. Jag tror helt enkelt det blir svårt för Nintendo att sälja ytterligare en konsol, baserat på enbart deras egna spel. Visst, vissa 3dje parts utvecklare har gått ut med att släppa aktuella titlar till WiiU men när nya generationen kommer och WiiU ligger i gränserna med en generation efter? Vi har sett det förut, 3djeparts utvecklarna orkar inte göra en "bantad" verision av sina spel för att lansera på en konsol. Då tror jag konsolen får ett kort liv, tyvärr är det lite halvt dödsdömt att halka efter i denna branschen.

Det blir lite som att fortfarande göra spel till SNES när PS1 kom, vilket Nintendo gjorde därav efterhalkandet som började då. 3Ds hade problem i starten, nu har det bättrat sig lite men den håller sig vid liv tack vare Nintendos titlar för det mesta, den är inte alls den succe som DS var.

Tragiskt men sant, Nintendo måste driva på och göra något drastiskt! Komma ikapp.

Wii var ett bra försök, och dom vann på gimicken med Wiimote som var såpass annorlunda, hade dom haft samma prestanda som Xbox360 och PS3 hade det kanske sett väldigt annorlunda vart spelen hamnat. Men Wii U bjuder på för lite nyheter tror jag, det är egentligen inget nytt. En skärm i handkontrollen? Titta på Nintendos PR filmer för den, använda den för att titta omkring? Du ser golfbollen och en tuva som blir jord när du slår bort bollen om du lägger den på marken?
Dreamcast hade en liten skärm i kontrollen. Före sin tid.

Jag tror att om Wii U inte säljer, blir det svårt för Nintendo att plocka upp och komma ikapp, om dom skulle missa en generation. Precis som med Sega. Skulle Nintendo bara göra spel, skulle dom äga multiplatform försäljningar.

Jag hoppas dom klarar sig, och hoppas dom kommer revolutionera spelmarknaden så som Nintendo bara verkligen kan. Men det ser dystert ut enligt mig...

Alltså... Du kan bara inte jämföra Nintendo med den situation Sega var i innan de gav upp hårdvarutillverkningen. Nintendo och Sega är företag på två helt olika planeter med helt olika villkor, och argument som att Nintendo "hade tur" med Wii håller inte. Nintendo är inte på länga vägar i någon fara, och inte ens om Wii U skulle tokfloppa (vilket är högst osannolikt) så skulle de vara det.

Medlem

jag har ägt dom flesta konsoller som funnits på denna jord så jag vet vad jag pratar om. Jag tycker att spel utbudet av bra kvalite spel aldrig varit så dåligt som det är idag. Om man ägde tex ett super nintendo på 90 talet fanns det hur mycket som helst att välja på men idag måste man äga alla 3 konsoller och en super dator för att ens nästan få ha ett lika stort urval att välja bland. Det tycker jag är synd och får mig faktist för första gången i mitt liv att inte känna mig så sugen på nästa generation. Kommer inte bli något release köp av någon konsol eller dator utan kommer avakta för att se om man blir glatt eller dåligt överaskad. Tack och lov finns kick starter projekt nu för tiden och dom har ju inte kommit nu av en ren slump utan för att det helt enkelt är dom sämsta tiderna för spel industrin någonsin just nu vad gäller kvalité på spelen..

Medlem

Kopierat från annan forum

Roumors are Romours.

Here are what some of the developers have said.

Epic: “It will do things current HD consoles simply can't do, it's going to be a powerful box.”

Crytek: “WiiU devkits are very powerful,the specs are very good”

Vigil Games: “We had the game at the same level as high end pc version in a matter of days and a few lines of code got the game up and running on tablet in 5 mins.”

EA: “Wii U is not a transitional platform, it is a true next generation system.”

THQ: "The Wii U is much more powerful than the other HD consoles, so Wii U doesn't have a huge problem doing 1080p for the majority of its games. Will Darksiders 2 and Metro: Last Light be in 1080p on Wii U? I can't speak for the teams behind those games. I don't work on those specific teams so I can't say what they plan to do with the Wii U versions of their games as far as graphics or content go. I do know based on the specs I've seen, the console is more than capable of graphics that surpass current consoles. It's like I said before. Expect majority of third party Wii U games from most publishers to have true 1080p, additional content, and smoother framrates than what the PS3/360 versions offer. If you want the DEFINITIVE version of any game in your library, I would suggest either the PC version or the Wii U version...at least for now."

"The Wii U version of games from ALL developers and publishers, have potential for much smoother framerates, improved textures, and additional bonus content that the 360/PS3 version's won't have. In a way, buying the Wii U version over the 360/PS3 versions, will be like buying the Blu-ray version of a movie instead of the standard dvd version. You get better visuals, and more additional content with the Wii U version of any game compared to the other console version. But this will only happen as long as a developer or publisher puts in the time and effort instead of doing a straight port."

What i have highlighted will the biggest factor Wii U and has always been for the Wii as most games no time was put into maximising the graphics, conduit was one of the only games that utilized what power the Wii had.

Inaktiv

ps4 är 5 år gammal och nyaste wiin har sämre grafik???.FÖR HELVETE NINTENDO

Medlem

Låter knepigt. Efter att läst citaten Kaleid klistrade in så låter det i mitt öra att boxen kommer ha högre på vissa grejjer men visuellt så kommer det inte vara så stor skillnad mellan xboxen och PS3. Det är väl de dom kanske menar också med denna artikeln. Men vem vet. Många rykten FZ skriver om på sistone. Aftonbladet #2?

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av roftg:
Skrivet av Struggle:

Trist, jag tror tyvärr det börjar närma sig döden för nintendos konsoler

håller verkligen inte med, nintendo överlevde dom dåliga släppen med nintendo 64 och gamecube, så om detta inte skulle bli en hit, varför skulle det sänka nintendo? särskilt med tanke på hur många wii`s dom sålt och hur det har fyllt deras kassor,

Sega överlevde de dåliga släppen med Saturn och Dreamcast, sen gick det åt fanders. Sega gör idag spel åt de andra konsolerna.

Nintendo har haft tur med Wii, det som har lockat mycket är priset framförallt. Jag har en på grund av det. Men sedan är det så, av mina konsoler jag haft genom tiden är Wii den som stått stilla mest. Den har plockats fram någon gång per år när tex Super Mario Galaxy kom ut, när Zelda Skyward Sword kom ut, och när den var ny och Super Smash och Zelda Twillight Princess var där. Men sen har den bara stått, varför? För det är bara Nintendos titlar som har varit något att ha, precis samma problem som med Gamecube, och till viss del Nintendo 64. De kommer ut för sällan, och för få. Hade de kommit ut i större takt, hade de blivit snabbt uttjötade.

Nintendo lyckades ligga utanför HD denna generationen, men inte utan att få kritk för det. Jag tror helt enkelt det blir svårt för Nintendo att sälja ytterligare en konsol, baserat på enbart deras egna spel. Visst, vissa 3dje parts utvecklare har gått ut med att släppa aktuella titlar till WiiU men när nya generationen kommer och WiiU ligger i gränserna med en generation efter? Vi har sett det förut, 3djeparts utvecklarna orkar inte göra en "bantad" verision av sina spel för att lansera på en konsol. Då tror jag konsolen får ett kort liv, tyvärr är det lite halvt dödsdömt att halka efter i denna branschen.

Det blir lite som att fortfarande göra spel till SNES när PS1 kom, vilket Nintendo gjorde därav efterhalkandet som började då. 3Ds hade problem i starten, nu har det bättrat sig lite men den håller sig vid liv tack vare Nintendos titlar för det mesta, den är inte alls den succe som DS var.

Tragiskt men sant, Nintendo måste driva på och göra något drastiskt! Komma ikapp.

Wii var ett bra försök, och dom vann på gimicken med Wiimote som var såpass annorlunda, hade dom haft samma prestanda som Xbox360 och PS3 hade det kanske sett väldigt annorlunda vart spelen hamnat. Men Wii U bjuder på för lite nyheter tror jag, det är egentligen inget nytt. En skärm i handkontrollen? Titta på Nintendos PR filmer för den, använda den för att titta omkring? Du ser golfbollen och en tuva som blir jord när du slår bort bollen om du lägger den på marken?
Dreamcast hade en liten skärm i kontrollen. Före sin tid.

Jag tror att om Wii U inte säljer, blir det svårt för Nintendo att plocka upp och komma ikapp, om dom skulle missa en generation. Precis som med Sega. Skulle Nintendo bara göra spel, skulle dom äga multiplatform försäljningar.

Jag hoppas dom klarar sig, och hoppas dom kommer revolutionera spelmarknaden så som Nintendo bara verkligen kan. Men det ser dystert ut enligt mig...

Jag tror problemet för Nintendo ligger i att dom inte har pengar att tävla med Sony och Microsoft. Även om Nintendo skulle lyckas få ut en konsol som matchar dom andra i prestanda så kommer dom bli bulldozade av Sony och Microsofts feta plånböcker och deras förmåga att införskaffa licenser och dylikt. Jag tror Nintendos enda sätt att konkurrera på konsolmarknaden är att inte konkurrera. Att fortsätta släppa konsoller med mycket sämre prestanda till halva priset.
Helst av allt skulle jag dock vilja, eftersom jag är ett fan av många Nintendo titlar, att dom la ner sin konsol tillverkning och bara gjorde sina spel till andra plattformar. Då skulle jag kunna njuta av Mario Kart i hd, med en vettig handkontroll, till en riktigt bra konsol.

Medlem

Jag har svårt och förstå varför inte Nintendo skulle ha pengar? Jag är inte så insatt men är inte Nintendo japanskt? Och japaner spelar väl offantligt mycket. Jag förstår dock inte varför Nintendo inte kan ligga som de andra gör även ifall de gör barnspel.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Alltså... Du kan bara inte jämföra Nintendo med den situation Sega var i innan de gav upp hårdvarutillverkningen. Nintendo och Sega är företag på två helt olika planeter med helt olika villkor, och argument som att Nintendo "hade tur" med Wii håller inte. Nintendo är inte på länga vägar i någon fara, och inte ens om Wii U skulle tokfloppa (vilket är högst osannolikt) så skulle de vara det.

Varför kan jag inte jämföra dessa två giganter? För att det är olika tider och olika konkurensser?

Absolut är de två olika företag, men helt olika är de inte?

Varför var det inte "tur"? Så det var skicklighet att släppa något som var en vild chansning på vad folk skulle tycka om det? Byta ut de traditonella handkontrollerna mot viftande med handkontrollerna? Nej vi kan aldrig bevisa om det var tur eller inte som gjorde det, jag tror att det var "tur" för dem att Wii blev som den blev. Men säg så här, om Wii hade kostat lika mycket som Xbox360 eller ännu värre PS3 vid release, tror du den sålt lika mycket som den gjort? Om de hade haft värre hårdvara hade dom givetvis tagit ett större pris för den.

Jag tror att många hade inte betalat ett högre pris enbart för att få spela Nintendos spel, på en konsol. I och med att Wii var såpass "biliig" så kunde folk köpa den också. Det var många som valde mellan PS3 och Xbox 360, men många äger en 360 och Wii eller PS3 och Wii, men få äger PS3 & 360. Och ännu färre alla tre.

Har aldrig sagt att "Nintendo" skulle vara i någon större fara, men att deras konsol division tyvärr kan vara. Specifikt riktat emot konsoler i hemmet och inte bärbara enheter. Nintendo kommer alltid att klara sig på sina spel.

Frågan är, hur länge klarar sig Nintendo att sälja konsoler som drivs utav deras egna spel titlar?
SNES klarade sig fint, men den hade toppen spel ifrån alla andra, inte bara Nintendos in house titlar.
Nintendo 64, Gamecube, Wii, 3DS förlitade sig till största delen på deras egna titlar.

Sega hade en ikon som var direkt kopplad till dem, Sonic,

Nintendo hade flertalet, Zelda, Mario, Metroid etc.


signatur

Nämen!

Medlem

Om de nu designar en ny konsoll för just lite mer hardcore spelare så vore det ju konstigt om det skulle falera på grafiken.

Handkontrollen har potential att kunna göra sådant som ingen annan kan. Då tänker jag inte på att spela spelen där också - utan kanske mer dynamiska val man kan göra direkt på handkontrollskärmen istället för att rota runt i menyer osv. Direkt välja vapen från en armada med en knapp för varje istället för att rotera massa val runt innan man hittar rätt vapen eller vrickade fingerövningar.

Tror säkert det är bra nog.

Medlem

Iofs sant, men vad är X360 och PS3 utan bra spel, hmm låt mig se

Ridge Racer Unbouded = SKIT
Armored Core V = SKIT
A$$ Effect 3 = Delvis skit
Ninja Gaiden 3, fan vilken besvikelse
Resident Evil ORCC = Samma där
Silent Hill Downpour = Hahah

Bra spel

Resident Evil 4
Asscreed 1-2
Tomb Raider
Mass Effect 1-2
Dead Space 1-2
Red Dead Revolver
Fallout 3
Borderlands
Armored Core
Bioshock mm mm

På 360 finns inte ett enda spel som givit mig gåshud, som t ex Halo gjorde på Xbox, alt Uncharted samt MGS 4 på PS3

Listan kan göras lång då det gäller äldre spel, men dem nya suger

Nej det finns inte mkt som egentligen är bra då det gäller ny spelutveckling

Och det klart att många är kritiska gentemot Nintendo som faktiskt lyckas producera ena vinstmaskinen efter den andra, det finns INTE enda konsol sen nintendo 8 bit som varit tråkig och då framförallt spelen.

Xbox - X360, PS, PS2, och PS3, nja det är berg och dalbana där

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv

Varför klagar folk? Vem bryr sig om grafik?

Medlem
Medlem
Skrivet av nils45:

Jag har svårt och förstå varför inte Nintendo skulle ha pengar? Jag är inte så insatt men är inte Nintendo japanskt? Och japaner spelar väl offantligt mycket. Jag förstår dock inte varför Nintendo inte kan ligga som de andra gör även ifall de gör barnspel.

Det är klart dom har pengar. Men tittar du på vad dom omsätter per år jämfört med Sony och Microsoft så är det en stor skillnad. Du får tänka på att Nintendo säljer bara spel och spelrelaterade grejjer, medans Sony och Microsoft tillverkar och säljer en mängd andra saker också, och Playstation/Xbox är bara en division av deras företag.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av nils45:

Jag har svårt och förstå varför inte Nintendo skulle ha pengar? Jag är inte så insatt men är inte Nintendo japanskt? Och japaner spelar väl offantligt mycket. Jag förstår dock inte varför Nintendo inte kan ligga som de andra gör även ifall de gör barnspel.

Det är klart dom har pengar. Men tittar du på vad dom omsätter per år jämfört med Sony och Microsoft så är det en stor skillnad. Du får tänka på att Nintendo säljer bara spel och spelrelaterade grejjer, medans Sony och Microsoft tillverkar och säljer en mängd andra saker också, och Playstation/Xbox är bara en division av deras företag.

Ovanpå det är Microsoft 10 ggr så stort som Sony, trots att Sony gör rätt mycket olika saker - tv, stereo, bärbart och kameror.
Windows och Office-programmen är megastort.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av nils45:

Jag har svårt och förstå varför inte Nintendo skulle ha pengar? Jag är inte så insatt men är inte Nintendo japanskt? Och japaner spelar väl offantligt mycket. Jag förstår dock inte varför Nintendo inte kan ligga som de andra gör även ifall de gör barnspel.

Det är klart dom har pengar. Men tittar du på vad dom omsätter per år jämfört med Sony och Microsoft så är det en stor skillnad. Du får tänka på att Nintendo säljer bara spel och spelrelaterade grejjer, medans Sony och Microsoft tillverkar och säljer en mängd andra saker också, och Playstation/Xbox är bara en division av deras företag.

Ovanpå det är Microsoft 10 ggr så stort som Sony, trots att Sony gör rätt mycket olika saker - tv, stereo, bärbart och kameror.
Windows och Office-programmen är megastort.

Det kan hända, jag är inte helt insatt, min poäng är dock att plånboks mässigt är ju nintendo en lättviktare i jämförelse.

Medlem
Skrivet av elmackonr1:
Skrivet av roftg:
Skrivet av elmackonr1:

Nintendo, dom har tappat allt sedan nintendo 64 för min del, tack och hej!

nintendo 64 var ett misslyckande för nintendo,men du minns kanske inte det
det det är först nu med nintendo wii som dom har reparerat det, så vinden har vänt för dom, hoppas det fortsätter blåsa åt rätt håll, wii-u är ett väldigt viktigt släpp för dom så jag har svårt att tro att dom skulle släppa ngt som har sämre hårdvara än xbox360 och ps3
,
nintendo har ju kommit med många nyheter andra har apat efter och jag hoppas det kommer fortsätta så i många år till,,,
utan nintendo vore sig inte spelvärlden lik..

Jag skrev att det var så för mig inte för spelindustrin eller nintendo i sig men du kanske inte såg det... Fucking fanboys -_-

du förstår nog vad jag menade,, när nintendo 64 släpptes år1997 så var jag 17 år,.. och du var 10 år,, gå och torka dig bakom öronen,att kalla en okänd 32 åring för en jävla fanboy är lite väl magstarkt av ngn som knappt minns när det begav sig

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av elmackonr1:
Skrivet av roftg:
Skrivet av elmackonr1:

Nintendo, dom har tappat allt sedan nintendo 64 för min del, tack och hej!

nintendo 64 var ett misslyckande för nintendo,men du minns kanske inte det
det det är först nu med nintendo wii som dom har reparerat det, så vinden har vänt för dom, hoppas det fortsätter blåsa åt rätt håll, wii-u är ett väldigt viktigt släpp för dom så jag har svårt att tro att dom skulle släppa ngt som har sämre hårdvara än xbox360 och ps3
,
nintendo har ju kommit med många nyheter andra har apat efter och jag hoppas det kommer fortsätta så i många år till,,,
utan nintendo vore sig inte spelvärlden lik..

Jag skrev att det var så för mig inte för spelindustrin eller nintendo i sig men du kanske inte såg det... Fucking fanboys -_-

du förstår nog vad jag menade,, när nintendo 64 släpptes år1997 så var jag 17 år,.. och du var 10 år,, gå och torka dig bakom öronen,att kalla en okänd 32 åring för en jävla fanboy är lite väl magstarkt av ngn som knappt minns när det begav sig

Okej, va fan har ålder med det att göra? Verkar som att du fortfarande inte är torr bakom öronen så som du skriver...Men dock kul att du brusar upp lite för att jag kallar dig för fanboy, så tack för underhållande läsning

Medlem
Skrivet av elmackonr1:
Skrivet av roftg:
Skrivet av elmackonr1:
Skrivet av roftg:
Skrivet av elmackonr1:

Nintendo, dom har tappat allt sedan nintendo 64 för min del, tack och hej!

nintendo 64 var ett misslyckande för nintendo,men du minns kanske inte det
det det är först nu med nintendo wii som dom har reparerat det, så vinden har vänt för dom, hoppas det fortsätter blåsa åt rätt håll, wii-u är ett väldigt viktigt släpp för dom så jag har svårt att tro att dom skulle släppa ngt som har sämre hårdvara än xbox360 och ps3
,
nintendo har ju kommit med många nyheter andra har apat efter och jag hoppas det kommer fortsätta så i många år till,,,
utan nintendo vore sig inte spelvärlden lik..

Jag skrev att det var så för mig inte för spelindustrin eller nintendo i sig men du kanske inte såg det... Fucking fanboys -_-

du förstår nog vad jag menade,, när nintendo 64 släpptes år1997 så var jag 17 år,.. och du var 10 år,, gå och torka dig bakom öronen,att kalla en okänd 32 åring för en jävla fanboy är lite väl magstarkt av ngn som knappt minns när det begav sig

Okej, va fan har ålder med det att göra? Verkar som att du fortfarande inte är torr bakom öronen så som du skriver...Men dock kul att du brusar upp lite för att jag kallar dig för fanboy, så tack för underhållande läsning

jag anmäler dig,, du försöker bara få mig mer förbannad, det är verkligen inte ngt fel på hur jag skriver

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av elmackonr1:
Skrivet av roftg:
Skrivet av elmackonr1:
Skrivet av roftg:
Skrivet av elmackonr1:

Nintendo, dom har tappat allt sedan nintendo 64 för min del, tack och hej!

nintendo 64 var ett misslyckande för nintendo,men du minns kanske inte det
det det är först nu med nintendo wii som dom har reparerat det, så vinden har vänt för dom, hoppas det fortsätter blåsa åt rätt håll, wii-u är ett väldigt viktigt släpp för dom så jag har svårt att tro att dom skulle släppa ngt som har sämre hårdvara än xbox360 och ps3
,
nintendo har ju kommit med många nyheter andra har apat efter och jag hoppas det kommer fortsätta så i många år till,,,
utan nintendo vore sig inte spelvärlden lik..

Jag skrev att det var så för mig inte för spelindustrin eller nintendo i sig men du kanske inte såg det... Fucking fanboys -_-

du förstår nog vad jag menade,, när nintendo 64 släpptes år1997 så var jag 17 år,.. och du var 10 år,, gå och torka dig bakom öronen,att kalla en okänd 32 åring för en jävla fanboy är lite väl magstarkt av ngn som knappt minns när det begav sig

Okej, va fan har ålder med det att göra? Verkar som att du fortfarande inte är torr bakom öronen så som du skriver...Men dock kul att du brusar upp lite för att jag kallar dig för fanboy, så tack för underhållande läsning

jag anmäler dig,, du försöker bara få mig mer förbannad, det är verkligen inte ngt fel på hur jag skriver

Gör så men det var inte jag som provoserade dig först, vi hörs... -_-

Medlem

Sluta hacka på varandra nu


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

jag förstår mig inte på folk. nintendo gamecube hade den bästa grafiken för sin tid men sålde minst & PS3 har bäst grafik nu men ändå är wii den mest sålda konsolen nu med sämst grafik wtf

123
Skriv svar