Mutant Mudds – spelet Valve vägrar släppa på Steam

Robot
Mutant Mudds – spelet Valve vägrar släppa på Steam

Efter att Valve avböjt att distribuera 3DS-plattformaren vänds ögonen mot GOG och Gamersgate istället.

#valve, #mutant-mudds, #renegade-kid


Medlem
Mutant Mudds – spelet Valve vägrar släppa på Steam

Varför?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

har fz börjat scanna spuf efter nyheter?

Skrivet av raefzm88:

har fz börjat scanna spuf efter nyheter?

Va?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av raefzm88:

har fz börjat scanna spuf efter nyheter?

Va?

Steam forums. Där har pågått en livlig diskussion gällande valves nekande mot "mutant mudds". Har inte läst om detta någon annanstans.

Säger knappast att det är en dålig sak om ni plockar nyheter därifrån.

Medlem

Jag fattar inte varför Valve nekade detta spel, såg ju faktiskt skoj ut. Dom tackar ju ja till massvis med skitspel, så hur dom tänkte här vette tusan.

Medlem

De nekade också spelet Unepic som förövrigt är ett bra spel IMO. Vet inte riktigt hur Valve resonerar men tror inte det har med kvalitén på spelen att göra utan det handlar snarare om att det kan finnas vissa olämpligheter som ringar falskt med valves policies

Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av raefzm88:

har fz börjat scanna spuf efter nyheter?

Va?

Steam forums. Där har pågått en livlig diskussion gällande valves nekande mot "mutant mudds". Har inte läst om detta någon annanstans.

Säger knappast att det är en dålig sak om ni plockar nyheter därifrån.

Ah, då förstår jag. Nej, jag har nog aldrig besökt Steam-forumen i hela mitt liv, så det är inte därifrån nyheten kommer.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av raefzm88:

har fz börjat scanna spuf efter nyheter?

Va?

Steam forums. Där har pågått en livlig diskussion gällande valves nekande mot "mutant mudds". Har inte läst om detta någon annanstans.

Säger knappast att det är en dålig sak om ni plockar nyheter därifrån.

Ah, då förstår jag. Nej, jag har nog aldrig besökt Steam-forumen i hela mitt liv, så det är inte därifrån nyheten kommer.

Okej då.

Lika bra att inte besöka steam forumen btw, det är hemskt där, och väl inne kommer man inte därifrån heller ;_;

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag fattar inte varför Valve nekade detta spel, såg ju faktiskt skoj ut. Dom tackar ju ja till massvis med skitspel, så hur dom tänkte här vette tusan.

Ja, ett av de bästa exemplen på skitspel som de släpper in är dagens deal: Revelations 2012. Förmodligen ett av de sämsta spelen någonsin.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Ohhh... Hazen... kolla det spelet, kolla sedan vad folk skriver om det

http://forums.steampowered.com/forums/forumdisplay.php?f=881

Det där är förresten ett bra exempel på ett spel Valve borde skippat.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Bojkott:

Jag fattar inte varför Valve nekade detta spel, såg ju faktiskt skoj ut. Dom tackar ju ja till massvis med skitspel, så hur dom tänkte här vette tusan.

Ja, ett av de bästa exemplen på skitspel som de släpper in är dagens deal: Revelations 2012. Förmodligen ett av de sämsta spelen någonsin.

Kul att någon recenserat det och sagt:

"Revelations 2012 is a fantastic and enriching experience that immerses you into the chaos of the Mayan Revelations!"
– Valid Gaming

Köpt much? Det ser ut att vara dåligt även med 1995 standard..


signatur

K9
:.:

Det här såg ju bara chill ut ju!

Detta har förmodligen inget med att spelet är bra/dåligt att göra. Det skulle till och med förvåna mig om de som jobbar på Steam ens spelat det.

De får in så många ansökningar om att utvecklare vill lägga upp sina spel att de inte kan hantera dem. Har du inte en Publisher så måste du ha hype bakom dig om du vill släppa ett spel på Steam.

1
Skriv svar