Dawn of War 2, uppföljare..?

Medlem
Dawn of War 2, uppföljare..?

Som vi alla dawn of war nördar så släpptes Retribution för inte mer än 1 år sen ungefär nu men jag kan inte hjälpa att undra om planerna på ny expansion eller ev. 3a kan släppas snart..

Jag har sett att de finns snack om det och att man funderar på att ändra lite i upplägget av spelet..
Jag blir direkt rädd och hoppas stenhårt på att man inte ska börja med basbyggande eller rena hjälte (DOTA) trams i mitt kära Dow2.
Tycker att dom kommit med nått halvnytt här som dom faktiskt tillsammans med World in Conflict lyckats göra någonting kul av.

Vet någon något mer om DoW3 eller ev expansion..?
Hur går snacket?
Och vet nån någon bra sida som man kan följa snacket på?


signatur

*Taptoo101*

Medlem

Tror inte det finns mer info än att det utvecklas på. Med tanke på att CoH2 utannonserades nyss så kommer vi nog inte se DoW3 på ett bra tag framöver. allt kommer nog koncentreras på CoH 2.


signatur

Videomupp

Medlem

Ja, de har säkert fullt upp med CoH2 nu. Något jag verkligen ser fram emot. Jag kanske rentav längtar efter det vilket är en rätt häftig känsla.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ha! där ser man hur dålig koll jag hade på dessa kanadensare..=/
Visste inte att de var samma utvecklare på dom =/.

...och ja de ser onekligen ut att bli mycket krut nedlagt på coh2, finns något datum satt till release?
Och innan jag provar detta lir som verkar de onekligen mycket likt dow2, men vad skiljer sej?


signatur

*Taptoo101*

Medlem

Settingen och att CoH är mer realistiskt skulle jag säga. Nu ska ju en SM kunna tåla en hel del stryk, men ett skott från en sniper dödar en soldat hela tiden om den nu inte missar.

Väldigt likt gameplay i helhet dock. Så har du inte lirat det så gör det, ett av de bästa RTSen ever imo.

Datum tror jag ska vara mars 2013.


signatur

Videomupp

Medlem

ride on! låter och ser helt klart gött ut för att vara från -09..
Antar att de kan finnas expansioner även här..


signatur

*Taptoo101*

Medlem

Två stycken, båda okej. En lägger till två nya "raser" och en som lägger till lite nya spellägen, Finns nog samlat i ett pack billigt.


signatur

Videomupp

Medlem

Har ju varit tyst ett tag. Det lilla jag läst om DoW 3 har varit jäkligt peppande iallafall.

Dom sa att det skulle bli fett bra


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Har ju varit tyst ett tag. Det lilla jag läst om DoW 3 har varit jäkligt peppande iallafall.

Dom sa att det skulle bli fett bra

Vem sade att DoW3 skulle bli fett bra?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Inga planer på att göra en uppföljare i stil med ettan?

Jag älskar både ettan och tvåan, trots de olika stilarna. Det vore skoj med ett nytt spel i stil med ettan innan nästa spel i samma stil som tvåan kommer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Paddington:

Har ju varit tyst ett tag. Det lilla jag läst om DoW 3 har varit jäkligt peppande iallafall.

Dom sa att det skulle bli fett bra

Vem sade att DoW3 skulle bli fett bra?

Näe men detta har jag med läst, här på fz faktiskt. Någon som skrev att dom hade något alldelles extra på gång.. Sen vad de betyder vet jag ej, kan ju dessutom vara så att de den personen skrev handlade om space marine(3rd person shootern)..

Tycker nog dock att singel läget i dow2 inte vart något att ha, lägger mina kort och jag hoppas att relic också lägger sina på multiläget. Där har dom lyckats.

Ska ge CoH en ärlig chans nu med, skönt när man hittar gamla lir som man aldrig hört, blir nog bra billigt..=]


signatur

*Taptoo101*

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Paddington:

Har ju varit tyst ett tag. Det lilla jag läst om DoW 3 har varit jäkligt peppande iallafall.

Dom sa att det skulle bli fett bra

Vem sade att DoW3 skulle bli fett bra?

Jag vill minnas att det var Relic. Någon som knåpade på spelet iafa. Det skulle bli stoslaget. Jag minns bara att det lilla lät bra.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Paddington:

Har ju varit tyst ett tag. Det lilla jag läst om DoW 3 har varit jäkligt peppande iallafall.

Dom sa att det skulle bli fett bra

Vem sade att DoW3 skulle bli fett bra?

Jag vill minnas att det var Relic. Någon som knåpade på spelet iafa. Det skulle bli stoslaget. Jag minns bara att det lilla lät bra.

Mjo, om det var relic så kan de väl inte säga annat.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Taptoo101:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Paddington:

Har ju varit tyst ett tag. Det lilla jag läst om DoW 3 har varit jäkligt peppande iallafall.

Dom sa att det skulle bli fett bra

Vem sade att DoW3 skulle bli fett bra?

Näe men detta har jag med läst, här på fz faktiskt. Någon som skrev att dom hade något alldelles extra på gång.. Sen vad de betyder vet jag ej,

Ja det låter som samma som jag läste. Säkert här på FZ också. Och det var definitivt gällande Dow3.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Hoppas de återgår till basbyggandet som DoW hade. Älskar förresten både DoW och CoH. Bra spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Hoppas de återgår till basbyggandet som DoW hade. Älskar förresten både DoW och CoH. Bra spel.

I sanning. Jag vill minnas att de sa nåt om storskaliga krig. Typ online med en massiv värld eller nåt.

Jag lämnar bara ifrån mig massa kvalitetsinformation.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Tybalt:

Hoppas de återgår till basbyggandet som DoW hade. Älskar förresten både DoW och CoH. Bra spel.

I sanning. Jag vill minnas att de sa nåt om storskaliga krig. Typ online med en massiv värld eller nåt.

Jag lämnar bara ifrån mig massa kvalitetsinformation.

lol


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Tybalt:

Hoppas de återgår till basbyggandet som DoW hade. Älskar förresten både DoW och CoH. Bra spel.

I sanning. Jag vill minnas att de sa nåt om storskaliga krig. Typ online med en massiv värld eller nåt.

Jag lämnar bara ifrån mig massa kvalitetsinformation.

Jepp, vill minnas samma saker.


signatur

Death is the servant of the righteous.

Medlem
Skrivet av Paddington:

I sanning. Jag vill minnas att de sa nåt om storskaliga krig. Typ online med en massiv värld eller nåt.

Hehe. "I sanning.", "en massiv värld" - Du skriver ungefär som google translate.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Här: http://www.pcgamer.com/2011/07/13/dawn-of-war-3-will-let-you-...

Jag sa ju att det skulle bli fantastiskt


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Här: http://www.pcgamer.com/2011/07/13/dawn-of-war-3-will-let-you-...

Jag sa ju att det skulle bli fantastiskt

Hade jag varit pubertal så skulle jag svarat med "fap fap fap". Istället säger jag bara att det verkar mycket lovande.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Låter riktigt bra det


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

de låter onekligen skönt att höra för ett Dow2 retribution fan..
Någon som vet när Gamescom går av stapeln iår?


signatur

*Taptoo101*

Medlem
Skrivet av Taptoo101:

de låter onekligen skönt att höra för ett Dow2 retribution fan..
Någon som vet när Gamescom går av stapeln iår?

15.-19.08.2012 står det på http://www.gamescom.de


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar