Square Enix-bossen avslöjar varför FF VII-remaken dröjer

Robot
Square Enix-bossen avslöjar varför FF VII-remaken dröjer

De nya Final Fantasy-titlarna är helt enkelt för dåliga, och en nyversion av klassiska Final Fantasy VII skulle "döda" hela serien.

#final-fantasy-vii, #square-enix, #final-fantasy-xiii, #final-fantasy-xiii-2, #final-fantasy-xiv


Medlem
Square Enix-bossen avslöjar varför FF VII-remaken dröjer

Kul att han erkänner och förstår att senaste spelen sög, jämfört med spelutvecklarna som pratar skit ur röven.

Medlem

hmm intressant. Vi får väll vänta och se =). Vi kan ju hoppas på det bästa!

Medlem

Håller med, FF7 är lätt det bästa spelet i serien! Skulle de släppa nåt som överträffar FF7 skulle jag förmodligen införskaffa en ps3/ps4 eller vad nu för plattform det skulle komma till även om jag har sagt att jag aldrig mer ska köpa någon konsoll.

Medlem

Detta har har sagt ett flertal gånger redan i en herrans massa år. Förstår inte varför folk fortsätter fråga när de ändå bara kommer få samma svar som tidigare...

Medlem
Skrivet av FireHam:

Kul att han erkänner och förstår att senaste spelen sög, jämfört med spelutvecklarna som pratar skit ur röven.

Sög är väl att ta i men de har blivit omkörda av bland annat Level 5 i min mening på JRPG marknaden.


signatur

Steam: xtreme_venom | PSN: Betrayed | League of Legends: Hand of Wrath (EUW) | Battlenet: Betrayed#2655

Medlem

Never gonna happen med andra ord? :\

Jahapp, det här var ju synd

Medlem

Tycker personligen 7:an är överskattad. Visst, den e skitbra, men 8:an och 10:an är bättre.

Skrivet av Heavenlaid:

Tycker personligen 7:an är överskattad. Visst, den e skitbra, men 8:an och 10:an är bättre.

Överskattad tycker jag verkligen inte, men visst håller jag med dig om att åttan glöms bort alldeles för ofta! För mig är nog FF VI toppen, men trion VI, VII och VIII är verkligen ett knippe guld!

Vill också slå ett slag för fyran, som märkligt ofta glöms bort i sammanhanget. Tycker musiken och historien där är riktigt mysig, känns som det var först med del fyra som Squaresoft hittade formen på allvar.

Medlem

Personligen hatade jag åttan, gillade sjuan men älskar nian mer än någon annan del i serien. Vivi <3


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Vill också slå ett slag för fyran, som märkligt ofta glöms bort i sammanhanget. Tycker musiken och historien där är riktigt mysig, känns som det var först med del fyra som Squaresoft hittade formen på allvar.

Helt klart. Jag gav mej på 1:an och 2:an på Playstation 1 för många år sedan och jag kom inte så långt. Var helt ospelbart redan för över 10 år sedan.

Medlem

Det kommer aldrig leverera som förr... inte med alla dessa X-2 och skit... dom förstör en story som redan var dålig.. Enda intressanta är att grafiken är otroligt bra


signatur

The spiders won,t find us here.

Inaktiv

VII är bra, men lite överskattad. Sedan tycker jag att XIII-2 inte förtjänar att nämnas som ett dåligt spel i sammanhanget. Jag tycker att det är det bästa JRPG:et på länge.

Behövs väl inte någon remake heller. Spelade sjuan på PS3 i våras. Det har alltjämt sin charm.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Heavenlaid:

Tycker personligen 7:an är överskattad. Visst, den e skitbra, men 8:an och 10:an är bättre.

Överskattad tycker jag verkligen inte, men visst håller jag med dig om att åttan glöms bort alldeles för ofta!

Glöms bort? Nja, det vet jag ju inte. Förträngs, det är närmare sanningen.

Skrivet av Woffen:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Heavenlaid:

Tycker personligen 7:an är överskattad. Visst, den e skitbra, men 8:an och 10:an är bättre.

Överskattad tycker jag verkligen inte, men visst håller jag med dig om att åttan glöms bort alldeles för ofta!

Glöms bort? Nja, det vet jag ju inte. Förträngs, det är närmare sanningen.

Haha, alla ni FF VIII-haters har missförstått allt!

Inaktiv

Om det är det som är problemet så nej, då tror jag aldrig att det kommer en remake.

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Woffen:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Heavenlaid:

Tycker personligen 7:an är överskattad. Visst, den e skitbra, men 8:an och 10:an är bättre.

Överskattad tycker jag verkligen inte, men visst håller jag med dig om att åttan glöms bort alldeles för ofta!

Glöms bort? Nja, det vet jag ju inte. Förträngs, det är närmare sanningen.

Haha, alla ni FF VIII-haters har missförstått allt!

Tycker verkligen att 7:an är överskattad, det är ett OK spel men det är inget jämfört med 4-5 och 6. Sen angående 8:an så gillar jag det också, enda problemet är att det är för enkelt att exploita med junction och göra dina karaktärer helt odödliga. Men annars är det ok ;), nog för att 9:an är bättre.

Skrivet av Brandter:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Woffen:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Heavenlaid:

Tycker personligen 7:an är överskattad. Visst, den e skitbra, men 8:an och 10:an är bättre.

Överskattad tycker jag verkligen inte, men visst håller jag med dig om att åttan glöms bort alldeles för ofta!

Glöms bort? Nja, det vet jag ju inte. Förträngs, det är närmare sanningen.

Haha, alla ni FF VIII-haters har missförstått allt!

Tycker verkligen att 7:an är överskattad, det är ett OK spel men det är inget jämfört med 4-5 och 6. Sen angående 8:an så gillar jag det också, enda problemet är att det är för enkelt att exploita med junction och göra dina karaktärer helt odödliga. Men annars är det ok ;), nog för att 9:an är bättre.

Jag tycker att lite av charmen med åttan är just hur man kan "utnyttja" systemet som bara tusan, om man bara tänker till lite. Att "carda" alla fiender fram till slutet och sen levla upp varje gubbe en och en till level 100 med maximala GF boosts och grejer är ju hur tillfredsställande som helst.

Medlem

Tror det släpps 2023

Medlem

Så det krävs en FF-titel som verkligen går hem för att börja tänka på en remake av VII.
Hur svårt kan det vara.
Gå tillbaka till rötterna, gör det turbaserat, gör det som det skall göras. Tycker det ballade ur efter FFX.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Woffen:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Heavenlaid:

Tycker personligen 7:an är överskattad. Visst, den e skitbra, men 8:an och 10:an är bättre.

Överskattad tycker jag verkligen inte, men visst håller jag med dig om att åttan glöms bort alldeles för ofta!

Glöms bort? Nja, det vet jag ju inte. Förträngs, det är närmare sanningen.

Haha, alla ni FF VIII-haters har missförstått allt!

Tycker verkligen att 7:an är överskattad, det är ett OK spel men det är inget jämfört med 4-5 och 6. Sen angående 8:an så gillar jag det också, enda problemet är att det är för enkelt att exploita med junction och göra dina karaktärer helt odödliga. Men annars är det ok ;), nog för att 9:an är bättre.

Jag tycker att lite av charmen med åttan är just hur man kan "utnyttja" systemet som bara tusan, om man bara tänker till lite. Att "carda" alla fiender fram till slutet och sen levla upp varje gubbe en och en till level 100 med maximala GF boosts och grejer är ju hur tillfredsställande som helst.

Sen att du lägger krokben för dig själv om du går upp i nivå är en annan femma ;p

Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Woffen:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Heavenlaid:

Tycker personligen 7:an är överskattad. Visst, den e skitbra, men 8:an och 10:an är bättre.

Överskattad tycker jag verkligen inte, men visst håller jag med dig om att åttan glöms bort alldeles för ofta!

Glöms bort? Nja, det vet jag ju inte. Förträngs, det är närmare sanningen.

Haha, alla ni FF VIII-haters har missförstått allt!

Tycker verkligen att 7:an är överskattad, det är ett OK spel men det är inget jämfört med 4-5 och 6. Sen angående 8:an så gillar jag det också, enda problemet är att det är för enkelt att exploita med junction och göra dina karaktärer helt odödliga. Men annars är det ok ;), nog för att 9:an är bättre.

Jag tycker att lite av charmen med åttan är just hur man kan "utnyttja" systemet som bara tusan, om man bara tänker till lite. Att "carda" alla fiender fram till slutet och sen levla upp varje gubbe en och en till level 100 med maximala GF boosts och grejer är ju hur tillfredsställande som helst.

Sen att du lägger krokben för dig själv om du går upp i nivå är en annan femma ;p

Det är ju precis det du inte gör genom att göra som jag skrev ovan. Det stämmer att levlar du dina karaktärer på det normala viset så lär fienderna bli starkare i snabbare takt än dina egna figurer. Men ifall du levlar dem i slutet när du har fått tag i så gott som alla GF:s och kan använda maximalt med boosts för att boosta dina stats upp till himlen så kommer du bli så vansinnigt överlägsen alla fiender och bossar vid level 100 att det nästan är löjligt, det lovar jag.

Det bästa är ju bara att carda eller springa ifrån varenda strid som inte är obligatorisk under första tre fjärdedelarna av spelet.

Det var det jag menade med att levla upp gubbarna "en och en". Då kan du equippa maximalt med boosts på en enda karaktär, så hans stats ökar betydligt mer än normalt vid varje level-up. Minns inte exakt hur det funkade för det var ~6-7 år sedan sist, men det är awesome.

Medlem

En remake av 7:an kanske skulle återuppliva bra idéer och få dom att faktiskt komma igång med bättre spel igen?

Medlem
Skrivet av Heavenlaid:

Tycker personligen 7:an är överskattad. Visst, den e skitbra, men 8:an och 10:an är bättre.

Tycker 8:an var det sämsta spelet på PS1 från FF serien, med stor marginal. IX var bäst enligt mig, helt underbar grafik, story, gameplay och humor. Den bästa världen som gjorts inom FF.

FF VII är det bästa med sci-fi inslag och var spelet som fick mig att älska FF (gillade faktiskt aldrig VI, tro det eller ej). Fantasy > Sci-fi dock i min värld så därför IX > VII


signatur

Steam: xtreme_venom | PSN: Betrayed | League of Legends: Hand of Wrath (EUW) | Battlenet: Betrayed#2655

Medlem

Samma fighting musik hela tiden, samma fighting sekvenser hela tiden, slumpmässiga strider som bryter inlevelsen, karaktärer som är lika inspirerande och älskvärda som dom är metrosexuella. Namn och platser som midgard och TURKS...

Ja, FF7 är verkligen ett höjdarspel.

Men jag antar om man var i rätt ålder när den släpptes så räckte det väll med Tifa för att utnämna det till bästa jrpg någonsin.

Medlem

Well, Final Fantasy XIII var tråkigt för 30 timmar av spelet kändes som en väldigt lång tutorial. Men det blev bättre efter det.

Final Fantasy XIII-2 hade jag inget problem med, det var väldigt kul och beroendeframkallande från början till slut. Faktiskt ett av de bättre spelen jag har spelat iår. Storyn var dock värdelös och gör ont i huvudet om man försöker hitta nån logik i det hela. Många plocka väl inte upp XIII-2 eftersom det är XIIIs uppföljare och det mottogs så dåligt av folk.

FFVII är riktigt bra, men jag tycker FFIX är bättre.

Medlem

Mina klara favoriter i serien är VI, VII och IX.

Alla sjukt bra, hoppas på remakes på allihop

Medlem

Är själv i lägret som finner hypen runt VII lite väl extrem. Min personliga top fem lista över Final Fantasy spel är.

VI, IX, IV, XII, VII (första till femte plats)

Säger inte att VII är dåligt på något sätt, men att det var ett av de första riktigt massiva 3d rollspelen har nog gjort att folks minne av spelet är lite överdramatiserat.

Själv finner jag FFVI eller Chrono Trigger som något av det bästa som någonsin producerats och släpps i RPG väg av Squaresoft.

VIII tålde jag med många andra inte, hela stridsystemet fram tills i dag gör att jag faen inte klarar av att spela spelat ens genom första skivan. Är verkligen ett spel som fick mig att undra om Squaresoft skämtade med oss eller det faktiskt var seriösa med spelet.

12
Skriv svar