Rainbow Moon – något för j-rpg-nostalgikerna?

Robot
Rainbow Moon – något för j-rpg-nostalgikerna?

Släpps i början av juli via Playstation Network – FZ har lanseringsrullen!

#rainbow-moon


Medlem
Rainbow Moon – något för j-rpg-nostalgikerna?

Såg inte särskillt bra ut tyvärr :/

Medlem

Är det PS3 enbart så ser det rätt kasst ut tycker jag nog allt. För en downloadable PSVita titel så hade det varit bättre.

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

men varför promenerar hjältarna runt som om de skitit i brallan?

Du får inte gå på toa innan du har räddat världen, är ju klassiskt inom JRPG!

Medlem

Tycker det ser otroligt mysigt/retro ut, skulle lätt köpa detta om jag inte var så förbannat fattig!

Såg även att det var tacticalturnbased som i FF Tactics, hurra!

Medlem

Moonwalkar framlänges...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skribent

Synd att man inte fick se riktigt hur spelet fungerar. Blir nog till att vänta på ett par gameplay filmer på youtube (kanske finns redan?) innan man tar ett beslut.

Medlem

Förlåt, men vad är det för "nostalgiskt" med ett topdown-RPG i 3D? Är jag äldre än jag tror?

det är ju rated E -_- jag vill ha den djupa dramatiken och inte barnspel. Å andra sidan är final fantasy VII tydligen också för barn...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

det är ju rated E -_- jag vill ha den djupa dramatiken och inte barnspel. Å andra sidan är final fantasy VII tydligen också för barn...

Bara för att ett spel är barntillåtet betyder inte att det är gjort för barn..

För övrigt påminner det mig om Silver, fast minnen kan bedra..

Medlem
Skrivet av Heya:
Skrivet av Vincent_graymore:

det är ju rated E -_- jag vill ha den djupa dramatiken och inte barnspel. Å andra sidan är final fantasy VII tydligen också för barn...

Bara för att ett spel är barntillåtet betyder inte att det är gjort för barn..

För övrigt påminner det mig om Silver, fast minnen kan bedra..

silver var väl mer ett hack-n-slash spel med lite rpg inslag.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

Såg faktiskt mysigt ut. Vi får väll se om jag köper detta eller icke! Gillar RPG för övrigt =).

Dock var namnet lite random hehe :P. Det var som om dom tyckte dom rainbow moon passa som RPG namn. Men namnet är inte så viktigt OM det inte nu är en stor spel serie. Som hitman, GTA osv.

Jaja vi får väll se vad vi kan gilla om detta :).

Medlem

Spelet släpps med en massa DLC i form av ingame currency paket så man kan köpa gear och dylikt, frågan är vilken betydelse det har, för mig blir det helt avgörande vill defeinitivt inte investera i något pay2win srpg då kör man ju heldre disgaea.

1
Skriv svar