X-Com möter Fallout i zombie-apokalyptiska Dead State

Robot
X-Com möter Fallout i zombie-apokalyptiska Dead State

Vampire: The Masquerade-designern Brian Mitsodas nya rollspelsäventyr är kickstartat.

#dead-state, #x-com, #fallout, #vampire-the-masquerade-bloodlines


Medlem
X-Com möter Fallout i zombie-apokalyptiska Dead State

På tiden att ni skriver om detta spelet men bättre sent än aldrig antar jag

Svårt att inte pledga lite när det är gamla troika veteraner som ber om pengarna

Medlem

Hoppas det blir bra... zombiespel kan man aldrig ha för många av.

Skribent

Haha, fan va sjukt. Jag råkade hamna på kickstartern till det här spelet när jag slösurfade tidigare idag. Tänkte slänga iväg ett nyhetstips men orkade inte så kommer det en nyhet ett par timmar senare ändå.

Medlem

Hurra, mer zombiespel.....


signatur

// Bacon <3

Skrivet av Cane:

På tiden att ni skriver om detta spelet men bättre sent än aldrig antar jag

Svårt att inte pledga lite när det är gamla troika veteraner som ber om pengarna

Ja, vi borde ha täckt Dead State redan för länge sedan. Kickstartern föll lite mellan stolarna dessvärre, men det råder vi bot på i afton!

Medlem

Hade tänkt backa... men blir lite velig när jag såg "Estimated Delivery: Dec 2013 ".. känns som väääldigt långt fram i tiden.

Och FZ borde göra en roundup på kickstarters typ en gång i veckan.

Medlem

Sååå mycket zombie spel..

men men, låt dem fortsätta komma..!

Medlem

Konceptet låter bra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Spela DayZ så länge!

Skrivet av Lurid:

Hade tänkt backa... men blir lite velig när jag såg "Estimated Delivery: Dec 2013 ".. känns som väääldigt långt fram i tiden.

Och FZ borde göra en roundup på kickstarters typ en gång i veckan.

Mja, osäker på hur pass många intressanta projekt det egentligen startas varje vecka. Jag tycker att vi oftast brukar vara ganska duktiga på att uppmärksamma de stora och mest intressanta Kickstarter-projekten, och vi brukar också försöka följa upp varje Kickstarter vi skrivit om efter att den slutat för att berätta hur det har gått. Det får räcka.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Hurra, mer zombiespel.....

Precis min tanke. Det blev påtagligt tröttsamt kring Dead Island någon gång. Innan dess var det bara fantasilöst. Och nu har det nått stadiet gaming-industri at work.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av PcKaffe:

Hurra, mer zombiespel.....

Precis min tanke. Det blev påtagligt tröttsamt kring Dead Island någon gång. Innan dess var det bara fantasilöst. Och nu har det nått stadiet gaming-industri at work.

Finns väldigt få zombiespel som faktiskt är zombiespel. De flesta av dagens zombiespel skulle lika gärna kunna vara utan zombies då de egentligen inte har något med zombies att göra

Medlem

Dead Island Dead Space och nu Dead State!

eld
Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av PcKaffe:

Hurra, mer zombiespel.....

Precis min tanke. Det blev påtagligt tröttsamt kring Dead Island någon gång. Innan dess var det bara fantasilöst. Och nu har det nått stadiet gaming-industri at work.

Finns väldigt få zombiespel som faktiskt är zombiespel. De flesta av dagens zombiespel skulle lika gärna kunna vara utan zombies då de egentligen inte har något med zombies att göra

Precis, tråkigt att folk ska dömma ut zombie-spel för saker som inte ens har med zombies att göra, precis också när vi faktiskt börjat få riktiga zombie-spel som day-z och liknande.

Mer riktiga zombie-spel säger jag.

Medlem

Jag kan förstå varför utvecklarna gör spel med samma tema som alla andra, tex zombie tema för visst många ogillar zombie spel men majoriteten verkar gilla det. Då blir det majoriteten som köper spelet...

MEN! Vad jag ogillar mest med dagens utvecklare är att dom vågar inte bryta mark på samma sätt som indie utvecklarna (Inte så konstigt heller när dom har utgivare som flåsar dom i nacken) Men det finns många indiespel som har blivit populära. Så varför göra något spel som är nästan exakt som dom andra? Chansa lite!

Va hände med survival-horror genren när man faktiskt knappt hade några vapen/ammo? Dagens survival-horror är ju knappast survival, mer ett action spel...

Förlåt för svammel, hjärnan tänker en sak, texten som kommer ut blir inte samma

Medlem

Om man inte automatiskt kan klassa spel med zombier i som zombe-spel, vad är då definitionen på ett? Själv är jag så rudimentärt lagd att till den dag zombierna bara går omkring i bakgrunden som dekoration eller är ett tema á la Pinball Dreams och Fantasies så kommer jag kalla det för zombie-spel. Så ni förstår mig också alltså.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av orkamera:

Va hände med survival-horror genren när man faktiskt knappt hade några vapen/ammo? Dagens survival-horror är ju knappast survival, mer ett action spel...

Det var i samband med när man skulle få en stor massa att börja spela som egentligen inte var gamers som man började tvingas kasta in recharge health, generisk action, sänka svårighetsgraden och dumma ner det mesta till en nivå där alla utom de fullständigt ointresserade skulle palla med. Och sen kom det sådana som ville förverkliga egna spelidéer och dom stack ut så mycket att man gav dom en särskild beteckning: Indie.

Och alla som gjorde spel förr undrar nu om dom allihop egentligen var Indieutvecklare hela bunten.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Det där va faktiskt riktigt bra sagt Paddington!

1
Skriv svar