Bioware: Nya Mass Effect 3-slutet gör inte alla nöjda

Robot
Bioware: Nya Mass Effect 3-slutet gör inte alla nöjda

"Det är ingen tvekan om att det kommer bli mängder med nya diskussioner och debatter, kanske till och med kontroverser".

#mass-effect-3, #bioware


Bioware: Nya Mass Effect 3-slutet gör inte alla nöjda

"Det fanns människor som helt och hållet avfärdade hela konceptet med de olika sluten, och ville att vi skulle börja om från början och göra om allting. Och vi kan inte göra det eftersom det inte är vår berättelse, vi skulle inte veta hur vi skriver den historien"

Men det hade ju varit den historien som ni skrev från början! De slut vi fick var INTE samma historia!

100 timmat av att utforska galaxen, skapa fred och göra svåra beslut > Stjärnpojke gjorde det, alla dör i slutet.

Medlem

Casey är nervös skulle jag tro. Med goda skäl också. Bioware behöver inte mer dålig publicitet just nu. Själv orkar jag inte ens spela igenom det "nya" slutet. ME3 är dött och begravet för min del. Stjärnbarn, Deus Ex Machina och rymdmagi dödade all entusiasm jag kände för spelserien.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Varför får jag en känsla som säger mig att Extended Cut bara kommer strö salt över såren?

Skrivet av Den Lille Grisen:

"Det fanns människor som helt och hållet avfärdade hela konceptet med de olika sluten, och ville att vi skulle börja om från början och göra om allting. Och vi kan inte göra det eftersom det inte är vår berättelse, vi skulle inte veta hur vi skriver den historien"

Men det hade ju varit den historien som ni skrev från början! De slut vi fick var INTE samma historia!

100 timmat av att utforska galaxen, skapa fred och göra svåra beslut > Stjärnpojke gjorde det, alla dör i slutet.

Off-topic, men ditt nick är fantastiskt!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Den Lille Grisen:

"Det fanns människor som helt och hållet avfärdade hela konceptet med de olika sluten, och ville att vi skulle börja om från början och göra om allting. Och vi kan inte göra det eftersom det inte är vår berättelse, vi skulle inte veta hur vi skriver den historien"

Men det hade ju varit den historien som ni skrev från början! De slut vi fick var INTE samma historia!

100 timmat av att utforska galaxen, skapa fred och göra svåra beslut > Stjärnpojke gjorde det, alla dör i slutet.

Off-topic, men ditt nick är fantastiskt!

Jag kände precis samma sak när jag såg honom kommentera igår. Finns några till supernamn, men Den Lille Grisen är up there!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av hänt:

Varför får jag en känsla som säger mig att Extended Cut bara kommer strö salt över såren?

Du är inte ensam om att känna så...

Hoppas på det bästa dock..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Låter som Pr-snack för mig. Åhh alla kommer inte att bli nöjda, det kommer kanske bli kontroverser, bäst att du kollar in det nya slutet va?

Medlem

Har lagt regnstället bredvid datorn ifall bioware än en gång kommer att pissa mig i ansiktet. Men då blir det sista gången de får chans till det. Fy fan. ME-3 slutet är det bittraste jag varit med om

Medlem

När idag släpps den ifall det finns en tid?

Medlem

Själv tillhör jag minoriteten som faktiskt uppskattade och svalde konceptet i det ordinarie slutet (trots vissa plotholes), så det här känns mest som en kul extragrej.

Medlem

Usch vad trött jag är på att se ME3 namnet...FZ sluta post mer ME3 skit på sidan begrav skitet bara nu efter extended cut....annars måste jag byta min startsida


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Hoppas för Biowares skull att folk gillar slutet.. Bioware har inte gjort bra spel sedan Dragon Age Origins enligt mig.

Medlem

His name was Marauder Shields. He tried to protect us from the ending.

Inaktiv

Bra spel. Har inga större invändningar mot slutet som de där whinarna. Jag vill se en fortsättningsserie eller en till liknande i samma universum.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Bara så ni vet släpptes det ca kl 12:00 idag. Redan spelat igenom det och jag måste säga att jag är ganska nöjd med slutet nu. Mycket mer stämningsfullt än tidigare och inte lika många lösa trådar lämnas som förut.

Medlem

Tycker hela den här historien är smått vansinnig, att ändra storyn för att den inte var som spelarna ville.
Det är lite som att såga Sagan om ringen och kräva att man skriver om Konungens återkomst för att Gollum dör i slutet.
Sen att Bioware faktiskt viker sig och går med på det visar väl tyvärr vilken total avsaknad av integritet de har numera.
Tragiskt, för spelen är helt fantastiska oavsett slutet.

Medlem

Självklart alla inte blir nöjda, så är det alltid. Men jag gillar slutet för Indoctrination Theory. Jag måste hålla med Ahris till en viss del, för jag är ändå sugen på att se EC. Den är ju gratis och då blir det ännu mer ME material. Bästa trilogin någonsin!

Medlem
Skrivet av Timmo92:

Bara så ni vet släpptes det ca kl 12:00 idag. Redan spelat igenom det och jag måste säga att jag är ganska nöjd med slutet nu. Mycket mer stämningsfullt än tidigare och inte lika många lösa trådar lämnas som förut.

På xbox då eller?

Medlem

Tråkigt att de inte kan knyta ihop säcken men väldigt typiskt då spel som me3 stressas ut av utgivare. Första och andra gillade jag sarkp har inte ens plockat upp me3 eftersom jag har sjukt svårt för origin och har tillräckligt med spel.

AW8
Medlem
Skrivet av Ahris:

Tycker hela den här historien är smått vansinnig, att ändra storyn för att den inte var som spelarna ville.
Det är lite som att såga Sagan om ringen och kräva att man skriver om Konungens återkomst för att Gollum dör i slutet.
Sen att Bioware faktiskt viker sig och går med på det visar väl tyvärr vilken total avsaknad av integritet de har numera.
Tragiskt, för spelen är helt fantastiska oavsett slutet.

Det är ju inte bara det att slutet var dåligt (fullt med plot holes och idioti,

introducerade en helt ny karaktär och idé under de sista 10 minuterna och gav oss sedan minimal valfrihet när det tvingade oss att gå med på välja ett av Starbrat's vansinniga val

) - det visade ju knappt vad som hände med galaxen sen, och istället

visades en förvirrande scen där Normandy åker ute i rymden (hur hann Joker dit?) och sedan kraschar på en jungelplanet.

BioWare har ju sagt att de inte ska ändra om slutet, bara ge mer klarhet i vad som egentligen händer. De ska - tyvärr - inte skriva om slutet. Jag hade välkomnat en omskrivning, de får välja mellan sin förbannade artistiska integritet eller ett slut som inte är spelhistoriens största besvikelse.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Asså min anledning till att slutet sög va pga. att det känndes sjukt onödigt att spela igenom varje val i spelet om dem ändå inte påverkar slutet.

Bioware är och kommer förbli dött medans EA äger dem. Hade jag varit chef för studio hade jag fan inte låtit det dåliga slutet gå igenom.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Nu är den äntligen släppt på Origin till PCn

Medlem

Tråkigt att slutet var regisserat av någon femåring som inte spelat spelet, utan bara fått i uppdrag att göra en fräsig slutscen utan någon som helst logik...

Får se om jag orkar spela detta, eller om jag bara ser på någon genomgång på youtube.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Så sjukt patetiskt, alla ni som klagat på slutet och nu orkar ni inte bry er längre om det nya slutet?

Medlem

Har precis kört igenom uppdaterade slutet på min insanesparning. Känns fantastiskt att kunna säga det här: jag är nöjd. Inga fantastiska nya saker, men denna gång kändes det som ett riktigt slut. Äntligen.

Medlem

Ganska nöjd över att jag aldrig fick tid till att spela 3'an då, hade bara blivit besviken iaf. Älskade ME1 och ME2.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Så sjukt patetiskt, alla ni som klagat på slutet och nu orkar ni inte bry er längre om det nya slutet?

Det är inget nytt slut. En vanlig skitkorv blev istället en extra lång skitkorv.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av AW8:
Skrivet av Ahris:

Tycker hela den här historien är smått vansinnig, att ändra storyn för att den inte var som spelarna ville.
Det är lite som att såga Sagan om ringen och kräva att man skriver om Konungens återkomst för att Gollum dör i slutet.
Sen att Bioware faktiskt viker sig och går med på det visar väl tyvärr vilken total avsaknad av integritet de har numera.
Tragiskt, för spelen är helt fantastiska oavsett slutet.

Det är ju inte bara det att slutet var dåligt (fullt med plot holes och idioti,

introducerade en helt ny karaktär och idé under de sista 10 minuterna och gav oss sedan minimal valfrihet när det tvingade oss att gå med på välja ett av Starbrat's vansinniga val

) - det visade ju knappt vad som hände med galaxen sen, och istället

visades en förvirrande scen där Normandy åker ute i rymden (hur hann Joker dit?) och sedan kraschar på en jungelplanet.

BioWare har ju sagt att de inte ska ändra om slutet, bara ge mer klarhet i vad som egentligen händer. De ska - tyvärr - inte skriva om slutet. Jag hade välkomnat en omskrivning, de får välja mellan sin förbannade artistiska integritet eller ett slut som inte är spelhistoriens största besvikelse.

Är själv inget större ME-fan, men ovan nämnda är just anledningen till att även jag är förbannad på Bioware. Slutet strider mot så jävla mycket Lore och ren logik så det är inte sant.

Å andra sidan kan jag tycka att Blizzard högg mig rätt hårt i hjärtat med Diablo III's story. Redan efter halva akt ett kände jag att saker började gå utför...

Medlem

efter att ha spelat det så kan jag ju lugnt säga att jag inte fattar varför de gjorde det över huvud taget. 2GB som tillför ett drygt 30sekunder långt bildspel...

12
Skriv svar