Första semesterveckan är över

Medlem
Första semesterveckan är över

Nu raskt in i vecka numero dos!

För att sammanfatta veckan som varit kan man säga att jag fyllt år, hunnit med att slå nya rekord i löpningen, spendera tid i Småland och blivit utsatt för så mycket regn att jag nästan utvecklat amfibiska egenskaper.

Nåväl, det har funnits stunder då solen tittat fram och det faktiskt har varit varmare än 12 grader. Då har det sett ut ungefär så här

Vilket inte är fy skam.

Men överlag har första semesterveckan varit mer blöt än torr och det suger en aning.
Man kan sammanfatta den ungefär så här.

Måndag-Tisdag: Tid i Malmö för grovsortering av bröllopsbilder. Packa inför Småland.
Tisdag sen kväll packa in sig i bilen och köra den 35 milen upp till Mönsterås.
Onsdag: Ta ett kallt dopp i poolen, heja på mina bröder och resten av familjen. Njuta av solen.
Torsdag: Sol sol sol... skönt! Mamma och yngsta brorsan hänger med ut till löpspåret och jag och brorsan betar av 5 sköna kilometer i varierande terräng. Mamma kutar 2.5km
Fredag: Nu börjar det mulna på på allvar och vi får veckans första regn. Midsommarafton så klart. Även långpass på kvällen för min del, 13.2km.
Lördag: Träningsvärk. Mer regn. Peppa inför födelsedagen.
Söndag: Födelsedag! 32 bast Fika med lite släkt, obligatorisk jordgubbstårta Regn.
Måndag: Långpass löpning. 15km asfalt i ösregn och blåst. Skönt!
Tisdag (idag): Fira lillbrorsan som fyller 20 år. Kalas hela kvällen lång! Packa in i bilen.
Onsdag: Hemfärd till Malmö i ottan. Kalas då vi kommer hem för svärfar som fyller samma dag som min bror.

7 veckor semester kvar.

#blogg

Medlem
Första semesterveckan är över

Först tänkte jag tycka synd om dig för att första veckan snart är slut och ge dig lite tröst-skadeglädje genom att berätta att jag är inne på sista veckan och börjar jobba på måndag, sen har du mage att berätta att du har ÅTTA VECKORS SEMESTER, sjuka sjuka svin... Sånt ska man hålla för sig självt! (OBS, om det inte skulle framstå så var det mycket ironi i ovanstående text och jag tycker om Manne ^_^)

Medlem

Det är okej att vara avundsjuk. Men i ärlighetens namn är 4 av veckorna pappadagar.

Medlem

För att inte få alla här avundsjuka kan du ju säga fyra veckor ändå, för du sover ju bort hälften. (Antar jag?)

Medlem

Jag ska försöka sova mer än så

1
Skriv svar