den svenska lättjan och skräpmaten..

Inaktiv
den svenska lättjan och skräpmaten..

gör så ni hamnar på ålderdomshem när ni är 75 .. eller har rullator..
killen i videon är 118 och rör sig bättre än dom flesta svenska 20åringar

Medlem

signatur

thank you, come again

Medlem

Imponerande Antar att det ligger mycket träning och en stor skopa tur bakom hans framgång.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

118 år? Hur i helvete blir man så gammal?

Medlem

Det är minsann ingen ledgångsreumatism hos gubben där inte!

118 bast blir man av daglig motion, avslutat facebook/blogg/twitter/annat-socialt-media-konto, avstängd mobil, en stressfri relation med familj/vänner, mycket fisk och grönsaker samt en lottovinst när det kommer till genetiska förutsättningar

Missade jag något?


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Att äta en massa skräpmat hela tiden är inte särskilt bra men att t.ex dricka en läsk och äta godis en lördagkväll medans man spelar ett roligt tv-spel med vännerna kan vara underbart, något som han knappast har fått känna på under sitt liv av sträng mat och levnadsdisipline

Men alla lever livet som de vill, vissa lever längre och vissa lever kortare. Personligen vet jag inte om jag hade velat leva så länge, att antagligen få se alla ens nära och kära dö före än själv låter inte särskilt trevligt.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Rätt otroligt att han är så pass 'fit' när han är en 100+, inte många som är det - förutsatt att det är äkta. Har sett för mycket bs på nätet för att tro på någon random jewtube video. Kan lika gärna vara en 20 åring med mask på sig. Källa eller gtfo tbh!

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

Rätt otroligt att han är så pass 'fit' när han är en 100+, inte många som är det - förutsatt att det är äkta. Har sett för mycket bs på nätet för att tro på någon random jewtube video. Kan lika gärna vara en 20 åring med mask på sig. Källa eller gtfo tbh!

http://luzijian.com/ <-

Imponerande, men fråga "Grandmaster Lu Zijian" vad han har för hemadress kommer han svara:

"På Torsdag..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

egentligen försökte han bara hitta fram till domarbordet...

Medlem
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av raefzm88:

Rätt otroligt att han är så pass 'fit' när han är en 100+, inte många som är det - förutsatt att det är äkta. Har sett för mycket bs på nätet för att tro på någon random jewtube video. Kan lika gärna vara en 20 åring med mask på sig. Källa eller gtfo tbh!

http://luzijian.com/ <-

Jäklar vad det skryts


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

hmm .. jag känner för att bli shaolinmunk

Medlem

Blev yr i mössan bara av att kolla på videon.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av LupX:

Det är minsann ingen ledgångsreumatism hos gubben där inte!

118 bast blir man av daglig motion, avslutat facebook/blogg/twitter/annat-socialt-media-konto, avstängd mobil, en stressfri relation med familj/vänner, mycket fisk och grönsaker samt en lottovinst när det kommer till genetiska förutsättningar

Missade jag något?

En jävla massa tur på det också tror jag behövs.

Är gubben verkligen 118 å? Jag vill inte vara den som misstror men när man ser saker som verkar vara för bra för att vara sanna så...


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

phi
Medlem

Han verkar vara lite vilsen och dansar runt med sig själv.

Medlem

Mr Miyagi IRL

Medlem

På tal om den här tråden. Igår var det en kollega som sa han hade varit på Skansen och han hade blivit helt tagen av hur feta folk är. Feta ungar, feta föräldrar, feta tonåringar. Han oroade sig för utvecklingen lol


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

På tal om den här tråden. Igår var det en kollega som sa han hade varit på Skansen och han hade blivit helt tagen av hur feta folk är. Feta ungar, feta föräldrar, feta tonåringar. Han oroade sig för utvecklingen lol

Konstigt, jag som tycker att träna på gym verkar ha blivit en så populär grej.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Paddington:

På tal om den här tråden. Igår var det en kollega som sa han hade varit på Skansen och han hade blivit helt tagen av hur feta folk är. Feta ungar, feta föräldrar, feta tonåringar. Han oroade sig för utvecklingen lol

Skoja, var och tittade in i hålan där jag växte upp på den årliga marknaden samtidigt som jag hälsade på gamla vänner. Helt rubbat, man kunde nog räkna folket över 25 och under 100 kilo på båda händerna, och för att inte tala om deras ungar, fick rysningar och gömde mig när jag såg gamla klasskompisar.

Är det här mer ett "landsorts" problem eftersom i staden där jag bor och där jag studerar ser jag inte alls samma sak, eller är det bara att dessa personer dras till sådana evenemang?

En annan tränar och springer, skippar de snabba kolisarna, käkar inte godis, dricker inte läsk och har aldrig mått bättre! Men som man säger "To each of his own"

Medlem
Skrivet av Epoxlol:

Skoja, var och tittade in i hålan där jag växte upp på den årliga marknaden samtidigt som jag hälsade på gamla vänner. Helt rubbat, man kunde nog räkna folket över 25 och under 100 kilo på båda händerna, och för att inte tala om deras ungar, fick rysningar och gömde mig när jag såg gamla klasskompisar.

Är det här mer ett "landsorts" problem eftersom i staden där jag bor och där jag studerar ser jag inte alls samma sak, eller är det bara att dessa personer dras till sådana evenemang?

En annan tränar och springer, skippar de snabba kolisarna, käkar inte godis, dricker inte läsk och har aldrig mått bättre! Men som man säger "To each of his own"

Ja det blir mer och mer USA över det. Nuförtiden kan man få syn på vad jag kallar för "USA-tjocka" människor (extemt överviktiga) då och då, det var väldigt ovanligt förr. Jag är som dig, jag tränar mycket och har gjort det många år och är i min bästa form någonsin faktiskt och den här debatten har ju gått runt några varv genom åren. Jag tror att det krävs en attitydförändring för att det ska kunna vända. På samma sätt som att man fick lära sig att man var tvungen att bädda sin säng och städa sitt rum ibland, fast det är tråkigt, på samma sätt tror jag att folk måste inse att man inte kan äta vad man vill. Det är ju inte sant, det kan man så länge mängderna är rimliga, men en sådan parantes och undantag kan inte många hantera som inte tänker på kost och träning dagligen. Dom hittar undantagen och gör det till en regel och kallar alla andra för fixerade. Det är ju så oändligt "tråkigt" att inte "få" äta vad man vill. Ja, det är tråkigt. Suck it up.

Jag resonerar som så att jag har bara en kropp, det känns viktigt att ta hand om den, men så verkar inte många andra resonera när man ser vad som sker i praktiken. Jag blir särskilt konfunderad över folk som ser karriär som viktigare än sin egen kropp. Dom ska ju vara ambitiösa, intelligenta och arbetsamma men fixar ändå inte att ta hand om sig själva. Inte imponerad. Och det handlar inte om att vara i supergymnast-form, det hoppas jag alla förstår.

Jag hade en relaterad diskusson med en dåvarande kvinnlig kollega. Hon gillade inte mig för att jag tränade och hon var fet. Det sa hon aldrig men man känner av sånt. Jag sa till henne att det är lättare att imponeras av en kroppsbyggare än en VD. Det räcker med att kolla på kroppsbyggaren så ser man att denne gjort ett hästjobb oavsett vad man har för ideal. En VD vettifan. Han kanske är bra, eller inte. Kanske hade han en rik pappa som gav honom jobbet eller så smörade och flosklade han för rätt person. Eller så är han riktigt kompetent. Eller så hade bolaget rullat på oavsett hans insatser. Det är ju svårt att veta om man inte sätter sig ner och undersöker liksom.

Det tyckte inte hon. Det var mer imponerande att vara VD


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar