Resistance-serien riskerar att försvinna

Robot
Resistance-serien riskerar att försvinna

Sony säger att de inte har några "definitiva planer" att fortsätta serien.

#sony, #resistance, #resistance-burning-skies, #insomniac


Medlem
Resistance-serien riskerar att försvinna

Vadå? Efter trean fick vi ju veta att det var det sista Resistance som Insomniac tänkte göra. Nu blir jag snarare orolig för att någon ska vakna ur dvalan, tänka: "kolla ett brand som håller hyggligt", ta över och vattna ur tills bara den bittra smaken av industrialism finns kvar.

Det var tre bra spel + vita versionen antar jag. Låt dom få vila i frid. Det känns bra som det är.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Sadface


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

@Mellansalt
Riktigt så ledsamt är det kanske inte

Men sådana där grejjer, där djur eller människor som inte kan välja själva och som är beroende av en och av lojalitet eller annat litar på en blint går och dör eller blir allvarligt skadade för den dom litade på var idiot, det är fan det värsta jag vet. Det värsta. Vem fan leder en häst ut i ett träsk? Herregud. Och djurplågare må för evigt brinna i helvetet.

Ursäkta mig, men sånt där gör mig så upprörd.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Försvinna?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Äre slut så är det slut, är rätt less på "varumärken" ändå. Fram med något nytt och fräscht istället. Don't overstay your welcome.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Min fråga är mer: vad får folk att köpa PS3, exkluderat multi platform-titlar? Uncharted, God of War?


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Inaktiv
Skrivet av the_cru:

Min fråga är mer: vad får folk att köpa PS3, exkluderat multi platform-titlar? Uncharted, God of War?

Ja varför köper folk en gamerdator? samma fråga bara, och svaret är att folk köper det dom gillar, och i detta fall var det ju förstås om ps3, och läs en bit längre upp så får du svaret med att dom köper för att dom gillar konsollen.
Behöver du ett tydligare svar?

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av the_cru:

Min fråga är mer: vad får folk att köpa PS3, exkluderat multi platform-titlar? Uncharted, God of War?

Ja varför köper folk en gamerdator? samma fråga bara, och svaret är att folk köper det dom gillar, och i detta fall var det ju förstås om ps3, och läs en bit längre upp så får du svaret med att dom köper för att dom gillar konsollen.
Behöver du ett tydligare svar?

För att en gamerdator är alla andra sorters datorer.

En PS3 blir aldrig ett 360 och en Vita blir aldrig bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

"Resistance" har inget mer att erbjuda, det räcker så. Tack och farväl.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av the_cru:

Min fråga är mer: vad får folk att köpa PS3, exkluderat multi platform-titlar? Uncharted, God of War?

Dels har PS3 en utmärkt BD spelare som fortfarande verkar vara en av de bästa på marknaden. Sedan så har den som du säger exklusiva spel och dessa tillsammans med BD spelaren kan säkerligen få en del att köpa en PS3. Ser man sedan till de egna spelen så råder det ingen tvekan om vilken konsol jag skulle rekommendera då Microsofts egna titlar är skrattretande få. Visst det är inte så att de inte har spel till konsolen men de förlitar sig nästan helt på andra utgivare och tidsexklusiv DLC.

Microsofts konsol skulle jag rekommendera om man är mer intresserad av deras gamla spel och inte bryr sig så mycket om deras egna IP. Den är också billigare och som sagt så satsar Microsoft en hel del på tidsexklusiv DLC vilket gör att man kommer få tillgång till ny DLC för de flesta nya titlar flera dagar innan något annat format. Alltså varför folk köper en viss konsol beror helt och hållet vad de tänker använda den till. Sedan finns det säkerligen de som köper en 360 eller PS3 för att de har kompisar som äger en och de vill kunna spela samma spel som dessa.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Resistance" har inget mer att erbjuda, det räcker så. Tack och farväl.

12000 inlägg walter. *lyfter på hatten*


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

@Mellansalt
Riktigt så ledsamt är det kanske inte

Men sådana där grejjer, där djur eller människor som inte kan välja själva och som är beroende av en och av lojalitet eller annat litar på en blint går och dör eller blir allvarligt skadade för den dom litade på var idiot, det är fan det värsta jag vet. Det värsta. Vem fan leder en häst ut i ett träsk? Herregud. Och djurplågare må för evigt brinna i helvetet.

Ursäkta mig, men sånt där gör mig så upprörd.

Det är sjukt bra beskrivning av större delen av Casual befolkningen. Litar blint på vissa utgivare/utvecklare som mjölkar sönder deras plånbok.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Äntligen! Nu slipper man så mycket som att läsa om spelvärldens tveklöst tråkigaste fiender.

Medlem

Bilden längst upp, är det en mod till half life 2 eller ser spelet sådär dåligt ut?

Medlem
Skrivet av DAoG:

Bilden längst upp, är det en mod till half life 2 eller ser spelet sådär dåligt ut?

Den är från Vita-titeln Resistance: Burning Skies. http://www.fz.se/bilder/image.php?id=545919

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av qun0:
Skrivet av the_cru:

Min fråga är mer: vad får folk att köpa PS3, exkluderat multi platform-titlar? Uncharted, God of War?

Ja varför köper folk en gamerdator? samma fråga bara, och svaret är att folk köper det dom gillar, och i detta fall var det ju förstås om ps3, och läs en bit längre upp så får du svaret med att dom köper för att dom gillar konsollen.
Behöver du ett tydligare svar?

För att en gamerdator är alla andra sorters datorer.

En PS3 blir aldrig ett 360 och en Vita blir aldrig bra.

Inget fel på ps3, det är rätt trevliga konsoller.

Medlem

Jaovars, Resistance 3 var riktigt bra men ja tror ändå att man lugnt kan säga att det är lika bra att nya Ps3 exklusiva spel fyller dess plats.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

1
Skriv svar