Shift – Gearbox svar på Steam?

Robot
Shift – Gearbox svar på Steam?

Nya patentregistreringar röjer Shift, någon form av digital distributionstjänst.

#gearbox-software, #aliens-colonial-marines


Shift – Gearbox svar på Steam?

Ska väl bli lite intressant att kolla vad det här är för nåt?

Medlem

Så länge de inte väljer att plocka ner sina produkter från Steam till favör för sin egna tjänst tycker jag det är helt okej. Fast med tanke på deras nära samarbete med Valve från förr tror jag inte det är aktuellt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Har svårt att tro att de skulle våga sig på en egen konkurrent till tjänster som Steam, Origin m fl. Såvida de inte också ingått något partnerskap med något större företag så är de knappast själva stora nog (eller har ekonomin) för att kunna lyckas med något sådant.

Medlem

Snälla inga mer program. Det räcker med steam och i viss mån origin.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Ser framtiden, sitter här med 25 olika program med några spel i varje och letar och letar efter just det där spelet...


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Tycker de kan hålla sig till Steam. Steamworks funkar jävligt bra.

Medlem

Yes! Vi behöver UBI's egna underliga program...steam...origin och ytterliggare! Blir så mycket roligare då...eller inte.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Not another one!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av dotque:

Ser framtiden, sitter här med 25 olika program med några spel i varje och letar och letar efter just det där spelet...

lugnt du kan säkert betala för ett eller flera program som håller koll på alla spelen åt dig ^^

Men vad tar dom patent på egentligen, det som redan finns?

Medlem

det är bra med konkurrens

Medlem

Går väl att tolka den där texten hur som helst med lite vilja. Kanske är en tjänst för indie-utvecklare att dela med sig av små alster ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Går väl att tolka den där texten hur som helst med lite vilja. Kanske är en tjänst för indie-utvecklare att dela med sig av små alster ?

Det står ju redan GoG och Steam till tjänst med..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det står ju redan GoG och Steam till tjänst med..

Tänkte mest att det inte står något om handel eller betalningar, alls.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv

De som påstår att framtiden blir jättekrånglig för kunden har fel, jag kan redan se det framför mig. Ett program där du kan koppla alla dina konton och bläddra bland dina spel utan att ens behöva tänka på var du köpte det. Du kan söka efter ett spel och välja det som du anser vara det bästa erbjudandet.

Detta kommer leda till lägre priser och att de kommer konkurrera med paketerbjudanden eller liknande. Ni som anser att Steam ska ha monopol på digital distribuering...ja, vad ska jag säga.

Jag lirar inte på PC, men det måste väl finnas nåt sånt här eller?

Medlem
Skrivet av DrToker:

De som påstår att framtiden blir jättekrånglig för kunden har fel, jag kan redan se det framför mig. Ett program där du kan koppla alla dina konton och bläddra bland dina spel utan att ens behöva tänka på var du köpte det. Du kan söka efter ett spel och välja det som du anser vara det bästa erbjudandet.

Detta kommer leda till lägre priser och att de kommer konkurrera med paketerbjudanden eller liknande. Ni som anser att Steam ska ha monopol på digital distribuering...ja, vad ska jag säga.

Jag lirar inte på PC, men det måste väl finnas nåt sånt här eller?

Ja, den lösningen vore helt klart bäst, monopol är inte bra och att ha en massa olika tjänster är inte roligt heller.

Men, och det är ett jäkligt stort men, det är inte särskilt troligt att tjänsterna är särskilt intresserade av en sådan utveckling och jag tror inte att de kommer tillåta och/eller ansluta sig till något dylikt frivilligt.

Ett av de få men bra exemplena på att de inte är särskilt samarbetsvilliga är ju EA's steg bort från Steam för att skapa Origin.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Herre Gud!
En potential framtid med 3, eller hemska tanke 7 (eller fler) DRM program, ett från varje större utvecklare?!
Hur ska man som Pc gamer kunna hantera detta, eller ens minnas vilka spel som finns var?!

Att kunna ladda hem 750 olika moddar och hålla reda på dem, det är inget problem. Inte heller de sjutioelva program som krävs för PCn, underhåll, coola effekter och liknande, men när det gäller spelande brister såväl kunskap som engagemang och vilja.
Allt i ett lösningen tack, oavsett pris och problem, hellre en dålig tjänst som tar allt än fler som konkurrerar och medför lägre priser och bättre användarvillkor för oss spelare, eller hur?
Det blir ju som på konsol, där man måste minnas om man köpt spelet till Wii, 360 eller Ps3. Väldigt jobbigt för folk med trasigt korttidsminne...

(seriöst, är detta verkligen något att gnälla över???)
Konkurrens är alltid bra, och personligen tvivlar jag på att Gearbox vågar/kan utmana EA och VAlve, de är för stora. De enda som har en chans är ju Activision/Blizzard om någon.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Snälla inga mer program. Det räcker med steam och i viss mån origin.

Det räcker med steam*

Medlem

Min åsikt

Att säga att det räcker med Steam är som att säga att det räcker med IKEA.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar