Grottutforskaren Spelunky släpps nästa månad

Robot
Grottutforskaren Spelunky släpps nästa månad

Nyversionen av det klassiska spelet dyker upp den 4 juli via Xbox Live Arcade.

#spelunker


Medlem
Grottutforskaren Spelunky släpps nästa månad

Ny-nyversion till och med? Spelunker HD släpptes ju för ett bra tag sen.

Edit: Dessutom efter att ha sett trailern, det påminner ju inte ens om Spelunker :x Mer än att båda utspelar sig i en gruva.

Suttit och kollat på rekordinnehavararen till NES-versionen spela det några gånger för mycket ;p

Medlem

Finns det inte i HD till data?

Medlem

"din gamla grottutforskare"

Medlem

Spelunky och Spelunker är inte samma spel..
Antar att det är kraftigt inspirerat av Spelunker men skulle inte kalla det för nyversion.
Spelunky till PC är för övrigt gratis om någon vill testa det: http://spelunkyworld.com/original.html

Medlem

Såg rätt coolt ut.. Jag tänkte först bergsklättring... Någon som minns "MER Climbing"? xD

Medlem

ser ut att vara ett härligt litet 2d spel, men vad fan var det där i början utav trailern? helt värdelöst.

släpp detta på pc, steam!

Medlem

Spelunker spelade jag på Atari-tiden. Så här såg det ut då:


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ser grymt ut, vet att jag spelat något liknande på Amiga för tusen år sen, men glömt har vad det hette. Blir helt klart ett köp.


signatur
Medlem

Spelunky är så jävla bra! Random-map generatorn är suverän. Har spenderat en pinsam mängd timmar med att få över en miljon i score och försökt göra en så snabb speedrun som möjligt.
Även mitt användarnamn kom jag just på

FZ-recension är att vänta, antagligen på måndag! Jag sätter mig med Spelunky i afton och börjar lira.

1
Skriv svar