Tekken-chefen ballar ur på grund av "gnälliga fans"

Robot
Tekken-chefen ballar ur på grund av "gnälliga fans"

"Jag anser att, innan ni börjar gnälla och klaga på allting, så behöver ni ta ett steg tillbaka och analysera saker objektivt. Och vara vuxna". Läs Tekken-chefens hårda ord till fansen på FZ!

#tekken-tag-tournament-2


Medlem
Tekken-chefen ballar ur på grund av "gnälliga fans"

" Jag anser att, innan ni börjar gnälla och klaga på allting, så behöver ni ta ett steg tillbaka och analysera saker objektivt. Och vara vuxna," säger Katsuhiro Harada.

Borde inte han ta ett steg tillbaka analysera varför fansen tycker som dom tycker, innan han blir irriterad och börjar gnälla över att "vi" gnäller?

Kunden har ju för det mesta rätt.


signatur

Nämen!

Medlem

Bara pang på dem. Ni som gör spelet inte dem.
Vill de ha gamla röstskådisar får de göra sitt egna Tekken spel.

Medlem

Visserligen sant, men väldigt oprofessionellt att förlora tempramentet sådär.
De tappade nog precis ett par fans där i det brevet.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem
Skrivet av Struggle:

" Jag anser att, innan ni börjar gnälla och klaga på allting, så behöver ni ta ett steg tillbaka och analysera saker objektivt. Och vara vuxna," säger Katsuhiro Harada.

Borde inte han ta ett steg tillbaka analysera varför fansen tycker som dom tycker, innan han blir irriterad och börjar gnälla över att "vi" gnäller?

Kunden har ju för det mesta rätt.

Jag vetefan, personligen har jag dålig erfarenhet av kunder då dom inte vet vad ett jobb innebär och därmed ställer sådana krav som inte går att uppnå, oavsett bransch.

Så skulle säga snarare tvärtom. Sedan har man problemet med dom få högljuda som knappast representerar hela kundbasen. Man kan bara inte få alla nöjda.

Medlem

va fan gnäller folk för på rösterna som används igentligen? Han har ju en poäng med att det är omöjligt att återskapa rösterna som i dom äldre spelen.

Vill man ha de gamla rösterna får man väl spela dom gamla spelen isåfall. Själv har jag fortfarande mitt PS1, fullt fungerande, kvar med tekken 3 tätt intill

zsm
Medlem
Skrivet av Struggle:

" Jag anser att, innan ni börjar gnälla och klaga på allting, så behöver ni ta ett steg tillbaka och analysera saker objektivt. Och vara vuxna," säger Katsuhiro Harada.

Borde inte han ta ett steg tillbaka analysera varför fansen tycker som dom tycker, innan han blir irriterad och börjar gnälla över att "vi" gnäller?

Kunden har ju för det mesta rätt.

Kunden har för det mesta fel, faktiskt. Oftast på grund av fullkomlig okunskap i hur saker och ting fungerar rörande produkten eller tjänsten som de vill ha. Verkligheten passerar obemärkt förbi dem helt enkelt eftersom kunden inbillar sig att vara informerad och intelligent nog själv för att kunna se den bästa lösningen.

Förstår han, fans KRÄVER av företag nu för tiden och tänker inte på hur det egentligen går till och så...

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Struggle:

" Jag anser att, innan ni börjar gnälla och klaga på allting, så behöver ni ta ett steg tillbaka och analysera saker objektivt. Och vara vuxna," säger Katsuhiro Harada.

Borde inte han ta ett steg tillbaka analysera varför fansen tycker som dom tycker, innan han blir irriterad och börjar gnälla över att "vi" gnäller?

Kunden har ju för det mesta rätt.

Jag vetefan, personligen har jag dålig erfarenhet av kunder då dom inte vet vad ett jobb innebär och därmed ställer sådana krav som inte går att uppnå, oavsett bransch.

Så skulle säga snarare tvärtom. Sedan har man problemet med dom få högljuda som knappast representerar hela kundbasen. Man kan bara inte få alla nöjda.

Kunder borde ju veta vad ett jobb innebär då det är de som köper varan, och för att köpa varan, så behöver man pengar. Pengar får man genom en inkomst, och den vanligaste inkomsten för gemene man är arbete.

Sedan om kunden ställer ett krav som "inte går att uppnå", så är väl du som utvecklare av produkten intresserad av att faktiskt uppnå det som kunden vill ha. Men det är klart i dagens ekonomi är inga intresserade av att förbättra eller ge kunder värde för pengarna. De är bara nyfikna på att tjäna så mycket som möjligt så fort som möjligt.

Kika bara på glödlampan, kunden vill ha en som håller så han slipper byta så ofta. Det fanns lampor för tiotals år sedan som håller bra mycket längre än dagens lågenergi långlivade lampor. Men det var inte ekonomiskt lönsamt att sälja sådana. Så dom gjorde dom medvetet sämre.

Klart man inte kan få alla nöjda, det jag menade med mitt inlägg är att det är bra löjligt av han att tappa humöret och gå ut och "gnälla" ifrån sig på sina fans. Det är som artister som släpper en skiva och fansen och alla sågar den, då går artisten ut och säger att fansen inte har någon musikalisk förståelse. Det gör ju saken varken bättre, eller ger direkt bra reklam åt artisten.


signatur

Nämen!

Medlem

Måste hålla med generellt med den här snubben, speciellt i sakfrågan. För att ta ett exempel, titta bara på Tyrande i warcraft3 -> wow (i den senaste inkarnationen). Helt olika röster i vissa dialoger, men det är samma röstskådis. Hon hade bara råkat bo i ett annat land i några år.

Den som verkar mest jämn i branschen är väl Cam Clarke då

Rent generellt så måste man väl hålla med om att klagomål kan gå överstyr, tycker även att det är väääldigt subjektivt när man ska lyssna på fans och inte eller gå på sin egen instakade väg. Det är nog en svår balansgång

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av Struggle:

" Jag anser att, innan ni börjar gnälla och klaga på allting, så behöver ni ta ett steg tillbaka och analysera saker objektivt. Och vara vuxna," säger Katsuhiro Harada.

Borde inte han ta ett steg tillbaka analysera varför fansen tycker som dom tycker, innan han blir irriterad och börjar gnälla över att "vi" gnäller?

Kunden har ju för det mesta rätt.

Kunden har för det mesta fel, faktiskt. Oftast på grund av fullkomlig okunskap i hur saker och ting fungerar rörande produkten eller tjänsten som de vill ha. Verkligheten passerar obemärkt förbi dem helt enkelt eftersom kunden inbillar sig att vara informerad och intelligent nog själv för att kunna se den bästa lösningen.

Eller så har säljare en övertro att de är så fruktansvärt insatta, och missar vitala delar när ni informerar kunderna. Det är därför de skyller allting på kunden och kundens okunskap.

Självklart finns det stolpskott åt båda hållen, men om kunden inte är nöjd får du inte heller sålt produkterna.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

" Jag anser att, innan ni börjar gnälla och klaga på allting, så behöver ni ta ett steg tillbaka och analysera saker objektivt. Och vara vuxna," säger Katsuhiro Harada.

Borde inte han ta ett steg tillbaka analysera varför fansen tycker som dom tycker, innan han blir irriterad och börjar gnälla över att "vi" gnäller?

Kunden har ju för det mesta rätt.

Kunder kan faktiskt vara dumma i huvudet dom också. Rätt ofta faktiskt. Sedan ska man väl helst ha tålamod och service-mind för att lösa det på ett bra sätt, men ibland får man faktiskt förklara för kunden att dom kan sluta gnälla för det kommer inte gå att göra något åt det.

Låter som att han har rätt okej koll på varför fansen tycker som dom tycker, men förklarar att det inte riktigt funkar så i verkligheten helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Ziern:
Skrivet av Struggle:

" Jag anser att, innan ni börjar gnälla och klaga på allting, så behöver ni ta ett steg tillbaka och analysera saker objektivt. Och vara vuxna," säger Katsuhiro Harada.

Borde inte han ta ett steg tillbaka analysera varför fansen tycker som dom tycker, innan han blir irriterad och börjar gnälla över att "vi" gnäller?

Kunden har ju för det mesta rätt.

Kunder kan faktiskt vara dumma i huvudet dom också. Rätt ofta faktiskt. Sedan ska man väl helst ha tålamod och service-mind för att lösa det på ett bra sätt, men ibland får man faktiskt förklara för kunden att dom kan sluta gnälla för det kommer inte gå att göra något åt det.

Låter som att han har rätt okej koll på varför fansen tycker som dom tycker, men förklarar att det inte riktigt funkar så i verkligheten helt enkelt.

Läs mitt senare inlägg.

Absolut, men är det att leva upp till det han själv säger att sluta gnälla. Genom att, tja gnälla om alla problem etc det finns kring att göra dem nöjda. Han skriver ett långt brev där han förklarar alla svårigheter med förnyelsen av ljud teknik och sättet att hantera det på.

Men det är ju inte så att bara för att allting har blivit bättre har allting blivit svårare, tvärtom. Det är mycket lättare idag att vränga ljudkanaler och manipulera ljud till att låta likt något annat. Kika tex på hur många GlaDOS grejer det finns därute?

Det är mycket gnäll ifrån honom själv, och agera som en vuxen tycker inte jag är att skriva ett långt brev och uppmana alla andra till att inte gnälla, och avsluta det med:

"Thanks for understanding or not understanding. Whatever"


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av zsm:

Kunden har för det mesta fel, faktiskt. Oftast på grund av fullkomlig okunskap i hur saker och ting fungerar rörande produkten eller tjänsten som de vill ha. Verkligheten passerar obemärkt förbi dem helt enkelt eftersom kunden inbillar sig att vara informerad och intelligent nog själv för att kunna se den bästa lösningen.

Helt rätt, du tog orden ur min mun....(y)

Medlem

Så less på gamers som gnäller på skit dom inte vet något om. Är ju pinsamt vilka jävla lipsillar dom är. Visst gnäll på saker som EA eller störiga DLC metoder för all del, men vad gäller det kreativa så håll käften och låt dom som gör spelet göra spelet, imo.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Medlem
Medlem

Bobby Lee?


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Håller med Harada 100% i detta fallet.

Medlem

Kunden ska alltid tro att han har rätt heter det .


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Struggle:

Kunden har ju för det mesta rätt.

Hahah lol, kan jag inte hålla med om.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Berra ballar ur.

Inaktiv

Jag hade nog blivit vansinnig av att behöva ta hänsyn till aldrig sinande strömmar av gapiga sura "fans" som försöker inskränka din kreativa yrkesfrihet. Hade jag varit i Haradas skor hade jag troligen bara ignorerat alla dessa önskemål totalt och gått på magkänsla istället.

Medlem

Without the fans tekken is FUCKED, bojkotta skiten helt enkelt


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Vem bryr sig om rösterna? Jag vill bara slåss för fan!

Medlem

Vilken fruktansvärt fånig sak att gnälla på dessutom. Hur fan kan man gnälla så mycket om röster till ett fucking jävla fighting spel? Helvete.

Medlem

Folk gnäller visserligen om allt. Särskilt passionerade/nostalgiska spelare. Men jag undrar om det är bra PR att säga åt sina kunder att hålla käft.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

"Läs Tekken-chefens hårda ord till fansen på FZ!"

*suck* Det är väl inte ens nyhetstorka?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"ta tillbaka, ta tillbaka, ta tillbaka..."
Så enkla krav från fansen, och Katsuhiro Harada bemöter spelarna som gjort spelet stort med en attityd och kallar dessa för små barn.

Dö Katsuhiro Harada, jag skiter i ditt Tekken och kör DOA istället

Medlem
Skrivet av Ducci:

"ta tillbaka, ta tillbaka, ta tillbaka..."
Så enkla krav från fansen, och Katsuhiro Harada bemöter spelarna som gjort spelet stort med en attityd och kallar dessa för små barn.

Dö Katsuhiro Harada, jag skiter i ditt Tekken och kör DOA istället

Jag förstår honom helt när jag läser ditt inlägg, troll eller ej..
Enkla krav... "Dö Katsuhiro Harada".. vuxet.

Som sagt, man ska väl helst hålla god min men han tröttnade väl helt enkelt på så mycket gnäll om nåt som inte går.

12
Skriv svar