Så lyckades man få biljetter till slut

Flakmonkey
Så lyckades man få biljetter till slut

Efter att jag, tillsammans med mångra andra, i två dagar försökt få tag på biljetter till Swedish House Mafias spelningar i november så lyckades jag idag. Satt i kö från ca 08:15 och nu gick det faktiskt smidigt. Vet ju inte om det beror på de engelska experter som de kallat in eller om trycket är mycket mindre nu men man får ju hoppas på det förstnämnda. Vore ju trist om biljetterna till den här spelningen inte skulle gå åt. Ju mer folk desto större husfest!

Så nu återstår det ju bara att vänta i några månader vilket inte alltid är så kul. Å andra sidan är det skönt att redan veta att man har något kul att göra när Sverige är som mörkast och deprimerande

#blogg

Medlem
Så lyckades man få biljetter till slut

Mina kolleger svettades där ett tag, men fick tag på ett par VIP-biljetter. Verkade som att Ticnet dog där ett tag?

Flakmonkey

Igår dog det, men märkte inte av något idag. Nu verkar det ju vara i det närmaste slutsålt, iaf de vanliga biljetterna,. Tre slutsålda konserter a 30 000+ människor. Vilka band skulle klara av det i Sverige?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Igår dog det, men märkte inte av något idag. Nu verkar det ju vara i det närmaste slutsålt, iaf de vanliga biljetterna,. Tre slutsålda konserter a 30 000+ människor. Vilka band skulle klara av det i Sverige?

Svenska band? Möjligtvis Kent eller en ABBA-comeback. Coldplay, Muse etc. skulle nog också klara det.

Medlem

Jag måste fråga.. Vad är syftet med att se ett gäng dj's rulla på plattor live med hörselkåpor? Jag hade hellre sett ett "riktigt" liveband.

Flakmonkey

Det är ju inte som att lyssna på låtarna på Spotify direkt. Det ör nya remixer, etc så även om de inte spelar några instrument på scen så är det unikt. Men sen är det ju en jävla fest också där man dansar och har kul

http://www.youtube.com/watch?v=1-BQ4wT3_Bs
Från en festival i LV. Visserligen utomhus så lär inte få se ett sånt fyrverkeri i Friends men annars så

Medlem

Det är nog helt enkelt inte min grej. Men ha så roligt!

Medlem

Jag kan hålla med om att det kan vara kul att se ett dj's framträda live, även om det inte kan mäta sig med ett riktigt band.

Däremot förstår jag inte hur så många föll för 'swedish hous mafia' (oerhört larvigt namn btw) och deras uppenbara knep.
Först tillkännager dem att de splittras, nästa minut dyker biljetter upp för "sista liveframträdandet någonsin" som direkt blir slutsålt, varpå nya spelningar dyker upp etc.

Medlem

Det är väl exakt så det brukar gå till?
Sedan brukar man göra "en sista spelning" typ en gång per år.

1
Skriv svar