Diablo 3 uppdaterat – dina prylar håller längre

Robot
Diablo 3 uppdaterat – dina prylar håller längre

Version 1.0.3a ser till att den ökade reparationskostnaden inte drabbar dig som inte dör lika mycket, och får zombiebjörnarna att göra ett bättre jobb.

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Diablo 3 uppdaterat – dina prylar håller längre

Its Legend .. Wait for it ... oh wait, its just another vendorware.

För mycket av de legendariska och sällsynta föremålen är rent skit

Sålänge man enbart spelar coop så är d3 ok, men grinden är hemsk.

Ovanpå det så verkar de inte vara extremt aktiva med att jaga bottar, finns riktigt gott om ah/gold/xp farm bottar ute :<

Medlem

Nu har jag inte spelat på ett tag, men hur fungerar det med att "dö för att sedan gå tillbaka, dö igen och sedan gå tillbaka"? Återställs inte monstren och man får börja om igen? Eller är dom skadade så att man kan fortsätta där man är?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Tyvärr tycker jag inte Diablo 3 ens är kul längre.

Jag var en av de korkade som satsade helt på Increased Attack Speed, kan säga att min gubbe nu är ganska kass sen updaten.

Samt priserna på AH hjälper inte när allting kostar 4-5 miljoner guld, RMAH blir man ju lessen av att bara tänka att nån köper något för 250 dollar/euro.

Spelar nån Diablo 3 längre?

phi
Medlem
Skrivet av conthox:

Nu har jag inte spelat på ett tag, men hur fungerar det med att "dö för att sedan gå tillbaka, dö igen och sedan gå tillbaka"? Återställs inte monstren och man får börja om igen? Eller är dom skadade så att man kan fortsätta där man är?

Det fungerar inte. Eller du kan ju dö och börja om och ta dig förbi svårare elite packs genom att locka iväg dom men deras hp resetas och med tanken på den ökade reparationskostnaden så kommer det bara att bli svindyrt i längden att hålla på så.

phi
Medlem

Jag har nu lagt D3 på hyllan tills vidare. Inte för att jag tycker att spelet är dåligt utan för att man över huvud taget ska kunna klara sig igenom hela inferno så måste man farma så fruktansvärt mycket för att ha råd att använda sig av AH för bättre gear. Dropsen är så jävla dåliga så man hittar aldrig något bättre att byta ut sin nuvarande gear mot.

Skönt att höra att de tar hand om zombie-björnarna!

Medlem

Mmm samma här, med ett spel baserat på att 4 miljoner farmar o inte en person så får man ju aldrig nått o måste köpa allt. Säkert bra för Blizzard o deras penganoja i AH men gör inte spelet kul.

Medlem

@conthos: Den skada du åsamkat en fiende består, således fortsätter du där du var när du dog. Dock har även fienden "health regeneration" vilket innebär att de långsamt återfår sitt liv. Så ta inte för lång tid på dig. Vissa fiender har dessutom snabbare health regeneration än andra.

@Kharif: Ja, många priser på AH är orimliga. Men det går att hitta gear som är prisvärt så länge som du tar dig tid att leta och använder de filter som finns. Själv försöker jag att aldrig köpa gear för mer än 10,000 g (undantag finns), och det är riktigt bra gear. Så visst finns det prisvärda föremål på AH, gäller bara att använda de filter som finns och eventuellt bläddra förbi första sidan.

Medlem

Jag läser om Diablo 3 men jag spelar det inte längre. Dagen då jag läser något som verkligen kan fånga in mig igen blir en väldigt bra dag. Nu? Nej, gud nej. USCH NEJ!

Det är inte ditt fel Diablo, vi älskar dig(eller att slå ihjäl dig?) men tyvärr, din skapare verkar inte riktigt lika glad för den tanken.

Medlem

Jag startar spelet, spelar i min egen takt och har hur kul som helst. Har inte upplevt några problem med spelet. Är dock tveksam till att någonsin spela mina HC-karaktärer på infernonivå eftersom jag inte använder auktionshuset.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Felthragar:

@conthos: Den skada du åsamkat en fiende består, således fortsätter du där du var när du dog. Dock har även fienden "health regeneration" vilket innebär att de långsamt återfår sitt liv. Så ta inte för lång tid på dig. Vissa fiender har dessutom snabbare health regeneration än andra.

@Kharif: Ja, många priser på AH är orimliga. Men det går att hitta gear som är prisvärt så länge som du tar dig tid att leta och använder de filter som finns. Själv försöker jag att aldrig köpa gear för mer än 10,000 g (undantag finns), och det är riktigt bra gear. Så visst finns det prisvärda föremål på AH, gäller bara att använda de filter som finns och eventuellt bläddra förbi första sidan.

Elites och Gold mobs regenar fullt efter död. Dock inte minions.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Elites och Gold mobs regenar fullt efter död. Dock inte minions.

Det stämmer inte riktigt. Det verkar, och jag skriver verkar för att jag inte är helt säker på anledningen, som om det beror på tiden fienderna befinner sig utanför strid. Minions likaså.

Skribent

Gillar inte dropsraten, det har väl att göra med auction house antar jag så då gillar jag inte auction house. I övrigt ett ok spel att använda som tidsfördriv när man inte har något bättre för sig.

Hur mycket legendary eller set items har ni hittat? Jag har en munk på lvl 42 och inte hittat ett enda orange eller grönt föremål, bara hyfsade gula.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Tyvärr tycker jag inte Diablo 3 ens är kul längre.

Jag var en av de korkade som satsade helt på Increased Attack Speed, kan säga att min gubbe nu är ganska kass sen updaten.

Samt priserna på AH hjälper inte när allting kostar 4-5 miljoner guld, RMAH blir man ju lessen av att bara tänka att nån köper något för 250 dollar/euro.

Ingen köper något för 4-5 miljoner guld... du borde dock kanske använda dig av sök-filtret till vänster på AH-sidan där du kan välja mer specifikt vad du letar efter. Sedan sortera/lista efter Buyout pris kanske? Själv tittar på om det finns rimligt buyout pris, annars kollar jag efter auktioner med kort tid kvar som inte hunnit budats upp för högt. Gjort ett antal fynd och prisvärda uppgraderingar där jag fått bättre item än jag haft för bara ca 16k guld. Det får anses billigt och värt.

Försöker dock inte använda AH för mycket, utan förlita mig på att finna uppgraderingar i spelet själv. Det är ju lite vad Diablo går ut på... köper man sig en uppgradering i AH, ja då tar det automatiskt längre tid för dig att finna en uppgradering/bättre item inne i själva spelet. Iaf om man skall se på det hela från sannolikhets-perspektivet utifrån oddsen att få bättre items

Medlem

tur de fixade björnarna... var riktigt less på att alla försvann av olika anledningar (tex onej trapp, oh nej för smalt, oh nej det regnar etc etc )

Medlem

Har inte spelat spelet på ett tag, insåg att de har haft 10 år sig på att göra spelet, spelet verkar rätt kort för den tiden de haft på sig... De gör att lootingen ändå inte är kul då man inte kommer vidare från ACT 1 på inferno. Helt värdelöst om man måste slösa mer pengar på RMAH för att få bättre gear eftersom de ändå inte droppas ett skit som e bra.

Medlem

D3 är kul ett tag i coop, men efter ett tag blir det en enda stor gäspning. Behövs mer random områden och inte områden som alltid ser likadana ut bortsett från 4 detaljer som är på olika ställen. Urk, känns mer som ett jobb att spela än något som är kul tbh.

Medlem

För er som klagar på dropp och grindning..

Detta är bra mycket bättre än när man förr i tiden körde WoW och var tvungen att få ihop en raid på 40 pers till MC för att efter veckors slit få ihop tillräckligt med DKP för att få chans att "köpa" sin loot när den en gång droppa.

:E

Medlem
Skrivet av phi:

Jag har nu lagt D3 på hyllan tills vidare. Inte för att jag tycker att spelet är dåligt utan för att man över huvud taget ska kunna klara sig igenom hela inferno så måste man farma så fruktansvärt mycket för att ha råd att använda sig av AH för bättre gear. Dropsen är så jävla dåliga så man hittar aldrig något bättre att byta ut sin nuvarande gear mot.

Det är drygt att (de bra) sakerna på Gold auction house bara blir dyrare och dyrare. Jag hade problem med priserna förut,men nu är de ett skämt.

Medlem

hitta idag en lvl 56 legendary item med skit stats i inferno -.-

Medlem
Skrivet av sprite:

För er som klagar på dropp och grindning..

Detta är bra mycket bättre än när man förr i tiden körde WoW och var tvungen att få ihop en raid på 40 pers till MC för att efter veckors slit få ihop tillräckligt med DKP för att få chans att "köpa" sin loot när den en gång droppa.

:E

Vad fan har WoW med detta att göra? Diablo ska vara ett helt annorlunda spel jämfört med WoW. Om det är meningen att d3 och WoW ska vara lika då är det plötsligt övertydligt varför d3 är ett sånt jävla skitspel jämfört med d2 och d1.

Inaktiv
Skrivet av Felthragar:

@Kharif: Ja, många priser på AH är orimliga. Men det går att hitta gear som är prisvärt så länge som du tar dig tid att leta och använder de filter som finns. Själv försöker jag att aldrig köpa gear för mer än 10,000 g (undantag finns), och det är riktigt bra gear. Så visst finns det prisvärda föremål på AH, gäller bara att använda de filter som finns och eventuellt bläddra förbi första sidan.

Tyvärr är jag i de stadiet att de stats jag "kräver" börjar kosta upp en del, visst man kan hitta guldkorn för 10k g men jag börjar få problem. Samt med reducerad guld från kistor ect så hjälper de inte riktigt :).

Skrivet av Scream112:

Ingen köper något för 4-5 miljoner guld... du borde dock kanske använda dig av sök-filtret till vänster på AH-sidan där du kan välja mer specifikt vad du letar efter. Sedan sortera/lista efter Buyout pris kanske? Själv tittar på om det finns rimligt buyout pris, annars kollar jag efter auktioner med kort tid kvar som inte hunnit budats upp för högt. Gjort ett antal fynd och prisvärda uppgraderingar där jag fått bättre item än jag haft för bara ca 16k guld. Det får anses billigt och värt.

Försöker dock inte använda AH för mycket, utan förlita mig på att finna uppgraderingar i spelet själv. Det är ju lite vad Diablo går ut på... köper man sig en uppgradering i AH, ja då tar det automatiskt längre tid för dig att finna en uppgradering/bättre item inne i själva spelet. Iaf om man skall se på det hela från sannolikhets-perspektivet utifrån oddsen att få bättre items

Överdrev nog en del, men 1 miljon för ett bra vapen är inte så sällsynt, tyvärr så kollar jag AH regelbundet då jag läst på lite om hur drop systemet fungerar vilket gjorde mig ännu mer less på spelet.

Spelet var kul tills man kom till Inferno, då blev det som att en stor jävla murvägg satte sig framför skärmen och vill att man ska gå tillbaka för att farma. 1.0.3 gjorde iallafall att ilvl 62-63 items kan droppa i act 1-2 så allt hopp är inte ute:).

Medlem
Skrivet av phi:

Jag har nu lagt D3 på hyllan tills vidare. Inte för att jag tycker att spelet är dåligt utan för att man över huvud taget ska kunna klara sig igenom hela inferno så måste man farma så fruktansvärt mycket för att ha råd att använda sig av AH för bättre gear. Dropsen är så jävla dåliga så man hittar aldrig något bättre att byta ut sin nuvarande gear mot.

Farmandet och jaken på prylar är precis vad Diablo går ut på. Är väl precis likadant i vilken diablo-klon som helst när man är ute efter något som är riktigt sällsynt. Innan man får den pryl man vill ha, så hittar man ett antal hundra/tusen dåliga prylar.

Håller med om att det är trist att de flesta fynd (till ens egen gubbe) görs på AH och inte direkt loot, men hittar du en jävligt bra båge så kan du ju sälja den för mycket och köpa dig en motsvarande 2handare, eller vad du nu vill ha.

Hellre den möjligheten, än att hitta rare-saker som är svinbra, men som man inte har någon användning av och inte kan göra något vettigt av dom.

Medlem
Skrivet av Touhatsu:

Vad fan har WoW med detta att göra? Diablo ska vara ett helt annorlunda spel jämfört med WoW. Om det är meningen att d3 och WoW ska vara lika då är det plötsligt övertydligt varför d3 är ett sånt jävla skitspel jämfört med d2 och d1.

Instämmer.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Har inga problem med spelet i sig, även om jag tyckte det var lite för kort, samt att det än så länge inte känns så "random" i banorna som jag får för mig att tvåan var.

Det enda jag verkligen har svårt för är lootet. Jag är inte helt vän med att dom tog bort "Uniques", då känslan när ett föremål med gyllene text droppade i D2 var en av sakerna jag såg mest fram emot att återuppleva i D3. Jag är verkligen inte vän med skämtet som dropraten är.
Har spelat i min egen takt sen release och har en wizard på 55 samt en barbar och en DH på 35 nåt. Jag har inte sett röken av en enda Legendary/Set item. Raredroppen jag hittar (som är användbara) tar mina yngre alts tacksamt emot då de konstant är för låg ilevel för att vara användbara av karaktären jag spelar.
Jag skulle vilja slå en torr baguette i huvudet på de ansvariga till att spelets "morot" blivit sällsyntare än en miljonvinst på lotto. När man gör ett spel som spelas igenom på några timmar, och därefter går ut på att man varvar det 2-3 gånger till, så borde man väl inte vara raketforskare för att förstå att det behövs en rejäl drivkraft? Lägg dessutom till randomstats på skiten som droppar så är ju misslyckandet ett faktum.

Tanken på att spela 10, 50, (100?) timmar till för att få se min första legendary med potentiella skitstats gör mig en smula deprimerad. Jag säger inte att det är fel med randomstats heller, då det ligger lite till grund för ett fungerande AH (som jag inte heller har något problem med), men droppraten skulle suga även om den skulle fördubblas.

Jag ska dra upp en karaktär till 60 (för att återigen börja om i akt 1, yay!) innan jag blir dramatisk. Men blir det inte roligare än så här så tror jag inte att det finns något som kan locka mig att fortsätta, vilket jag tycker är jävligt tråkigt.

Medlem

Jag har spelat ~250 timmar utan att ha fått en enda bra sak droppad, så det är lite random.

phi
Medlem
Skrivet av Katana:

Farmandet och jaken på prylar är precis vad Diablo går ut på. Är väl precis likadant i vilken diablo-klon som helst när man är ute efter något som är riktigt sällsynt. Innan man får den pryl man vill ha, så hittar man ett antal hundra/tusen dåliga prylar.

Absolut är det så och jag är inte alls främmande för att farma i diablo. Men jag kanske bara talar för mig själv nu men jag har hunnit bli bra mycket äldre sedan farmardagarna i D2, med minde tid för spel och mindre tålamod med att farma saker 24/7. När man sedan inser att man kört azmodan runs över 9000 gånger utan att ha hittat något vettigt så börjar man tvivla på om t det är värt tiden med spelet, för uppriktigt sagt så tror jag inte att det är så många som gillar farma i spel idagsläget såvida man inte har en gnutta autism.

Medlem

Som sagt inte värt tiden att farma massa guld för att få bra item man kan lika gärna leta burkar eller jobba ihop pengar å göra nå mer vettigt av de än slösa på ett spel. Det är en sak att farma items och annan sak å farma guld. Värdelöst

12
Skriv svar