Epic lär sig berättarknep av Pixar

Robot
Epic lär sig berättarknep av Pixar

Inför Gears of War: Judgement lät utvecklargänget-besöka en workshop som hölls av skaparna av bland annat Toy Story, för att bli bättre på historieförtäljande.

#epic-games, #gears-of-war-judgement


Medlem
Epic lär sig berättarknep av Pixar

Jag skulle så hemskt gärna vilka se pixar försöka sig på och göra en 2D-film. deras sätt att berätta en historia är som sagt alldeles underbart, och om man skulla kombinera det med 2D, som är enligt mig mycket charmigare än 3D så skulle det vara fantastiskt.

Gött! Nu kanske Epic vet hur man gör en story

Medlem

Nyhetstorka idag eller?

Att göra en utflykt eller workshop är inte ovanligt för något företag att göra vid jämna mellanrum.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag skulle så hemskt gärna vilka se pixar försöka sig på och göra en 2D-film. deras sätt att berätta en historia är som sagt alldeles underbart, och om man skulla kombinera det med 2D, som är enligt mig mycket charmigare än 3D så skulle det vara fantastiskt.

Varför skulle pixar få för sig att göra något i 2D?

Medlem

Pixar är helt enkelt ljusår före spelbranschen när det gäller att berätta en historia med djup, och ta fram intressanta karaktärer. Här finns massor att utveckla.

Jag tyckte iaf att det var en intressant nyhet, även om det säkerligen inte är varken första eller sista gången som Pixar får besök av spelutvecklare.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag skulle så hemskt gärna vilka se pixar försöka sig på och göra en 2D-film. deras sätt att berätta en historia är som sagt alldeles underbart, och om man skulla kombinera det med 2D, som är enligt mig mycket charmigare än 3D så skulle det vara fantastiskt.

Nu är ju inte detta samma sak som du menar (gissar jag?) men Brad Bird gjorde ju MI:4 och Andrew Stanton gjorde John Carter.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Jozo:

Jag skulle så hemskt gärna vilka se pixar försöka sig på och göra en 2D-film. deras sätt att berätta en historia är som sagt alldeles underbart, och om man skulla kombinera det med 2D, som är enligt mig mycket charmigare än 3D så skulle det vara fantastiskt.

Nu är ju inte detta samma sak som du menar (gissar jag?) men Brad Bird gjorde ju MI:4 och Andrew Stanton gjorde John Carter.

Jag menar så klart tecknat 2D á la Disney

Medlem

Det kan de sannerligen behöva...


signatur

Imperator

Medlem

Storytelling i spel fungerar inte som i film, även om Pixar är duktiga på storytelling så är det långt ifrån säkert att det kommer hjälpa Epic något vidare.
Vist finns det saker man kan lära men det finns bättre källor inom spel industrin för det redan.

1
Skriv svar