Så ser det helt nya Mass Effect 3-slutet ut

Medlem

Jag är nöjd med Extended Cut. Den behövdes verkligen för att plugga igen alla plot holes.

Ska bli intressant att se vad hela Leviathan expansionen handlar om också.


signatur
AW8
Medlem

Extended Cut gjorde slutet (sluten) bättre, men också lite löjligare på en del ställen när de försöker laga gamla plot holes, och det är fortfarande mediokert om man jämför med allting innan i spelserien.
Nåja, de lyckades allafall ge oss mer information om vad som egentligen händer i slutet och vad de olika valen innebär.

Exempel på löjlighet och/eller plot holes:

T.ex. så åker Normandy ner och evakuerar Shepard's squadmates mitt i den hektiska slutruschen, maken till oavsiktlig komik får man leta efter. Och inte förklarar det hur resten av mina squadmates också evakuerades till Normandy. Och sen har vi kraschscenen som nu är komplett meningslös eftersom att de lagar skeppet och flyger iväg igen. För att inte tala om hur de lyckas laga alla Mass Relays utan Reapers hjälp i Destroy-slutet, och alla andra plot holes som är kvar eller har skapats av Extended Cut.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Det ändrar inte att alla slut har mer eller mindre samma outcome förutom refusal.

Inaktiv

FZ Crew: Spoilertags i nyheten om ni ska snacka nyheter, andra gången ni gör den missen nu. FFS! Dom flesta av oss vill inte veta hur många slut man har att välja på, och framförallt inte vilka dom sluten kan vara!

ME3 måste vara det mest spoilade slutet ever, och likaså DLC slutet nr 2. Alla har inte kört klart spelet, minns att jag fick stora delar av storyn/slutet förstörd pga "nyhetssidor" och roliga bilder på 9gag ett par dagar efter spelet släppts.

Skrivet av Aresz:

FZ Crew: Spoilertags i nyheten om ni ska snacka nyheter, andra gången ni gör den missen nu. FFS! Dom flesta av oss vill inte veta hur många slut man har att välja på, och framförallt inte vilka dom sluten kan vara!

ME3 måste vara det mest spoilade slutet ever, och likaså DLC slutet nr 2. Alla har inte kört klart spelet, minns att jag fick stora delar av storyn/slutet förstörd pga "nyhetssidor" och roliga bilder på 9gag ett par dagar efter spelet släppts.

Att vi endast berättar _hur många_ slut som finns tycker jag inte är värt att spoiler-tagga.

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Aresz:

FZ Crew: Spoilertags i nyheten om ni ska snacka nyheter, andra gången ni gör den missen nu. FFS! Dom flesta av oss vill inte veta hur många slut man har att välja på, och framförallt inte vilka dom sluten kan vara!

ME3 måste vara det mest spoilade slutet ever, och likaså DLC slutet nr 2. Alla har inte kört klart spelet, minns att jag fick stora delar av storyn/slutet förstörd pga "nyhetssidor" och roliga bilder på 9gag ett par dagar efter spelet släppts.

Att vi endast berättar _hur många_ slut som finns tycker jag inte är värt att spoiler-tagga.

Nu tänker jag inte läsa om vad jag läste igen, för att undvika ytterligare spoilers, men ni skrev väl i stil med:

"döda alla slutet" "shepard tar självmordslutet" "alla vinner o det blir fred i galaxen slutet". Det räcker ju för att man ska förstå ganska så mycket.

Inte samma sak som att säga att det finns tre olika slut. Sorry men trött på att få ME3 spoilat var jag än vänder mig på nätet.

Medlem

ME3 var en episk upplevelse, och det är inte mycket jag kallar episkt, möjligtvis även KOTOR med Revan-twist och finns säkert fler exempel. Hela ME-serien håller i alla fall ihop mycket väl trots att 2an var rätt medioker. Fan vad de fick ihop det på slutet (extended). Bra jobbat bioware!

12
Skriv svar