Activisions leksaksförsäljning över all förväntan

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Kuci:

Då är Bobby Kotick en jude bara för att han gillar pengar?
Wat da fuq!

Eller bara det faktum är att han är av judisk härkomst?

Dunno det, bryr mig inte heller, men det känns fel att någon pekar ut sajten som antisemitisk för att de "inte gillar" Bobby Kotick, hade det varit en färgad man eller buddist, hade sajten då blivit lika utpekad månntro?

Du skämtar. Du fattar väl skillnad på sånt där, och antisemitism? Om du inte skämtar så är det ju skrämmande....

PS. Läs den här artikeln, sen kanske du har något vettigt att säga:
www.newsmill.se/artikel/2011/07/09/snabbguide-s-vet-du-om-du-...

Detta är ett spel forum, inte ett politiskt debattforum.

F.ö. så tycker jag att alla som hatar färgade p.g.a. för att färgen bestämmer vem man kommer vara som person, är lika dumma som de som hatar någon som utövar religion, t.ex. judar.

Om du tycker att det är "skrämmande", så får du gärna tycka det, det är din åsikt och jag bryr mig verkligen inte om du tycker att Israel är jättepositivt eller negativt, och jag bryr mig heller inte om du tycker om religion eller andras sätt att se på livet.

Ska jag läsa en artikel, från en hemsida vars namn jag har aldrig hört talas om, från en person som jag har aldrig hört talas om, som talar kritiskt mot en författare (som jag har givetvis hört talas om), om Israel.

Medlem
Skrivet av Kuci:

Dunno det, bryr mig inte heller, men det känns fel att någon pekar ut sajten som antisemitisk för att de "inte gillar" Bobby Kotick, hade det varit en färgad man eller buddist, hade sajten då blivit lika utpekad månntro?

Nu ska du inte göra en höna av en fjäder. Det var en person som slängde ut sig något dumt om antisemitism. Däremot är det du som genast målar upp schablonen av en jude som en girig, pengasamlare ISTÄLLET för att först i alla fall tänka tanken att det har med den faktiska judiska härkomsten. Jag tycker era två kommentarer var lika idiotiska båda två, en fylld av banalitet - den andra av okunskap.

Skrivet av SaraLivblad:

PS. Läs den här artikeln, sen kanske du har något vettigt att säga:
www.newsmill.se/artikel/2011/07/09/snabbguide-s-vet-du-om-du-...

Så mycket skit är sällan samlat på lika få rader. Skulle säkert kunna användas som undervisningsplan i en retorikkurs hur man INTE ska göra för att INTE verka superparanoid (vilket dock väldigt många ultranationalister är). Halmdockorna massproduceras, man skulle lätt klämma in "så gillar man inte regeringen i Sudan är man rasist och hatar alla svarta" i den texten utan att någon hade märkt någon skillnad.

Och med det tycker jag vi lämnar ämnet, nu ska jag lyssna på Wagner trots att jag inte är nazist.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Kuci:

Dunno det, bryr mig inte heller, men det känns fel att någon pekar ut sajten som antisemitisk för att de "inte gillar" Bobby Kotick, hade det varit en färgad man eller buddist, hade sajten då blivit lika utpekad månntro?

Nu ska du inte göra en höna av en fjäder. Det var en person som slängde ut sig något dumt om antisemitism. Däremot är det du som genast målar upp schablonen av en jude som en girig, pengasamlare ISTÄLLET för att först i alla fall tänka tanken att det har med den faktiska judiska härkomsten. Jag tycker era två kommentarer var lika idiotiska båda två, en fylld av banalitet - den andra av okunskap.

Skrivet av SaraLivblad:

PS. Läs den här artikeln, sen kanske du har något vettigt att säga:
www.newsmill.se/artikel/2011/07/09/snabbguide-s-vet-du-om-du-...

Så mycket skit är sällan samlat på lika få rader. Skulle säkert kunna användas som undervisningsplan i en retorikkurs hur man INTE ska göra för att INTE verka superparanoid (vilket dock väldigt många ultranationalister är). Halmdockorna massproduceras, man skulle lätt klämma in "så gillar man inte regeringen i Sudan är man rasist och hatar alla svarta" i den texten utan att någon hade märkt någon skillnad.

Och med det tycker jag vi lämnar ämnet, nu ska jag lyssna på Wagner trots att jag inte är nazist.

@Din citering utav mig, de flesta på internet när de försöker gnälla på judar, är att de säger att judar brukar bara hylla pengar och inget annat i livet, från vad jag har hört, dock går jag inte direkt in på många politiska sajter och särskilt inte religiösa heller.

Jag tycker inte att judar enbart vill ha pengar etc som vilken normal människa som helst, men de flesta vet väl hur Bobby Kotick är pengakåt nåt så fruktansvärt, hoppas jag.

Det som framgår ur min kommentar, är att Bobby Kotick älskar pengar, och att jag citerade Sara då hon påpekar att sajten är antisemitisk, det var inget påhopp på judar från min sida överhuvudtaget.

Vafan spelar det för roll om Bobby är jude? Inte fan visste jag det och inte heller bryr jag mig, men du försöker få mig att framstå som någon idiot som tycker att judar är bara pengakåta, i min kommentar har jag t.o.m. ett frågetecken i slutet, eftersom det är så jag uppfattar Saras kommentar.

F.ö. tycker jag att Bobby är FÖR bra på sitt jobb, därav gillar jag honom inte.

@Det du citerade Sara, ungefär så känner jag med, fast jag orkade inte läsa hela grejen när man ska hylla Israel enligt den personen.

12
Skriv svar