Rykte: Konceptbilder från Half-Life 3 läckta

Robot
Rykte: Konceptbilder från Half-Life 3 läckta

Ett stort antal bilder har "läckt" från vad som ser ut att vara Half-Life 3.

#valve, #half-life-3


Medlem
Rykte: Konceptbilder från Half-Life 3 läckta

Bilderna bekräftas vara äkta av moderatorer på Steams forum, bland annat här. Konstnären bakom bilderna heter enligt en moderator Andrea Wicklund.

Sjukt vad taggad man blir så fort man läser/hör det minsta lilla om detta spel...

Medlem

Wunderbaar!

Nyhetstipsade även nyss om "Meet the Pyro" som släpptes för en liten stund sen. Även "Source Filmmaker" som alla "Meet the..." samt DOTA2-klippet och annat är gjord i, och som nu släppts i betaform öppet att leka runt i.

Valve is on a roll!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Mimer:

Bilderna bekräftas vara äkta av moderatorer på Steams forum, bland annat här. Konstnären bakom bilderna heter enligt en moderator Andrea Wicklund.

Sjukt vad taggad man blir så fort man läser/hör det minsta lilla om detta spel...

håller med! vill bara se så mycket som möjligt av spelet.

Medlem

Bir förvirrad, är det hl3 eller hl2:episode 3 bilder?

Medlem

man kan ju hoppas på detta nu! fast blir lite sur att dom läckt dom om så är fallet då det sätter onekligen ett sämre tryck på valve som då måste både göra spelet och snacka om spelet ännu mera.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

Bir förvirrad, är det hl3 eller hl2:episode 3 bilder?

Det är ingen större skillnad då det är antingen eller vid det här laget.

Medlem

Gamla bilder? vill minnas att jag beskådat dessa tidigare..

Medlem

Med tanke på hur tråkigt, urvattnat och gimmicky hela HL2 serien har varit hittills så kunde jag inte bry mig mindre. HL1 var ett under till spel som har satt tonen och ribban för alla berättelsedrivna fps sen dess: HL2 är ett spel i mängden utan något som utmärker det förutom att det har "Half-Life" i dess titel.
Lägg till det faktum att alla episoder har varit ultra-korta och jämfört med HL2 väldigt hafsiga så förstår jag inte hypen. Därtill kan vi också lägga till en ofantligt ofattbar utvecklingstid, mirakulöst hur andra utvecklare kan få ut stora titlar på halva tiden och Valve kan knappt prångla ut en liten episod.

Inaktiv

HL2 Episode 3 står det, inte Half Life 3

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Gamla bilder? vill minnas att jag beskådat dessa tidigare..

Läste någonstans (IGN?) att det är flera år gamla bilder.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:
Skrivet av raefzm88:

Gamla bilder? vill minnas att jag beskådat dessa tidigare..

Läste någonstans (IGN?) att det är flera år gamla bilder.

Som det sagts på forum så är bilderna från 2008.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Inaktiv

Tror artikelskrivaren blev lite för glad av sig, för det är tyvärr episode 3 och inte Half Life 3

Medlem

Jippi! Studsmattevärlden Xen gör äntligen en comeback!


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Medlem
Skrivet av qun0:

Tror artikelskrivaren blev lite för glad av sig, för det är tyvärr episode 3 och inte Half Life 3

Det blir knappsat nån episode 3 nu efter alla dessa år utan det kommer heta half life 3 och inget annat.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av qun0:

Tror artikelskrivaren blev lite för glad av sig, för det är tyvärr episode 3 och inte Half Life 3

Det blir knappsat nån episode 3 nu efter alla dessa år utan det kommer heta half life 3 och inget annat.

Och det är du så säker på? bara för det tagit lång tid med ep3 jämfört med ep1 och 2, så innebär det inte att det är hl 3 nu och ep3 skippas totalt.

Visst jag ser hellre att Half Life 3 släpps, men är det inte så utan en ny episode så får jag leva med det. Det är bättre än inget.

Medlem
Skrivet av Touhatsu:

Med tanke på hur tråkigt, urvattnat och gimmicky hela HL2 serien har varit hittills så kunde jag inte bry mig mindre. HL1 var ett under till spel som har satt tonen och ribban för alla berättelsedrivna fps sen dess: HL2 är ett spel i mängden utan något som utmärker det förutom att det har "Half-Life" i dess titel.
Lägg till det faktum att alla episoder har varit ultra-korta och jämfört med HL2 väldigt hafsiga så förstår jag inte hypen. Därtill kan vi också lägga till en ofantligt ofattbar utvecklingstid, mirakulöst hur andra utvecklare kan få ut stora titlar på halva tiden och Valve kan knappt prångla ut en liten episod.

Jag kan bara hålla med, HL2 var ingen höjdare, men älskade HL1. Däremot så är Source motorn grym. Valve och deras SDK har gjort mycket för indie och mod scenen.

Nämen redan? Det här visste man ju redan igår, förresten, är inte de här bilderna ett par år gamla?

Medlem
Skrivet av Touhatsu:

Med tanke på hur tråkigt, urvattnat och gimmicky hela HL2 serien har varit hittills så kunde jag inte bry mig mindre. HL1 var ett under till spel som har satt tonen och ribban för alla berättelsedrivna fps sen dess: HL2 är ett spel i mängden utan något som utmärker det förutom att det har "Half-Life" i dess titel.
Lägg till det faktum att alla episoder har varit ultra-korta och jämfört med HL2 väldigt hafsiga så förstår jag inte hypen. Därtill kan vi också lägga till en ofantligt ofattbar utvecklingstid, mirakulöst hur andra utvecklare kan få ut stora titlar på halva tiden och Valve kan knappt prångla ut en liten episod.

Du vet att Valve har gjort ett flertal andra titlar under tiden?
Tex. Left 4 dead, team fortress 2, portal 1 & 2 etc...
Inte som att dem legat på latsidan direkt.

Medlem

Bah, visst dom är fräcka och vackra men dom säger mig inget direkt "nytt". Visst man kan spekulera i ett besök i Xen, men det kan lika gärna vara något helt annat och icke relevant.

Man har ju alltid haft lite misstankar om Xen, Portal-spelens roll och integration i Half-Life.

Jag vill fortfarande ha ett officiellt ord ifrån Valve.


signatur

Nämen!

Medlem

Min önskedröm skulle vare att få se Adrian Shepard ifrån opposing force, så man får väl hoppas att han existerar i Valves tankar.

Medlem

Tråkiga med om HL3 släpps är att jag tror inte att det kommer leva upp till all hype som det fått under alla år av väntan :/
Hoppas dock jag har fel ^^

Medlem

Har spelat igenom Half-Life några gånger... men jag fattar inte riktigt vad det handlar om? xD

Medlem

när läcker tech demot som får oss att häpna?
förra gången kom man från spel med quake3 motorn samt bf1942 och kastades rakt in i fysiken och grafiken i hl2, det var ett enormt kliv framåt vad jag minns.
jag misstänker att gabe och grabbarna på valve jobbar på något riktigt häftigt.
blir det favorit i repris? håller tummarna.
glöm dock inte att vi har ep3 att se fram emot innan det är snack om hl3.

Medlem

Nu är det ju inte Half-life 3 som visas som påstås i artikeln, utan Half-life 2: Episode 3.

Väldigt lustigt att FZ i sedvanlig sensationsstil försöker kalla det "Half-life 3" när t.o.m. länken de länkar till heter just /exclusive-half-life-2-episode-3-concept-art.206815/

Medlem

Spelar inte någon större roll om de kallar det för Episode 3 eller Half Life 3, då det i princip är samma sak och concept arten kommer nog inte skilja sig direkt mycket emellan titlarna om det blir så.

Mest troligt är att det blir Half-Life 3 direkt.

I vilket fall som helst så är det Half-Life, vilket alltid är gott.


signatur

Nämen!

Medlem

dom svartvita va bäst tur man ät färgblind

Medlem
Skrivet av Touhatsu:

Med tanke på hur tråkigt, urvattnat och gimmicky hela HL2 serien har varit hittills så kunde jag inte bry mig mindre. HL1 var ett under till spel som har satt tonen och ribban för alla berättelsedrivna fps sen dess: HL2 är ett spel i mängden utan något som utmärker det förutom att det har "Half-Life" i dess titel.
Lägg till det faktum att alla episoder har varit ultra-korta och jämfört med HL2 väldigt hafsiga så förstår jag inte hypen. Därtill kan vi också lägga till en ofantligt ofattbar utvecklingstid, mirakulöst hur andra utvecklare kan få ut stora titlar på halva tiden och Valve kan knappt prångla ut en liten episod.

Både ja och nej. Att Half-lite 2 var ett spel i mängden är helt fel, tvärtom, spelet satte temat för alla kommande fps, titta bara på alla spel som har tagit efter. Episode 2 var kort, episode 3 var längre, det finns en anledning varför de kallas "episode". Och även de spelen satte ribban för kommande spel. Jag får en känsla av att du spelade dessa spelen ett bra tag efter dem hade kommit ut för du verkar tycka att dem har tagit efter vilket är helt fel.

Det enda problemet jag har med Valve och HL2 jämfört med HL är att Valve och HL2 blev lite för mycket Disney. Half-lite 3 skulle göra sig bättre om det var mörkare.

Dessa concept bilder säger mig inte mycket. Knappast så HL3 kommer se ut.

Medlem

http://www.fz.se/medlem/?id=165018 fick nog en gratis Windows 7 licens för den reklamen eller Officepaketet. Ingen annan som anmält?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Touhatsu:

Med tanke på hur tråkigt, urvattnat och gimmicky hela HL2 serien har varit hittills så kunde jag inte bry mig mindre. HL1 var ett under till spel som har satt tonen och ribban för alla berättelsedrivna fps sen dess: HL2 är ett spel i mängden utan något som utmärker det förutom att det har "Half-Life" i dess titel.
Lägg till det faktum att alla episoder har varit ultra-korta och jämfört med HL2 väldigt hafsiga så förstår jag inte hypen. Därtill kan vi också lägga till en ofantligt ofattbar utvecklingstid, mirakulöst hur andra utvecklare kan få ut stora titlar på halva tiden och Valve kan knappt prångla ut en liten episod.

Både ja och nej. Att Half-lite 2 var ett spel i mängden är helt fel, tvärtom, spelet satte temat för alla kommande fps, titta bara på alla spel som har tagit efter. Episode 2 var kort, episode 3 var längre, det finns en anledning varför de kallas "episode". Och även de spelen satte ribban för kommande spel. Jag får en känsla av att du spelade dessa spelen ett bra tag efter dem hade kommit ut för du verkar tycka att dem har tagit efter vilket är helt fel.

Det enda problemet jag har med Valve och HL2 jämfört med HL är att Valve och HL2 blev lite för mycket Disney. Half-lite 3 skulle göra sig bättre om det var mörkare.

Dessa concept bilder säger mig inte mycket. Knappast så HL3 kommer se ut.

Nej

1
Skriv svar