Tribes: Ascend tillgängligt via Steam

Robot
Tribes: Ascend tillgängligt via Steam

Den högintensiva free-to-play-pangaren går nu att ladda ner och spela via den största digitala speltjänsten genom alla tider.

#tribes-ascend, #hi-rez-studios


Medlem
Tribes: Ascend tillgängligt via Steam

En klart trevlig nyhet. Har speat rätt mycket Tribes på sistone men stört mig lite på att jag inte haft det via Steam (som 99% av mina andra spel). Blir lättare att få in kompisarna i det nu också när de enkelt kan ta ner det från deras favorittjänst (nej jag tycker inte det var så jobbigt att gå in på tribes hemsida och ladda ner det men det är ett steg för mycket för många..)

/ LordDaimos

Medlem

Bra, när man är bombarderad av bra spel samt är så bekväm som jag så är detta en bra nyhet. Blir att ladda ned och spela nu. Har hört många positiva saker om spelet.
Edit: Nedladdningen tog bara ~7 minuter. Smidigt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Det var på tiden!

Medlem

Nice
Synd bara att Hi-Rez inte har en susning om hur man balanserar ett spel. Jäkligt roligt annars.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Tar Steam hand om patchningar också eller lägger de bara till sitt overlay och låter Hi-Rez fixa med det ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

fattar inte varför folk gillar steam så mycket, det är ju bäst om man kan lira ett spel utan att måsta koppla det till en massa skit (som tur var är det frivilligt denna gång) och det var redan lätt att bjuda in polarna till en match....

Inaktiv

jag tycker unreal tournament från 99 är snyggare

Skrivet av LeTigah:

fattar inte varför folk gillar steam så mycket, det är ju bäst om man kan lira ett spel utan att måsta koppla det till en massa skit (som tur var är det frivilligt denna gång) och det var redan lätt att bjuda in polarna till en match....

Förstår dig på sätt o vis men... kul att ha alla samlade i ett bibliotek ändå

Medlem
Skrivet av LeTigah:

fattar inte varför folk gillar steam så mycket, det är ju bäst om man kan lira ett spel utan att måsta koppla det till en massa skit (som tur var är det frivilligt denna gång) och det var redan lätt att bjuda in polarna till en match....

De anledningarna för mig är att Steam enkelt låter dig samla ihop alla dina kompisar på ett ställe, alla dina spel i en katalog och enkelt köper nya spel från ett och samma ställe.
Sen så har även Steam fina funktioner som Steamworks, Steam Community (Typ FB fast undangömt) och en achievements
Utan Steam skulle jag haft väldigt jobbigt med att hålla reda på alla mina spel och det skulle bli väldigt jobbigt att korrigera in spel sektioner med polare.

Medlem

Om man redan har ett Tribes konto och köper Steam Starter DLCn, hur upptäcker spelet då att just MITT konto ska ha alla grejer? Finns ju ingen nyckel eller så att skriva in. Äre första personen som loggar in som gäller sedan du laddat ner det eller?

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av LeTigah:

fattar inte varför folk gillar steam så mycket, det är ju bäst om man kan lira ett spel utan att måsta koppla det till en massa skit (som tur var är det frivilligt denna gång) och det var redan lätt att bjuda in polarna till en match....

De anledningarna för mig är att Steam enkelt låter dig samla ihop alla dina kompisar på ett ställe, alla dina spel i en katalog och enkelt köper nya spel från ett och samma ställe.
Sen så har även Steam fina funktioner som Steamworks, Steam Community (Typ FB fast undangömt) och en achievements
Utan Steam skulle jag haft väldigt jobbigt med att hålla reda på alla mina spel och det skulle bli väldigt jobbigt att korrigera in spel sektioner med polare.

alla ens polare har ju inte steam, så det blir alltid att köra med Skype, Xfire, Steam och MSN samtidigt, man har ju ett skrivbord? vrf behöver man ett bibliotek? och har aldrig gillat achievement whoring. det ända som lockar e Steamworks, har ingen nytta av nått annat

så ser Steam ut från min synpunkt

Medlem
Skrivet av Preath:

Om man redan har ett Tribes konto och köper Steam Starter DLCn, hur upptäcker spelet då att just MITT konto ska ha alla grejer? Finns ju ingen nyckel eller så att skriva in. Äre första personen som loggar in som gäller sedan du laddat ner det eller?

Antar att det är bindat till ditt Tribes Account när du loggar in på det

Medlem
Skrivet av LeTigah:

alla ens polare har ju inte steam, så det blir alltid att köra med Skype, Xfire, Steam och MSN samtidigt, man har ju ett skrivbord? vrf behöver man ett bibliotek? och har aldrig gillat achievement whoring. det ända som lockar e Steamworks, har ingen nytta av nått annat

så ser Steam ut från min synpunkt

Så om du har 20 spel+ som många har samlat på sig genom tiderna. så har du 20 spel ikoner på skrivbordet?
Det hade man typ år 2000

Har du köpt spel genom steam så är det jädrigt behändligt att ha steam. När man vant sig med hur det fungerar.
Man måste ju inte ha steam till exakt alla spel heller, Så du är ju inte tvingad att öppna steam varje gång du ska spela något som inte kräver steam

Skype.msn.steam.xfire och sånt där har man fäst på start menyn längst nere till vänster Ja har inget som jag riktigt använder på skrivbordet.. Samlar bara sånt jag laddar hem där tills jag sorterar skrivbordet

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av LeTigah:

fattar inte varför folk gillar steam så mycket, det är ju bäst om man kan lira ett spel utan att måsta koppla det till en massa skit (som tur var är det frivilligt denna gång) och det var redan lätt att bjuda in polarna till en match....

Förstår dig på sätt o vis men... kul att ha alla samlade i ett bibliotek ändå

om steam bara skulle ha möjligheten att kunna spela spel utan att ha igång spel och ta bort de funktioner som steam erbjuder så skulle nog inte folk som jag klaga på det ser fördelarna men skelv så gillar jag inte såpas stark en av de ganska få anledingarna.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av LeTigah:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av LeTigah:

fattar inte varför folk gillar steam så mycket, det är ju bäst om man kan lira ett spel utan att måsta koppla det till en massa skit (som tur var är det frivilligt denna gång) och det var redan lätt att bjuda in polarna till en match....

De anledningarna för mig är att Steam enkelt låter dig samla ihop alla dina kompisar på ett ställe, alla dina spel i en katalog och enkelt köper nya spel från ett och samma ställe.
Sen så har även Steam fina funktioner som Steamworks, Steam Community (Typ FB fast undangömt) och en achievements
Utan Steam skulle jag haft väldigt jobbigt med att hålla reda på alla mina spel och det skulle bli väldigt jobbigt att korrigera in spel sektioner med polare.

alla ens polare har ju inte steam, så det blir alltid att köra med Skype, Xfire, Steam och MSN samtidigt, man har ju ett skrivbord? vrf behöver man ett bibliotek? och har aldrig gillat achievement whoring. det ända som lockar e Steamworks, har ingen nytta av nått annat

så ser Steam ut från min synpunkt

Förståeligt att Steam inte faller alla i smaken då flera verkar gilla Origins av någon anledning.

Sen så använder även jag Skype men då majoriteten av mina kontakter använder Steam så kan man enkelt kontakta folk där utan att avbryta deras spelande.

Medlem

Sjukt bra spel. Den som säger annat har fel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Så synd att det är f2p.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Så synd att det är f2p.

Tycker det är bra. Det är inte så många som är villiga att betala för spel som dessa nuförtiden. Alla spelar bara Farmville eller Modernwarfare... eller typ, heavy rain. Så länge de får in så pass mycket pengar så de inte konkar och känner sig motiverade att uppdatera spelet.

Det är ju knappast Pay2Win detta.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:
Skrivet av Preath:

Om man redan har ett Tribes konto och köper Steam Starter DLCn, hur upptäcker spelet då att just MITT konto ska ha alla grejer? Finns ju ingen nyckel eller så att skriva in. Äre första personen som loggar in som gäller sedan du laddat ner det eller?

Antar att det är bindat till ditt Tribes Account när du loggar in på det

Aah, precis som ja tänkte att det skulle vara. Tack iallafall för svaret! Lite osäker lösning dock.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av raefzm88:

Så synd att det är f2p.

Tycker det är bra. Det är inte så många som är villiga att betala för spel som dessa nuförtiden. Alla spelar bara Farmville eller Modernwarfare... eller typ, heavy rain. Så länge de får in så pass mycket pengar så de inte konkar och känner sig motiverade att uppdatera spelet.

Det är ju knappast Pay2Win detta.

Har själv inte spelat detta ännu (ska prova det inatt) men enligt forumen så är det väldigt många som påstår att det är P2W.

OAVSETT P2W så är F2P en dålig sak. Detta är något inte alla fattar, bara de som har varit med ett tag.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av raefzm88:

Så synd att det är f2p.

Tycker det är bra. Det är inte så många som är villiga att betala för spel som dessa nuförtiden. Alla spelar bara Farmville eller Modernwarfare... eller typ, heavy rain. Så länge de får in så pass mycket pengar så de inte konkar och känner sig motiverade att uppdatera spelet.

Det är ju knappast Pay2Win detta.

Har själv inte spelat detta ännu (ska prova det inatt) men enligt forumen så är det väldigt många som påstår att det är P2W.

OAVSETT P2W så är F2P en dålig sak. Detta är något inte alla fattar, bara de som har varit med ett tag.

Hade detta spelet kostat 400 så hade det inte sålt något, det hade kostat 125 dagen efter och tredje dagen hade serverna varit tomma.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar