Tumblr grabbar? :D

Medlem
Tumblr grabbar? :D

Släng upp era tumblrs så vi kan dela bilder o annat kul
Min : http://throneguard.tumblr.com/

Medlem

http://bentphotos.tumblr.com/

Min har inte så mycket gräs :/


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Vad är Tumblr? Bildälskarna och Fotografernas svar på Twitter? Been there done that much? Ladda upp bilder och sånt kan man ju göra på vilken annan sida som helst. Jag förstår inte dagens internet-användare.

Medlem
Medlem

Herregud va negativa vissa är, ni måste vara övertrötta

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Vad är Tumblr? Bildälskarna och Fotografernas svar på Twitter? Been there done that much? Ladda upp bilder och sånt kan man ju göra på vilken annan sida som helst. Jag förstår inte dagens internet-användare.

Pretty much what it is ^^

Inaktiv

Skolad på en spelsida, ouch!

Medlem

Herregud säger jag bara...


signatur

M'kay?

Medlem

Man framstår ju inte direkt som allt för begåvad när man länkar sånt på ett spelforum där det dessutom är förbjudet att samtala om droger.


signatur

M'kay?

Medlem

Nu var det ju inte så att han försökte förespråka det, eller ens tog upp ämnet, utan det är ett par bilder där med det temat.

Men oavsett så kan man anmäla det så får moderatorerna ta bort tråden, istället för att att häva ur sig en massa om hur puckad man tycker personen är eller vart man tycker han skall dra som är precis lika omoget som en del anklagar honom för att vara.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av conthox:

Nu var det ju inte så att han försökte förespråka det, eller ens tog upp ämnet, utan det är ett par bilder där med det temat.

Men oavsett så kan man anmäla det så får moderatorerna ta bort tråden, istället för att att häva ur sig en massa om hur puckad man tycker personen är eller vart man tycker han skall dra som är precis lika omoget som en del anklagar honom för att vara.

Jag håller med om att det bästa alternativet är att anmäla kränkningar och regelbrytningar till moderatorerna, det är deras uppgift och rätt att se över vad som hör hemma på FZ's forum.

Jag har redan skickat en anmälan, INTE för en enskild person, utan för trådens infantila påhopp från "båda sidor". Den ursprungliga idén för tråden är det inget fel på, och det kan vara roligt att se vad som laddas upp, sålänge som uppladarna vet vad som är tillåtet här i forumet. Jag rekomenderade därför att tråden inte skall stängas/låsas. Utan rensas och börja om igen, denna gång utan påhopp eller droger.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Vi har många yngre läsare och jag tycker därmed inte att det är särskilt lämpligt att länka till bilder på droger. Vi får hoppas att en moderator kommer hit och städar (alternativt plockar bort hela tråden) så fort som möjligt.

Inaktiv

Varför ens posta saker om droger på en spelsida? När det är tydligt att det finns en hel del censur på den här sidan.

Vill du läsa om droger finns det andra sidor t.ex. flashback som är helt utan censur.

Medlem

Fast nu var ju inte hela bloggen om droger, bara vissa delar, om nu det spelar någon roll.

Plus att en bild på en planta inte kan räknas som "förhärligande av användning" eller "uppmaning till användning" (som i sin tur kan vara "anstiftan" i och med att användande av droger är ett lagbrott).

Jag menar, om en bild på en drog är emot reglerna för att missbruk av det är olagligt, så kan ju med samma logik en bild på ett vapen vara fel eftersom att missbruk av vapen är fel.

// edit

Med "missbruk av vapen" avser jag "olaglig användning av vapen", t ex utan licens eller på felaktigt sätt. Kanske ni redan förstod, men förtydligande iaf.

// edit igen

Jag hoppas ingen missförstår mig nu. Det var inte så att jag tycker det är bra med bilder på droger.

Det enda jag ville ha sagt att jag tror att trådskaparens uppsåt var inte att sprida någon slags drogpropaganda, utan han ville bara få igång en kul tråd där medlemmarna delade med sig av sina bloggar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Theronguard:

Gud vad sorgligt att man inte kan dela med sig av något utan att sorgliga små fittor inte kan acceptera bilder på en växt. Skärp er -.-

Där har vi majoriteten av tumblrs användare. Dryga killar/tjejer som söker uppmärksamhet. Är så jäkla glad att jag fortfarande inte skaffat skiten.

Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Theronguard:

Gud vad sorgligt att man inte kan dela med sig av något utan att sorgliga små fittor inte kan acceptera bilder på en växt. Skärp er -.-

Där har vi majoriteten av tumblrs användare. Dryga killar/tjejer som söker uppmärksamhet. Är så jäkla glad att jag fortfarande inte skaffat skiten.

Fast det skrev han ju inte förrän _efter_ han hade blivit kallad "Jävla pundartönt". Om ingen hade startat med att kalla honom för sådana saker så hade nog inte han skrivit sådant tillbaka heller.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Theronguard:

Gud vad sorgligt att man inte kan dela med sig av något utan att sorgliga små fittor inte kan acceptera bilder på en växt. Skärp er -.-

Där har vi majoriteten av tumblrs användare. Dryga killar/tjejer som söker uppmärksamhet. Är så jäkla glad att jag fortfarande inte skaffat skiten.

Fast det skrev han ju inte förrän _efter_ han hade blivit kallad "Jävla pundartönt". Om ingen hade startat med att kalla honom för sådana saker så hade nog inte han skrivit sådant tillbaka heller.

Jo, jag kan faktiskt vara någorlunda biased när det kommer till detta. Jag har aldrig haft bra upplevelser med tumblr och dess användare bara. Det mesta är bara ihopsatta gifs med lite text, oftast quotes från någon TV-serie eller film. Så tror användarna att de är jättelustiga när de postar det. Jag ser bara inte anledningen. Visst om man har en profil där man postar sina egna verk.

1
Skriv svar