Ghost Recon: Future Soldier är ospelbart för pc-lirarna

Robot
Ghost Recon: Future Soldier är ospelbart för pc-lirarna
Medlem
Ghost Recon: Future Soldier är ospelbart för pc-lirarna

Jag har inte haft några problem alls med spelet. Kör 30 inch skärm med allt på max utan lagg. Det ända som jag inte gillar är att det inte finns 16:10 aspect ratio.
Ubisoft har även släppt 2 patch för att åtgärda problem.

Medlem

märker inge problem alls, tror jag närmar mig slutet av spelt, och inte haft det minsta problem, utom någon bugg är och där...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Ah, de gamla kära konsol portarna. <3

"Xbox 360-knappar av någon anledning visas i Windows-versionen"

Ja dom kan ju inte förneka att det är en riktigt dålig konsolport iallafall.

Medlem

ännu en sketen konsollport...

Medlem

tradigt att jag köpte det igår


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Jävlar, det var så nära att jag tom tänkte köpa skiten när pengarna rulla in, men tror jag skippar det nu

Än en gång räddar FZ ens pengar.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Jävlar, det var så nära att jag tom tänkte köpa skiten när pengarna rulla in, men tror jag skippar det nu

Än en gång räddar FZ ens pengar.

Men det kanske blir bättre efter de fixat den...kanske...men vänta att köpa tills du sett hur det blir (det gjorde inte jag )


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Funderade på att köpa spelet, men från vad jag hört, så är det inte värt det.

Självfallet är det väl piratkopieringen som är felet på varför spelet säljer dåligt (om den nu gör det dvs). Och inte pga "en sketen konsoll-port".


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Det är ett mycket underhållande spel och det finns buggar ofcourse, det gör det hela tiden men men.. Kul spel funkar jättebra på datorn och det är ett roligt spel helt enkelt.

LoyalCrystalean, ifall du är så glad att du inte köper spel, sluta spela då !

Det verkar som att många tycker det är en "sketen-konsolport" men, det är en av de bättre enligt mig, har ni ens spelat spelet eller var det bara rubriken som fick er att hata till ?

Medlem

Ja när ska spelföretag speciellt Ubisoft lära sig att det inte går att ha konsol som huvudplattform? Fullt av buggar krävs en massa patcher för att kunna spela det i slutändan. Är ingen PC/Konsol fanboy men börjar bli tröttsamt att se spel som verkar intressanta eller ser ut som klara köp men blir förstörd pga dålig konsolport.

Vet inte hur många spel jag har spelat som har blivit förstört pga konsolport o medför en jäkla massa buggar o spelbart fram tills företagerna har släppt en massa patcher.

Medlem

Tack för alla minus jag fick när jag skrev att man inte ska köpa detta direkt utan vänta tills företaget visar att det är spelbart.
Och att förseningen inte var till för att fixa så det fungerar på PC.
Om jag måste ha konsolpad för att spela så blir det inget köp.

Synd att vi PC spelare inte räknas som riktiga gamers!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag fick just en uppenbarelse! Företagen borde utveckla spelen klart FÖRST... och SEDAN släppa dem! Halleluja! Har ni också sett ljuset?

Man tycker ju att en sådan sak borde ha dykt upp i testfasen, men man körde kanske enligt principen att kompilera källkoden så få gånger som möjligt och anta att det kommer att fungera utmärkt att köra en Search & Replace, följt av att skicka skivan till tryck. * suck *

Medlem
Skrivet av chopper:

Tack för alla minus jag fick när jag skrev att man inte ska köpa detta direkt utan vänta tills företaget visar att det är spelbart.
Och att förseningen inte var till för att fixa så det fungerar på PC.
Om jag måste ha konsolpad för att spela så blir det inget köp.

Synd att vi PC spelare inte räknas som riktiga gamers!

Det gör vi... Vi räknas bara inte som konsumenter.. -_-

Och det jag skrev i "BLOPSII får dedikerade servrar"-tråden blir ju nästan skrattretande av denna artikel..

Skrivet av Xstioph:

Dröjer väl bara ett par år innan "ÄVEN STÖD FÖR MUS OCH TANGENTBORD" blir slagord för FPS på PC.. -_-

Medlem

Det här spelet är en äkta portning. Menyerna, och även tips i spelet, visar till och med Xbox-knapparna, fast man inte har en kontroll inkopplad.

Jävligt tråkigt när sånt här händer. Speciellt med tanke på att spelet släpptes 1 månad efter konsol-versionen, och då tycker man ju att den månaden bör ha används för att finputsa portningen.

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Jag fick just en uppenbarelse! Företagen borde utveckla spelen klart FÖRST... och SEDAN släppa dem! Halleluja! Har ni också sett ljuset?

Man tycker ju att en sådan sak borde ha dykt upp i testfasen, men man körde kanske enligt principen att kompilera källkoden så få gånger som möjligt och anta att det kommer att fungera utmärkt att köra en Search & Replace, följt av att skicka skivan till tryck. * suck *

Tyvärr gjorde de ju ganska klart att de inte tänker lägga något jobb på att få det att fungera på PC utan var inriktade på konsol köparna.
Hur de gör efter all kritik återstår väl att se. Men billigast för dem är ju att tipsa om att alla PC köpare kör med gamepad. Fast det lär knappast fixa alla buggar in game för PC.

Tycker de kunde varit raka och inte släppt det till PC då de inte är intresserade av oss som kunder.
PS. minus är tummen ner o gissa om jag bryr mig he he he .


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Ubisoft är en bunke idioter.

Medlem
Skrivet av Exim:

Tankat instalerat (2 min serare) Avinstalerat och raderat ... Värdelöst.

Tur att det var gratis iallafall.

En annan gillade Splinter Cell: Conviction väldigt mycket så det här föll rätt i min smak

Medlem
Skrivet av Exim:

Tankat instalerat (2 min serare) Avinstalerat och raderat ... Värdelöst.

Avtankat?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Låter hemskt, hatar ports som dessa.

Medlem

Ubisoft har en hel del att lära av Rockstar när det gäller att porta spel för baserat på det jag läst om pc versionen så verkar det som de verkligen har ansträngt sig för att optimera den. Att den till och med har inkluderat LAN är bara det en bedrift i sig när detta numera saknas i väldigt många titlar.

Graw tillhör nog den bästa portingen jag sett från ett spel av Ubisoft. GRIN kanske inte gjorde bra spel själva men de kunde utan tvekan göra bra portningar eller remakes.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Ubisoft har en hel del att lära av Rockstar när det gäller att porta spel för baserat på det jag läst om pc versionen så verkar det som de verkligen har ansträngt sig för att optimera den. Att den till och med har inkluderat LAN är bara det en bedrift i sig när detta numera saknas i väldigt många titlar.

Graw tillhör nog den bästa portingen jag sett från ett spel av Ubisoft. GRIN kanske inte gjorde bra spel själva men de kunde utan tvekan göra bra portningar eller remakes.

Shit vad GRAW-PC inte är en port av konsolversionen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag prövade pc versionen idag, riktigt värdelösa kontroller...musprecisionen sög riktigt hårt.

Det hjälper inte att säga "uppdateringar är planerade". Ubi Soft får fixa sånt innan dom släpper spelet istället, annars är det bara logiskt att folk tankar ner deras pc spel illegalt, ingen vettig människa betalar fullpris för skräp


signatur

Game long and prosper

Medlem

Glöm köp!


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

Medlem

Haha, det släpptes idag på steam!
Jag satt imorse och tänkte:
"Fan, jag vill ha skiten, ska jag köpa det?!"
"Nej, inte igen utan att ladda ner det och testa skiten, eventuellt vänta på recension från FZ."
Och visst FAN I HELVETE gjorde jag rätt?! Blir så äcklad. Köper det på rea, fan ta dom!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

" och att Xbox 360-knappar av någon anledning visas i Windows-versionen."

Det var ju exakt samma sak med Syndicate-spelet, blev tokig på att försöka hitta tangentbordsmappningen så fort spelet skrek "L2" eller "X"... idiotportning, om utvecklarna är så jäkla lata att de inte ens kan fixa så att spelet visar rätt mappad knapp så förtjänar de inte en krona för spelet.

Och jag såg fram emot GRFS men detta verkar ju vara ytterligare ett bottennapp av en spelstudio som har konsollerna så långt uppkörda i aktern att de inte kan se skillnad på en spelkontroll och tangentbord.

Synd där, men inget köp för mig. Kanske testar en piratkopia för att få mig en uppfattning av spelet, men jag tänker inte spela lotto med mina pengar, de får mina pengar när de visar att de förtjänar dem.

Och GRAW var aldrig en konsollport. Tycker om GRAW väldigt mycket, kommer faktiskt köra det coop i helgen nu. Ubisoft verkar inte fatta att man måste göra ett bra spel för att få pengar, inte ta genvägar med kvaliteten och sedan tro att folk inte blir förbannade när de slängt ut flera hundra kronor på ett PC-spel som är en usel karbonkopia på ett konsollspel.

Inaktiv

Nuff said om konsoler, porteringar i allmänhet och Ubisoft i synnerhet. Tragiskt att folk fortsätter supporta dem med sina surt förvärvade slantar.

Medlem

Ubisoft... Nuff said.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av PcGamer:

Ubisoft har en hel del att lära av Rockstar när det gäller att porta spel för baserat på det jag läst om pc versionen så verkar det som de verkligen har ansträngt sig för att optimera den. Att den till och med har inkluderat LAN är bara det en bedrift i sig när detta numera saknas i väldigt många titlar.

Graw tillhör nog den bästa portingen jag sett från ett spel av Ubisoft. GRIN kanske inte gjorde bra spel själva men de kunde utan tvekan göra bra portningar eller remakes.

Shit vad GRAW-PC inte är en port av konsolversionen.

Vad jag menar är att pc versionen är anpassad för pc, den bygger på samma spel förutom att den på sina ställen är större. GRIN tog ett spel som var helt okej och gjorde det bättre, de såg till så att AI´n reagerade bra mycket snabbare och var mer träffsäker. Alltså de såg till att göra ett spel helt anpassat efter pc och dess bättre hårdvara. Så gör man i min mening en portning av ett format till ett annat. Men om vi ska prata direkta portningar enbart så har Ubisoft en hel del att lära från portningarna av KOTOR och Chronicles of Riddick.

123
Skriv svar