Age of Empires Online blir free-to-play

Robot
Age of Empires Online blir free-to-play
Medlem
Age of Empires Online blir free-to-play

Hur är detta spel idag? Minns att jag var med i betan och tyckte det var rätt okej. Någon här som kör/kört det och har några ord att säga om det?

Medlem
Medlem

Suprise of the century...eller inte.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kul att höra, flera som spelar spelet är bara positivt !

Medlem

Helt värdelöst vill man spela riktiga AoE så ska man spela dom första.

Medlem

katastrof


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Ankh:

Suprise of the century...eller inte.

Förstår inte varför jag fick massa minus för denna kommentaren - jag sa inget om att det inte var ett bra spel...bara att det var rätt förväntat att det skulle bli Free2Play.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har för mig detta krävde Games for windows live, det som skrämde iväg mig

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Har för mig detta krävde Games for windows live, det som skrämde iväg mig

Ja games for windows är riktigt uselt. Tradigt när det skrämmer bort folk från bra spel..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WaXsMoKe:

Har för mig detta krävde Games for windows live, det som skrämde iväg mig

Ja games for windows är riktigt uselt. Tradigt när det skrämmer bort folk från bra spel..

Håller med. Det "lustiga är" att jag använder mitt 360 nick än i dag för att rega mig i Game for windows. Jag gav bort 360 konsolen för över ett år sedan med konto och allt samt raderade nick mm då jag bara inte fick det o funka. (Är väl för van vid tangb o mus o trivs med det.)
Men kan ff använda mitt nick som inte finns hur bra som helst.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Har för mig detta krävde Games for windows live, det som skrämde iväg mig

Stämmer. Pga GFWL har oerhört många undvikit denna titel.

AoE i cell shaded, F2P P2W koncept med GFWL kan aldrig lyckas.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WaXsMoKe:

Har för mig detta krävde Games for windows live, det som skrämde iväg mig

Ja games for windows är riktigt uselt. Tradigt när det skrämmer bort folk från bra spel..

Men nu finns det ju på Steam

och spelet är faktiskt roligt och man borde ge det en chans
dock är det ju inte alls lika bra som 1an och 2an. Men fortfarande ett roligt spel


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

gnu
Medlem

vad är age of empires online

Medlem

Kan de inte bara göra ett nytt och tokösigt Total annihilation eller ett nytt SupCom?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Va? har det inte nästan hela tiden varit de? spelade för nån månad sedan och då vare ju free2play då å. Eller harjag fel nu?

Medlem

Har aldrig direkt varit PTW, spelet var gratis att spela. Dock utan en primary civ så kunde du inte equippa vissa items.

Gillar ett RTS som har rpg inslag(gear, skill tree etc). Önskar det fanns fler i denna genre.

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WaXsMoKe:

Har för mig detta krävde Games for windows live, det som skrämde iväg mig

Ja games for windows är riktigt uselt. Tradigt när det skrämmer bort folk från bra spel..

Men nu finns det ju på Steam

och spelet är faktiskt roligt och man borde ge det en chans
dock är det ju inte alls lika bra som 1an och 2an. Men fortfarande ett roligt spel

steam versionen kräver dock även den GFWL, vilket har gjort att antalet nya spelare efter släppet på steam inte alls har ökat så mycket som man trodde.

Plocka bort GFWL kraven och AoE online kommer att bli mycket mera populärt.

Inaktiv

Det var väl free2play innan också bara att man fick betala om man ville lira med "andra laget" också? Knappast gratis innan, och knappast gratis nu heller.

Free2play borde inte få användas, då det inte alls är gratis utan hela syftet är ju att dra in pengar. Det är givetvis helt ok men då ska man inte kalla spelen free2play heller. Payfreealittlebitmorelikademowithhatsyoupaylater kanske?

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WaXsMoKe:

Har för mig detta krävde Games for windows live, det som skrämde iväg mig

Ja games for windows är riktigt uselt. Tradigt när det skrämmer bort folk från bra spel..

Det är tragiskt att det skall klistras på sådant skit på bra spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator | Testpilot

HUR börjat jag spela spelet nu? Fattar inte ens hur jag skapar en användare. Det enda om händer är att GFWL vill jag ska lösa in en CD-nyckel.. WHAT?

Varför kan det inte ha sin egen lilla egna account service på hemsidan, du reggar dig, tankar ner spelet och SPELAR. Nej det går ju tydligen inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hm, fullständigt free2play? Jag kan inte spela Persians iaf...

1
Skriv svar