Diablo 3 uppdaterat – dina prylar håller längre

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Jag har spelat ~250 timmar utan att ha fått en enda bra sak droppad, så det är lite random.

Det är tämligen random ja, dessutom gör inte AH dropraten bättre. Ju enklare man kan få legendaries, ju mer nerklottrad med dessa blir ju AH.

(Gillar för övrligt din avatar starkt, Shodan!)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Ish
Medlem
Skrivet av phi:

Jag har nu lagt D3 på hyllan tills vidare. Inte för att jag tycker att spelet är dåligt utan för att man över huvud taget ska kunna klara sig igenom hela inferno så måste man farma så fruktansvärt mycket för att ha råd att använda sig av AH för bättre gear. Dropsen är så jävla dåliga så man hittar aldrig något bättre att byta ut sin nuvarande gear mot.

Vart jävligt besviken när de nerfade MF's inverkan på kistor, kroppar etc. Enda sättet MF påverkar nu är ju om du har det på dig när du gör det dödande slaget. Vill man ha 300+ MF kan man ju glöma att det är någon bra gear för att överleva/slå ihjäl fiender med, vilket gör det extra drygt på inferno. Speciellt om man är melee. Tycker D3 är ett jävla cluster fuck. Inget är ju genomtänkt alls känns det som. Avinstallerade när reparationskostnaden blev dyr.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av phi:

Jag har nu lagt D3 på hyllan tills vidare. Inte för att jag tycker att spelet är dåligt utan för att man över huvud taget ska kunna klara sig igenom hela inferno så måste man farma så fruktansvärt mycket för att ha råd att använda sig av AH för bättre gear. Dropsen är så jävla dåliga så man hittar aldrig något bättre att byta ut sin nuvarande gear mot.

Word!

Medlem

Nån annan som längtar tilll Torchlight 2?

Medlem

Själv så hittade jag två legendary items ganska "omgående" när jag började spela spelet. Sedan dess har jag inte hittat något.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag hatar den nya repairkostnaden som kom i förra uppgraderingen. Nu spelade jag början på akt 3 fram till "find tower of the damned" och det kostade mig ungefär 250.000 gold i repairkostnad. Nej det handlar inte om att jag e dålig eller någonting men vissa rare-mobs är nätt o jämt omöjliga att döda utan att dö ett par gånger. Det värsta som faktiskt fick mig att rage-quitta för några minuter sen var att mobsen resettar så fruktansvärt snabbt. Jag hade en death-timer på 12 sekunder och jag hade dödat massa små eliter och hade den gula kvar på ca 50k i HP. Han resettades och det fick mig att bli så arg så jag valde "exit diablo". F.ö. hittade jag INGENTING på den runnen och då hade jag 5 neph-stacks tidigt och hade dödat ca 10 rare mobs med 5 stacks igång.

Repairkostnaden förstörde spelet och får mig att rage:a likt jag gjorde i League of Legends, något jag var glad att komma ifrån...

Medlem
Medlem
Skrivet av Feffe:

Jag hatar den nya repairkostnaden som kom i förra uppgraderingen. Nu spelade jag början på akt 3 fram till "find tower of the damned" och det kostade mig ungefär 250.000 gold i repairkostnad. Nej det handlar inte om att jag e dålig eller någonting men vissa rare-mobs är nätt o jämt omöjliga att döda utan att dö ett par gånger..

Varför döda sånt man inte klarar av utan att dö? Du får skylla dig själv.

Medlem
Skrivet av Touhatsu:

Vad fan har WoW med detta att göra? Diablo ska vara ett helt annorlunda spel jämfört med WoW. Om det är meningen att d3 och WoW ska vara lika då är det plötsligt övertydligt varför d3 är ett sånt jävla skitspel jämfört med d2 och d1.

Jag är lite nyfiken på vilket sätt det grindande som utfördes i Diablo 2 skulle vara bättre än det i Diablo 3? För jag minns då mycket tydligt vad jag tyckte då, och fortfarande tycker: Det var förbannat trist och tråkigt!

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Varför döda sånt man inte klarar av utan att dö? Du får skylla dig själv.

Vad ska jag annars göra i spelet? Jag vill ju komma vidare så klart, vilket jag gör.

Medlem

Man går på mobs man klarar av. Löjligt att klaga på att kostnaderna blivit höga när du självmant väljer att döda mobs du inte har gear för. Som sagt, skyll dig själv!

Medlem

Dödade Diablo på inferno och har inte rört spelet sedan dess. Vet inte om jag någonsin kommer röra det igen. Kanske kommer en värdig expansion, men det kommer att ta år med tanke på att det är Blizzard som gör det.

12
Skriv svar