Köpa spel utomlands

Medlem
Köpa spel utomlands

Jag brukar kolla på Prisjakt innan jag köper spel från svenska butiker men jag vet även att det går att beställa billigt från utlandet. Vilka sidor brukar ni handla ifrån och finns det någon sökmotor likt prisjakt för säg Storbritannien?

Medlem

Greenmangaming och g2play brukar jag köpa ifrån dom brukar va billiga, dock så är det ju bara cd keys dom säljer inget fysiskt

Medlem

Du kan köpa spel från Steam till ett mycket billigt pris, bara använda en rysk ip-adress, och skapa ett ryskt steam konto, sedan köper du bara ett spel från den ryska steam som en GIFT, och giftar spelet till dig. KLART!

Medlem

Om du vill ha fysiska kopior rekommenderar jag amazon.co.uk! Hittar ofta nya släpp ca 30-40% billigare än svenska butiker. På spel erbjuder de ofta gratis frakt, som visserligen tar några dagar längre.

Medlem

Amazon.co.uk och play.com är riktigt bra för fysiska kopior. Play.com har alltid fri frakt också.


signatur

Videomupp

Medlem

Brukar handla en del från TheHut.com. Bra priser och sortiment. Går att välja att betala i Pound Sterling eller Euro. Oftast blir det billigare med pund. De hade tidigare gratis internationell frakt, men nu kostar det en tia per artikel.

Annars kan jag som tidigare personer har gjort rekommendera Green Man Gaming. De brukar ha bra rabatter och en hel del Steam-spel. Att man får betala i USD är ju också en bonus.

Medlem

Grymma tips, tack! Ni känner dessvärre inte till någon sökmotor som jämför priser i Storbritannien?

Medlem
Skrivet av KonradA:

Grymma tips, tack! Ni känner dessvärre inte till någon sökmotor som jämför priser i Storbritannien?

Denna kanske?
http://www.pricerunner.co.uk/
Har inte haft anledning att använda det själv dock.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av jippo1:

Du kan köpa spel från Steam till ett mycket billigt pris, bara använda en rysk ip-adress, och skapa ett ryskt steam konto, sedan köper du bara ett spel från den ryska steam som en GIFT, och giftar spelet till dig. KLART!

Jag har ett ryskt VPN-konto (Vietnamn, Honkong mm också) men tror att det faller på vilket land kreditkortet kommer från. Skapade en gång ett ryskt PayPal-konto genom VPN och giftade pengar på det för att köpa program- Men det blev ett himla hallåande på PayPal och eftersom jag inte band ett ryskt kreditkort till kontot behöll de pengarna.


signatur

Det var detta...

Medlem

Reggade p[ skoj ett ryskt Steamkonto och vad s'gs om Max Pain 3 for 116.84 kr. Ghost Recon f;r 110.98 kr,

Urs'kta att jag just nu inte kan skriva svenska tecken,


signatur

Det var detta...

Inaktiv
Skrivet av jippo1:

Du kan köpa spel från Steam till ett mycket billigt pris, bara använda en rysk ip-adress, och skapa ett ryskt steam konto, sedan köper du bara ett spel från den ryska steam som en GIFT, och giftar spelet till dig. KLART!

Bryter dock mot deras EULA och kommer dom på dig så åker ditt svenska konto bort.

Medlem

plus att det är bökigt med betalningen som jag skrev ovan. Inte värt besväret enligt mig. Det jag undrar över är dock varför vi har 300-400 % dyrare för exakt samma spel. Kan det skilja så mycket på deras levnadsstandard och vår? Kostar tex en Iphone 2000 kr i Ryssland (spelbolagen vill ju gärna jämställa sina digitalt framställda spel med riktiga varor i Piratdebatten).


signatur

Det var detta...

Inaktiv
Skrivet av stormense:

plus att det är bökigt med betalningen som jag skrev ovan. Inte värt besväret enligt mig. Det jag undrar över är dock varför vi har 300-400 % dyrare för exakt samma spel. Kan det skilja så mycket på deras levnadsstandard och vår? Kostar tex en Iphone 2000 kr i Ryssland (spelbolagen vill ju gärna jämställa sina digitalt framställda spel med riktiga varor i Piratdebatten).

Ryssarnas löner och levnadsstandard är väl sjukt mycket lägre än den i väst?

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av stormense:

plus att det är bökigt med betalningen som jag skrev ovan. Inte värt besväret enligt mig. Det jag undrar över är dock varför vi har 300-400 % dyrare för exakt samma spel. Kan det skilja så mycket på deras levnadsstandard och vår? Kostar tex en Iphone 2000 kr i Ryssland (spelbolagen vill ju gärna jämställa sina digitalt framställda spel med riktiga varor i Piratdebatten).

Ryssarnas löner och levnadsstandard är väl sjukt mycket lägre än den i väst?

Det och skatt.

Medlem

Amazon UK funkar bra tycker jag. Det har jag dessutom redan tipsat dig om

1
Skriv svar