FZ Community Summer Challenge: Origins

Robot
FZ Community Summer Challenge: Origins

Förra året klarade FZ:s community nästan 600 spel i en gemensam arbetsinsats. Självklart är den somriga utmaningen tillbaka i år – i en förbättrad version.


inK
Medlem
FZ Community Summer Challenge: Origins

Rackarns, första veckan i juli är det ju dubbel XP i Battlefield 3, då blir det ju inte mycket annat spelande.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:

Rackarns, första veckan i juli är det ju dubbel XP i Battlefield 3, då blir det ju inte mycket annat spelande.

Vi måste alla offra något "for the greater good"


signatur

Videomupp

Medlem

Höff! Min semester börjar inte förrän om 2 veckor, kommer få ligga i för att bidra dom sista veckorna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

inK
Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av inK:

Rackarns, första veckan i juli är det ju dubbel XP i Battlefield 3, då blir det ju inte mycket annat spelande.

Vi måste alla offra något "for the greater good"

Ja, jag var ju med förra sommaren så det är klart jag ställer upp. Ska ta mig en funderare nu i helgen och leta fram någonting passande.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Otur att man inte har semester under den månaden, trots att man har födelsedag då.

Kul initiativ dock


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Skulle vart underbart om Steam kom med en stor sommarrea snart då så man kan införskaffa sig lite "nya" spel som man inte har kört innan!


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

Kanske är en dum fråga eller finns säkert under regler m.m.

Men tänkte bara funkar de att 2 st eller fler kör samma spel. Menar bara t.ex. om jag å några andra kör Halo: Reach på olika konsoler.. Räknas de som 1 spel avklarat då eller räknas alla försig?

Bevis? Jag spelar mest på konsoler under sommaren, hur ska jag kunn... ÅH!

Det här blir ju som förr i tiden, då man var tvungen att fotografera TV´n, vänta på att filmen blev framkallad, och sen se att det bara var en suddig Ljusförstörd bild, bara för att du inte fotograferade tv´n på rätt sätt.. Ahh minnen


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Blev ju en hel del spel förra året men själv vart jag lite besviken då jag hade hoppats på att klara fler (LBA tog en hel del tid att klara så jag får skylla på det=)).

Så den här gången är det alltså någon form av bevis som gäller. Så länge det inte spoilar spel som jag inte spelat så har jag inga problem med detta.

Medlem

Ha! Det här jag jag ju efterfrågat repris på. Count me in! Jag gillar de nya reglerna men jag tycker gott namnet kunde haft nåt med sommar i...

Måste börja fundera på vad jag kan tänkas hinna och som är lämpligt att köra

Sist missade jag ju på målsnöret att bli klar med Heavenly Sword och Killzone.

Skrivet av limmplimmp:

Skulle vart underbart om Steam kom med en stor sommarrea snart då så man kan införskaffa sig lite "nya" spel som man inte har kört innan!

Jag hörde insider tips om att Steam drar igång rea om två veckor. Vi får se om det stämmer.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Bevis? Jag spelar mest på konsoler under sommaren, hur ska jag kunn... ÅH!

Det här blir ju som förr i tiden, då man var tvungen att fotografera TV´n, vänta på att filmen blev framkallad, och sen se att det bara var en suddig Ljusförstörd bild, bara för att du inte fotograferade tv´n på rätt sätt.. Ahh minnen

Å andra sidan, är det xbox 360 och ps3 och du är uppkopplad på nätet så kan du länka till din profil, där man kan se att du fått achievmenten eller thropyhyn för att klara spelet.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av TwistedCrunch:

Kanske är en dum fråga eller finns säkert under regler m.m.

Men tänkte bara funkar de att 2 st eller fler kör samma spel. Menar bara t.ex. om jag å några andra kör Halo: Reach på olika konsoler.. Räknas de som 1 spel avklarat då eller räknas alla försig?

Bra fråga. Jag tycker att man ska räkna det individuellt för varje spelare. Ni är ju X antal spelare som lagt ner tid på detta!


signatur

Videomupp

Medlem

Men byt namn till FZ Summer Challenge: Origins eller nåt. Nåt med sommar ju. Det är ju definitivt en summer challenge trots allt eftersom mitt förslag om vinterchallenge fick avslag.

Ja det viktiga saker för mig.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Såg nu när jag kollade i huvudtråden att ni redan tänkt på spoilers, detta gillas skarpt=).

Men vänta lite, något står inte helt klart för mig!

Gäller denna challenge enbart spel man inte klarat av tidigare?? För Ghostbusters har jag klarat tidigare och redan fått achivement för.

Vad gäller på den fronten??


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Men vänta lite, något står inte helt klart för mig!

Gäller denna challenge enbart spel man inte klarat av tidigare?? För Ghostbusters har jag klarat tidigare och redan fått achivement för.

Vad gäller på den fronten??

Kan inte tänka mig att det inte gäller även gamla spel, blir dock som du säger problematiskt att ge bevis för spel man redan klarat via sin profil. Fast det är väl bara att skapa en ny annars=)? Eller köra spelet på en svårare nivå, såvida du inte redan kört max på det redan vill säga. Som i mitt fall med Gears 1 och 2, klarat samtliga på högsta så jag hade antingen fått skapa en ny profil eller ta en bild med en kamera som det är i nuläget.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Men vänta lite, något står inte helt klart för mig!

Gäller denna challenge enbart spel man inte klarat av tidigare?? För Ghostbusters har jag klarat tidigare och redan fått achivement för.

Vad gäller på den fronten??

Nej, nej. Vilka spel du klarar av är helt upp till dig, om du klarat det tidigare eller ej spelar ingen roll. Men det står kanske lite knasigt för jag utgick kanske ifrån att de flesta lirar såna titlar när jag skrev det. Så, bara för att klargöra:

Du kan spela titlar du redan klarat av tidigare, bara du börjar om från början eller följer 1/3 regeln.

Edit: Då får ta ett foto eller lösa bevisfrågan dock på annat sätt, om man nu inte får en ny för att man lirar på ny svårighetsgrad


signatur

Videomupp

Medlem

Stod i huvudtråden att man bara skulle rapportera vilka spel som man börjat på och vilka spel man klarat. Hade gärna även sett att man kunde skriva vilka spel man tänkte spela för om jag inte minns fel så var det väl även statistik över hur många unika spel som var avklarade?

Medlem

Challenge accepted!

Medlem

Jag har hunnit bränna av 13 spel sen december, men som tur är så har jag ett par oklarade spel fortfarande.


signatur

Game long and prosper

Medlem

game on! har några ospelade hemma, blir att lira järnet när man inte jobbar nudå!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Stod i huvudtråden att man bara skulle rapportera vilka spel som man börjat på och vilka spel man klarat. Hade gärna även sett att man kunde skriva vilka spel man tänkte spela för om jag inte minns fel så var det väl även statistik över hur många unika spel som var avklarade?

Jag kommer sammanställa unika spel också. Om du tänker påbörja dom snart, så skriv dom under påbörjade. Det blir lite för virrigt med en extra kategori tyvärr.


signatur

Videomupp

inK
Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Traveller in time:

Bevis? Jag spelar mest på konsoler under sommaren, hur ska jag kunn... ÅH!

Det här blir ju som förr i tiden, då man var tvungen att fotografera TV´n, vänta på att filmen blev framkallad, och sen se att det bara var en suddig Ljusförstörd bild, bara för att du inte fotograferade tv´n på rätt sätt.. Ahh minnen

Å andra sidan, är det xbox 360 och ps3 och du är uppkopplad på nätet så kan du länka till din profil, där man kan se att du fått achievmenten eller thropyhyn för att klara spelet.

Fast det är väl godkänt att spela ett spel som man spelat förr?


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Traveller in time:

Bevis? Jag spelar mest på konsoler under sommaren, hur ska jag kunn... ÅH!

Det här blir ju som förr i tiden, då man var tvungen att fotografera TV´n, vänta på att filmen blev framkallad, och sen se att det bara var en suddig Ljusförstörd bild, bara för att du inte fotograferade tv´n på rätt sätt.. Ahh minnen

Å andra sidan, är det xbox 360 och ps3 och du är uppkopplad på nätet så kan du länka till din profil, där man kan se att du fått achievmenten eller thropyhyn för att klara spelet.

Fast det är väl godkänt att spela ett spel som man spelat förr?

Ja. Tre saker gäller.

max 1/3 tidigare progression.
inga mp spel
Skicka på bevis

Och sen den dolda regeln sunt förnuft


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

hur funkar det i spel som t.ex. total war? om man spelat igenom en kampanj, har man klarat ut spelet då? samma gäller väl i HoMM6 antar jag, hela spelet tar ju sjukt lång tid att spela igenom, men en kampanj kan man ju ta på ett antal timmar. hur går det med dlcs? jag började spela deus ex: the missing link igår, kommer det räknas när jag är klar med det?

EDIT: ok, kanske skulle ha läst reglerna lite bättre.

Medlem

Kanske hinner man bli klar med Mass Effect innan augusti.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar