Köpa fysisk kopia eller från PS Store?

Medlem
Köpa fysisk kopia eller från PS Store?

Jag är väldigt sugen på Ico/Shadow of the Colossus HD Collection och vet att man kan köpa spelet både som fysisk kopia men även via PS Store. Bortsett från pris och blu-ray-skivan, Finns det någon skillnad?

Jag läste någonstans att spelet inkluderade någon kod när man köper det i fyfisk form men hittar ingen information om den även finns vid köp i digital form. Har ni bättre koll?

En stor fördel med fysisk form är att jag kan sälja spelet begagnat igen.

Skrivet av KonradA:

Jag är väldigt sugen på Ico/Shadow of the Colossus HD Collection och vet att man kan köpa spelet både som fysisk kopia men även via PS Store. Bortsett från pris och blu-ray-skivan, Finns det någon skillnad?

Jag läste någonstans att spelet inkluderade någon kod när man köper det i fyfisk form men hittar ingen information om den även finns vid köp i digital form. Har ni bättre koll?

En stor fördel med fysisk form är att jag kan sälja spelet begagnat igen.

Jag vet ingenting om detta spel, men ville bara skriva ett par ord om Sonys s.k. "HD-Collection". Jag köpte Splinter Cell HD-Collection, och det var så dåligt optimerat att jag stängde av efter en timme. Jag har även Tomb Raider HD-Collection, även där är grafiken under all kritik, det som räddar spelen är att de har bra underhållningsvärde, annars hade jag slutat spela på direkten. Innan du köper, kolla upp så att den HD-collection du vill ha verkligen är värd pengarna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack för din åsikt men jag är inte ute efter ett spel som håller en hög grafisk nivå. Jag undrar främst om det är finns särskilda för- och nackdelar med att köpa fysiska kopior jämfört med digitala.

Medlem
Skrivet av KonradA:

Tack för din åsikt men jag är inte ute efter ett spel som håller en hög grafisk nivå. Jag undrar främst om det är finns särskilda för- och nackdelar med att köpa fysiska kopior jämfört med digitala.

Digital nedladdning

Fördelar:
Håller för evigt - går inte sönder
Tar inte plats

Nackdelar:
Blir den knas med ditt konto så Sony säger att du längre inte får behålla spelet, eller Sony försvinner som aktör, eller av annan anledning inte tänker tillhandahålla spelet för nedladdning längre eller om möjligheten till nedladdning blir sämre så goodbye spel.
Går inte sälja som det är idag tror jag.
Kan inte visa upp din fina samling


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av KonradA:

Tack för din åsikt men jag är inte ute efter ett spel som håller en hög grafisk nivå. Jag undrar främst om det är finns särskilda för- och nackdelar med att köpa fysiska kopior jämfört med digitala.

Digital nedladdning

Fördelar:
Håller för evigt - går inte sönder
Tar inte plats

Nackdelar:
Blir den knas med ditt konto så Sony säger att du längre inte får behålla spelet, eller Sony försvinner som aktör, eller av annan anledning inte tänker tillhandahålla spelet för nedladdning längre eller om möjligheten till nedladdning blir sämre så goodbye spel.
Går inte sälja som det är idag tror jag.
Kan inte visa upp din fina samling

Uppskattat svar! Du vet inte hur det ligger till med speciella koder som kan finnas i förpackningen? Vissa spel har ju det. Hur funkar det om man köper en digital kopia? Blir man utan då?

Medlem

Nä köper du digitalt så vet dom ju säkert att du inte köpt begagnat så då är det inget problem. Då behöver man inte mecka med koder. Tror jag. Eller så lär du få du en kod digitalt helt enkelt och så använder du den.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Gäller detta för PSN också så finns det längre inga fördelar med en fysisk skiva som uppväger ev nackdelar med den digitala nedladdningsbara versionen. (eller nu kanske jag formulerade mig fel)

http://www.fz.se/forum/artikelkommentarer/nytt-eu-beslut-kan-...


signatur

Wasted.White.Boys

inK
Medlem
Skrivet av KonradA:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av KonradA:

Tack för din åsikt men jag är inte ute efter ett spel som håller en hög grafisk nivå. Jag undrar främst om det är finns särskilda för- och nackdelar med att köpa fysiska kopior jämfört med digitala.

Digital nedladdning

Fördelar:
Håller för evigt - går inte sönder
Tar inte plats

Nackdelar:
Blir den knas med ditt konto så Sony säger att du längre inte får behålla spelet, eller Sony försvinner som aktör, eller av annan anledning inte tänker tillhandahålla spelet för nedladdning längre eller om möjligheten till nedladdning blir sämre så goodbye spel.
Går inte sälja som det är idag tror jag.
Kan inte visa upp din fina samling

Uppskattat svar! Du vet inte hur det ligger till med speciella koder som kan finnas i förpackningen? Vissa spel har ju det. Hur funkar det om man köper en digital kopia? Blir man utan då?

Du får med en kod till PS-store som ger dig tillgång till två videos, bakom kulisserna till spelen. (Har jag för mig.)

Ingen du behöver för att överleva.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Tack, det var det jag fiskade efter! Synd att de inte kommer med den digitala versionen som jag nu köpt. Får trösta mig med att dessa två videor inte är så väsentliga.

1
Skriv svar