Blizzards pinsamma level-miss i Diablo III rättas till

Robot
Blizzards pinsamma level-miss i Diablo III rättas till

De som köper en icke-fysisk kopia av Diablo III kan numera spela vidare efter akt 1 och nivå 13, utan att behöva vänta upp till tre dygn.

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Blizzards pinsamma level-miss i Diablo III rättas till

Det låter vettigt. Kanske det minskar ner något på goldspammers!

HAHAHAHAHA! EPIC FAIL!!!

Medlem

Bra att de fixar saker. Inte alla spelföretag som gör det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"äntligen deras pinsamma level-miss rättats till."

Objektiv rapportering ftw?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Majoriteten behövde inte vänta tre dygn, det var en överväldigande minoritet som det trasslade för.

Men, gött som faen att de fixat det. Måste känts riktigt trist för folk som faktiskt betalat det där digitala överpriset.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Överpris helt klart. Jag själv var dum nog att inhandla en fysisk kopia utav samlarutgåvan, något jag sällan gör nu mera, men iom att det var Diablo (!) så tänkte jag att det kunde vara värt att lägga dryga tusenlappen på den så otroligt efterlänktade uppföljaren till the game of all games.

Blev verkligen besviken, d3 var inget annat än en medioker spelupplevelse. Både d1 och d2 var och är betydligt bättre än d3 i min mening.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

"äntligen deras pinsamma level-miss rättats till."

Objektiv rapportering ftw?

FZ är allt annat än objektiva.

Medlem

Blizzard har satt sin sista potatis nu, jag kommer aldrig mer köpa någon Blizzardprodukt efter detta, det känns som om dem tror att eftersom dem var ett av dem få seriösa spelföretagen nu för tiden så tror dem att dem är gudar och kan göra hur dem vill.

Nej, aldrig mer ska jag ge dem några pengar, hoppas nu inte Valve får cancer med (Activision) och dör ut dem med, Blizzard kan dö, dem har förstört sig själva, usch.


signatur

Jag äger.

Medlem

Jag må säga att jag har int så mycket att klaga på när det gäller D3, visst har det varit lite jobbigt med Error 37, fast detta har man bara råkat ut för väldigt kort (tagit högst ett par minuter av försök tills man kommit in), utöver detta kan jag inte se att det varit så värst mycket mer djävulskap. Tycker det är en stark produkt för sitt pris, man får jävligt mycket mer för 500 pix idag än vad man fick för en 15 år sedan. Kommer nog lägga väl över 100 timmar i år.

Jag förstår folks frustration över buggar och serverstrul, och man kunde faktiskt förvänta sig en bättre leverans från ett sådant stort företag som Blizzard, men de bisarra och överdrivet aggressiva kommentarer man sett på FZ sedan releasen känns bara tröttsamt. Speciellt nu när det faktiskt är ganska stabilt på serverfronten.

Medlem
Skrivet av Fagertveit:

Jag må säga att jag har int så mycket att klaga på när det gäller D3, visst har det varit lite jobbigt med Error 37, fast detta har man bara råkat ut för väldigt kort (tagit högst ett par minuter av försök tills man kommit in), utöver detta kan jag inte se att det varit så värst mycket mer djävulskap. Tycker det är en stark produkt för sitt pris, man får jävligt mycket mer för 500 pix idag än vad man fick för en 15 år sedan. Kommer nog lägga väl över 100 timmar i år.

Jag förstår folks frustration över buggar och serverstrul, och man kunde faktiskt förvänta sig en bättre leverans från ett sådant stort företag som Blizzard, men de bisarra och överdrivet aggressiva kommentarer man sett på FZ sedan releasen känns bara tröttsamt. Speciellt nu när det faktiskt är ganska stabilt på serverfronten.

Håller med, Börjar bli tröttsamt med allt hat, håller med om att det har varit struligt och att dom kanske satsat på vissa saker som riktas mot en större spelarbas (gud förbjude casuals!) och förstår att folk blir irriterade och till viss del besvikna om man varit överhypead, men att spelet skulle vara det sämsta någonsin som det till 90% låter här och att blizzard totalt skiter i sina kunder är ju bara skitsnack, varför skulle dom då ens bryt sig om att patcha felen i spelet?

jag förstår folk som ger konstruktiv kritik, för spelet är som sagt inte felfritt någonstans eller att man helt enkelt inte gillar det, fine, men att hata sönder bara för att blir faktiskt bara barnsligt.

Medlem

Diablo 3 är en maskin skapad för att dra in pengar till blizzard, och då menar jag att precis allt i spelet är designat runt att blizzard ska få in max pengar... där av maskin.
Och spelarna är arbetare som jobbar vid "maskinen".

Arbetsuppgifterna ser ut som följande...

steg 1: Spela till inferno akt 2 och gå in i väggen.
steg 2: Försök farma akt 1 för at få bättre gear, och inse att det ej existerar så bra gear där som behövs.
steg 3: Raida AH, och ta dig förbi "väggen".
steg 4: inse att det inte finns någon end-game annat än item farm, som man sedan säljer till näste man i ledet som gått in i "väggen"...
steg 5: Repeat.

Att släppa AH till ett spel som diablo har förstört totalt allt.

(OBS!! jag slutade spela när nerf-patchen kom, så detta är baserat på blizzards grund design)

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Diablo 3 är en maskin skapad för att dra in pengar till blizzard, och då menar jag att precis allt i spelet är designat runt att blizzard ska få in max pengar... där av maskin.
Och spelarna är arbetare som jobbar vid "maskinen".

Arbetsuppgifterna ser ut som följande...

steg 1: Spela till inferno akt 2 och gå in i väggen.
steg 2: Försök farma akt 1 för at få bättre gear, och inse att det ej existerar så bra gear där som behövs.
steg 3: Raida AH, och ta dig förbi "väggen".
steg 4: inse att det inte finns någon end-game annat än item farm, som man sedan säljer till näste man i ledet som gått in i "väggen"...
steg 5: Repeat.

Att släppa AH till ett spel som diablo har förstört totalt allt.

(OBS!! jag slutade spela när nerf-patchen kom, så detta är baserat på blizzards grund design)

Trots att det är ett väldigt sjukt spelupplägg ifrån Blizzards sida så tycker jag faktiskt det är än mer sjukt att det finns folk som sitter och nöter som idioter i spelet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

"äntligen deras pinsamma level-miss rättats till."

Objektiv rapportering ftw?

Objektivt eller inte, jag tycker då i alla fall att det som ett misstag faktiskt är rätt pinsamt, har de inte bättre koll på sitt spel ?

Det stora Blizzard har kvar att fixa rent mekaniskt nu är Det Stora Stygga Laggmonstret som käkar hardcore-karaktärer till höger och vänster utan att kunna göra något åt det. Serverproblemen är väl mer eller mindre lösta antingen för att de verkligen fixade dem eller för att färre spelar nu.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

De va ju för fan med vilje ?

Man hade restrictions för att få bort goldsellers osv. Blizzard skulle tydligen manuellt checka konton eller något. Det kunde ta upp till 3 dagar men oftast mindre.

Det med level 1-13 va med vilje tills Blizzard verifierat kontona..

Inaktiv
Skrivet av Fagertveit:

Jag må säga att jag har int så mycket att klaga på när det gäller D3, visst har det varit lite jobbigt med Error 37, fast detta har man bara råkat ut för väldigt kort (tagit högst ett par minuter av försök tills man kommit in), utöver detta kan jag inte se att det varit så värst mycket mer djävulskap. Tycker det är en stark produkt för sitt pris, man får jävligt mycket mer för 500 pix idag än vad man fick för en 15 år sedan. Kommer nog lägga väl över 100 timmar i år.

Jag förstår folks frustration över buggar och serverstrul, och man kunde faktiskt förvänta sig en bättre leverans från ett sådant stort företag som Blizzard, men de bisarra och överdrivet aggressiva kommentarer man sett på FZ sedan releasen känns bara tröttsamt. Speciellt nu när det faktiskt är ganska stabilt på serverfronten.

D2 hade tusen gånger bättre endgame. Var betydligt roligare att spela eftersom målet med det var att HITTA bra vapen. INTE köpa.

Va fan ska du göra när du väl har nått level 60 och har köpt bästa sakerna du kan i auktions huset?

Finns ju ingen pvp.

"Den ska komma"

Jo tjo flöjt, Blizzard kommer ta 10 år på sig med det, sen när det väl kommer så funkar det inte som det ska och är totalt värdelöst.

Diablo 3 är som Diablo 2, fast fattigare....
Är det verkligen det hållet det ska gå?

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

De va ju för fan med vilje ?

Man hade restrictions för att få bort goldsellers osv. Blizzard skulle tydligen manuellt checka konton eller något. Det kunde ta upp till 3 dagar men oftast mindre.

Det med level 1-13 va med vilje tills Blizzard verifierat kontona..

Nepp, där har du fel enligt Tailyda från Blizzards customer service.
Den viktiga delen av den posten:

Skrivet av bluepost:

However, as an unintended consequence of these security measures, players who purchase the game digitally after patch 1.0.3 are temporarily being capped at level 13 and not able to proceed beyond Act I. We are working to correct this as soon as possible and will provide another update when we have more details to share.

Så nej, det var inte meningen.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Gurkburk92:

De va ju för fan med vilje ?

Man hade restrictions för att få bort goldsellers osv. Blizzard skulle tydligen manuellt checka konton eller något. Det kunde ta upp till 3 dagar men oftast mindre.

Det med level 1-13 va med vilje tills Blizzard verifierat kontona..

Nepp, där har du fel enligt Tailyda från Blizzards customer service.
Den viktiga delen av den posten:

Skrivet av bluepost:

However, as an unintended consequence of these security measures, players who purchase the game digitally after patch 1.0.3 are temporarily being capped at level 13 and not able to proceed beyond Act I. We are working to correct this as soon as possible and will provide another update when we have more details to share.

Så nej, det var inte meningen.

Till o börja med var de med vilje. Nu har dom helt plötsligt ändrat sig.Men det är inte ovanligt med Blizzard.

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Till o börja med var de med vilje. Nu har dom helt plötsligt ändrat sig.Men det är inte ovanligt med Blizzard.

Jag hittar bara att de ville begränsa handel och social interaktion. Källa ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Glad att man har vett nog att stå över detta, total avsaknad av RPG element värda att omnämnas och fokus på deras "pay 2 win" system istället.
Lägg till otaliga buggar, begränsningar och error/problem. Tacka vet jag spel som fungerar på release, för alla, och där man faktiskt får göra något så galet komplicerat som att lägga ut skillpoints själv och göra "unika" karaktärer...

Något som bevisligen inte passar dagens ungdomar (facebook generationen, pay2win generationen?), de orkar inte ens engagera sig i spelen. Allt ska vara en actionfylld tunnel (CoD), släng in ett par QTE vid behoc, eller slow/mo, funkar inte det se då för guds skull till att ingen kan misslyckas.
Det är så pinsamt när man på inferno inser att 120 i strenght på en magiker var ett dåligt val. Håll oss i handen blizzard, gör spelen enkla, och se till att det enda som avgör är ens gear, som man så klart kan (bör) köpa så man kan spela med sina polare. Hederligt grindande är så 90-tal, det samma gäller så klart vänner, spelande offline, LAN och liknande
Patetiskt att ens kalla det Diablo 3, då är till och med Sacred 1 betydligt närmare Diablo 1/2 i både gameplay och underhållning. Diablo 3 är en förenklat skämt som inte duger alls.

Medlem

Bra att dom fixa till det här, nu ska dom bara fixa till mitt annual pass med. Utan anledning så ändrades mitt D3 till starter edition 7 dar och ännu inget svar på min ticket!!

Medlem

"För någon vecka sedan kunde FZ avslöja att de som köpt en icke-fysisk kopia av Diablo III på grund av säkerhetsskäl inte kunde spela vidare efter akt 1 och nivå 13 utan att behöva vänta upp till tre dygn. Senare förklarade Blizzard att de hade fuckat upp, och nu har äntligen deras pinsamma level-miss rättats till."

Vad är det här för tonårstrams? Ett: ni avslöjade ingenting. Ni såg nyheten på en annan sida och rapporterade sedan om det, sluta ljug. Två: "fuckat upp", kommentarer överflödiga. Tre: Pinsam? Helt plötsligt läser jag en blogg om spel och inte en seriös sida som följer vanligt journalistiskt vett.

Er lägstanivå har blivit skrämmande låg måste jag säga.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Glad att man har vett nog att stå över detta, total avsaknad av RPG element värda att omnämnas och fokus på deras "pay 2 win" system istället.
Lägg till otaliga buggar, begränsningar och error/problem. Tacka vet jag spel som fungerar på release, för alla, och där man faktiskt får göra något så galet komplicerat som att lägga ut skillpoints själv och göra "unika" karaktärer...

Något som bevisligen inte passar dagens ungdomar (facebook generationen, pay2win generationen?), de orkar inte ens engagera sig i spelen. Allt ska vara en actionfylld tunnel (CoD), släng in ett par QTE vid behoc, eller slow/mo, funkar inte det se då för guds skull till att ingen kan misslyckas.
Det är så pinsamt när man på inferno inser att 120 i strenght på en magiker var ett dåligt val. Håll oss i handen blizzard, gör spelen enkla, och se till att det enda som avgör är ens gear, som man så klart kan (bör) köpa så man kan spela med sina polare. Hederligt grindande är så 90-tal, det samma gäller så klart vänner, spelande offline, LAN och liknande
Patetiskt att ens kalla det Diablo 3, då är till och med Sacred 1 betydligt närmare Diablo 1/2 i både gameplay och underhållning. Diablo 3 är en förenklat skämt som inte duger alls.

Har du ens spelat det? Eller gnäller du endast för att det är en bra titel till PC? ( det finns ju klagomål förstås, var ett par error 37 på releasdagen, några QTE har jag dock inte stött på ) Visst, det är ingen tung RPG titel med djup story, men vem väntade sig det av Diablo 3?

Diablo 3 spelas väl mest av dom lite äldre spelarna som kört ettan och tvåan i timmar på LAN, inget som tilltalar den "nya" generationen gamers. Här måste man investera lite tid i spelet innan man kommer vidare.

Självklart använder man inte RMAH... Ingen tvingar en till det ju.

Men spelet är ju skitkul i COOP på LAN, jag har inte tröttnat ännu iaf!

För övrigt köpte jag spelet digitalt direkt från Blizzard och jag hade aldrig några problem, men jag antar det är begränsningar dom lagt till nyligen.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Gurkburk92:

Till o börja med var de med vilje. Nu har dom helt plötsligt ändrat sig.Men det är inte ovanligt med Blizzard.

Jag hittar bara att de ville begränsa handel och social interaktion. Källa ?

En sådan begränsning skulle aldrig kunna uppstå av misstag, så det var något de planerat.

Medlem
Skrivet av TryNotD:

Har du ens spelat det? Eller gnäller du endast för att det är en bra titel till PC? ( det finns ju klagomål förstås, var ett par error 37 på releasdagen, några QTE har jag dock inte stött på ) Visst, det är ingen tung RPG titel med djup story, men vem väntade sig det av Diablo 3?

Diablo 3 spelas väl mest av dom lite äldre spelarna som kört ettan och tvåan i timmar på LAN, inget som tilltalar den "nya" generationen gamers. Här måste man investera lite tid i spelet innan man kommer vidare.

Självklart använder man inte RMAH... Ingen tvingar en till det ju.

Men spelet är ju skitkul i COOP på LAN, jag har inte tröttnat ännu iaf!

För övrigt köpte jag spelet digitalt direkt från Blizzard och jag hade aldrig några problem, men jag antar det är begränsningar dom lagt till nyligen.

"Självklart använder man inte RMAH... Ingen tvingar en till det ju."
Jo, det var ju precis det blizzard gjorde, men jag orkar inte ens förklara varför för en som uppenbarligen aldrig ens kommit nära inferno akt 2/3 före nerfen.

"Visst, det är ingen tung RPG titel med djup story, men vem väntade sig det av Diablo 3?"
Storyn är inte problemet, hela karaktärsutvekling systemet är var skon klämmer.
Både D1 och D2 har mycket mer flexibilitet och djup, i D3 är t.ex. alla barbarer kopior, enda som skiljer är gear (som heller ej har några stat requirements...)

Jag kan hålla på i timmar men orkar inte.

Jag antar att du inte spelat varken D1 eller D2.

Inaktiv

Oh please lawd.
Diablo 3 var för lätt redan innan nerfen. För att misslyckas med att klara alla akter innan nerfen krävdes det endast några få saker.

1 Man var en noob och kunde inte spela sin klass med någon av den handfull skillsetups som funkade då.
2 Man investerade alldeles för lite tid i spelet, (blizzard berättade ju tidigt att det skulle ta tid, och vara ohyggligt svårt)
3 Se punkt 1 och 2 igen.

Dagens kiddos måste lära sig omfamna utmaningar istället för att köra QQ tills fingrarna blöder.

Idag när spelet är nerfat till skit och helt imba prylar ligger på ah för 50k eller mindre, vart är utmaningen då?

Jag ser att QQ redan givit dagens sanning en tumme ned, loL.

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av TryNotD:

Har du ens spelat det? Eller gnäller du endast för att det är en bra titel till PC? ( det finns ju klagomål förstås, var ett par error 37 på releasdagen, några QTE har jag dock inte stött på ) Visst, det är ingen tung RPG titel med djup story, men vem väntade sig det av Diablo 3?

Diablo 3 spelas väl mest av dom lite äldre spelarna som kört ettan och tvåan i timmar på LAN, inget som tilltalar den "nya" generationen gamers. Här måste man investera lite tid i spelet innan man kommer vidare.

Självklart använder man inte RMAH... Ingen tvingar en till det ju.

Men spelet är ju skitkul i COOP på LAN, jag har inte tröttnat ännu iaf!

För övrigt köpte jag spelet digitalt direkt från Blizzard och jag hade aldrig några problem, men jag antar det är begränsningar dom lagt till nyligen.

"Självklart använder man inte RMAH... Ingen tvingar en till det ju."
Jo, det var ju precis det blizzard gjorde, men jag orkar inte ens förklara varför för en som uppenbarligen aldrig ens kommit nära inferno akt 2/3 före nerfen.

"Visst, det är ingen tung RPG titel med djup story, men vem väntade sig det av Diablo 3?"
Storyn är inte problemet, hela karaktärsutvekling systemet är var skon klämmer.
Både D1 och D2 har mycket mer flexibilitet och djup, i D3 är t.ex. alla barbarer kopior, enda som skiljer är gear (som heller ej har några stat requirements...)

Jag kan hålla på i timmar men orkar inte.

Jag antar att du inte spelat varken D1 eller D2.

Jo, jag har spelat både ettan och tvåan. Jag har inga problem med att dom ändrar karaktärsutveckling-systemet till trean. Jag tycker det är kul att man kan exprimentera lite med olika skills/runes och inte måste göra en ny gubbe som man måste levla upp för att testa en annan build, visst kanske inte lika "hardcore", men jag tycker det fungerar bra och det är nog "grindigt" som det är ändå


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Parzec:

Jag hittar bara att de ville begränsa handel och social interaktion. Källa ?

En sådan begränsning skulle aldrig kunna uppstå av misstag, så det var något de planerat.

Precis som problemet med zombiebjörnarna ? Tills jag ser en trovärdigare källa än vad någon tycker tänker jag tjurskalligt vidhålla att det var ett pinsamt misstag Särskilt som de själva skriver att det inte var meningen i officiella uttalanden.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av FZSuger:
Skrivet av Tybalt:

"äntligen deras pinsamma level-miss rättats till."

Objektiv rapportering ftw?

FZ är allt annat än objektiva.

Med tanke på ditt namn kanske du skulle söka dig till något annat spelforum, då jag har svårt att se hur du skulle kunna kläcka ur dig annat än ointressant galla.

PS. Nej nej, känn dig inte tvingad att svara.

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av Fagertveit:

Jag må säga att jag har int så mycket att klaga på när det gäller D3, visst har det varit lite jobbigt med Error 37, fast detta har man bara råkat ut för väldigt kort (tagit högst ett par minuter av försök tills man kommit in), utöver detta kan jag inte se att det varit så värst mycket mer djävulskap. Tycker det är en stark produkt för sitt pris, man får jävligt mycket mer för 500 pix idag än vad man fick för en 15 år sedan. Kommer nog lägga väl över 100 timmar i år.

Jag förstår folks frustration över buggar och serverstrul, och man kunde faktiskt förvänta sig en bättre leverans från ett sådant stort företag som Blizzard, men de bisarra och överdrivet aggressiva kommentarer man sett på FZ sedan releasen känns bara tröttsamt. Speciellt nu när det faktiskt är ganska stabilt på serverfronten.

D2 hade tusen gånger bättre endgame. Var betydligt roligare att spela eftersom målet med det var att HITTA bra vapen. INTE köpa.

Va fan ska du göra när du väl har nått level 60 och har köpt bästa sakerna du kan i auktions huset?

Finns ju ingen pvp.

"Den ska komma"

Jo tjo flöjt, Blizzard kommer ta 10 år på sig med det, sen när det väl kommer så funkar det inte som det ska och är totalt värdelöst.

Diablo 3 är som Diablo 2, fast fattigare....
Är det verkligen det hållet det ska gå?

"Endgame" är väl ungefär samma som i D2 vad gäller spelet i sig. Det som skiljer dem åt är väl främst en mycket sämre dropprate på intressanta föremål, vilket jag själv har rätt svårt för. Förhoppningsvis så rättar dom till det när dom boostar legendarys, men vi får väl se. Jag förstår tanken bakom den reducerande dropraten, då AH skulle svämma över med items om det var som i D2, men för oss som hellre hittar sina egna items är det lite surt att man ska känna sig tvingad att gå till AH för att kunna hitta gear. Nu kan man ju dock farma allt fram till den omtalade "väggen" i Act 2 för bättre gear.
Det folk verkar glömma var ju att Inferno skulle vara för "hardcore" spelare, inte för vem som helst, men ändå sitter vart enda snorunge och tjuter över att itne kunna dra igenom med förbundna ögon. Måste vara kul att vara Blizzard anställd idag, då en drös med högljudda klagomål rör "casualisering!" och en annan som skriker "Det är för svårt!" :/

PvP kommer naturligtvis att komma, utan tvekan, och det kommer med största sannolikhet att ta så lång tid som dom sagt. Folk verkar inte vilja fatta att Blizzard (som alla företag) inte skulle kunna överleva utan så många nöjda kunder som möjligt, och att dom komma göra vad dom kan för att så många som möjligt ska fortsätta vara nöjda.

Sen att några enskillda personer tjurar över att spelet inte var skapt efter deras speciella önskemål severade på ett silverfat..tja, jag antar att ni får försöka hantera frustrationen och gå vidare med era liv.

12
Skriv svar