Sluta läsa fz.se pga censur.

Medlem
Sluta läsa fz.se pga censur.

what the title says.

C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

Add

127.0.0.1 fz.se
127.0.0.1 www.fz.se

Inaktiv
Medlem

can I have your stuff?

Medlem

Bara jag som nu känner mig helt förvirrad angående vad det handlar om?

Medlem
Skrivet av Siken:

Bara jag som nu känner mig helt förvirrad angående vad det handlar om?

Nej, jag fattar inte heller någonting.

Vafan menar du? Vadå censur på FZ? Wat Dafuq?

Inaktiv

Han är lite ledsen eftersom FZ har en censur mot droger, skulle jag tro.

Medlem

Att FZ rensar bort innehåll de inte tycker hör hemma på sin sida är väl bara naturligt ? Vill man diskutera saker som inte har med spel och/eller media att göra finns det ju andra, mycket mer lämpliga, sidor att bruka sig av.

Off-topic tycker jag är okej till en gräns men vart den gränsen går bestämmer inte jag, det gör moderatorerna.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av fall:

Han är lite ledsen eftersom FZ har en censur mot droger, skulle jag tro.

Är detta grabben som lade upp en länk till sin hemsida med bilder på droger & droganvändning? Isf var det inte konstigt att Fz plockade bort det. Det hör då verkligen inte hemma på ett spelforum.

Att Fz bedriver censur (ja Klfh, även icke-statliga aktörer kan censurera) är ingen nyhet. Jag har själv fått flertalet inlägg bortplockade då de inte varit politiskt korrekta. Personligen stör det mig inte så mycket dock, då jag är på Fz för att läsa och diskutera spel och spelrelaterade ämnen.
Däremot har jag svårt att låta bli att posta i samhällsdiskussioner ibland, då jag själv är politiskt aktiv.

Medlem
Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av fall:

Han är lite ledsen eftersom FZ har en censur mot droger, skulle jag tro.

Är detta grabben som lade upp en länk till sin hemsida med bilder på droger & droganvändning? Isf var det inte konstigt att Fz plockade bort det. Det hör då verkligen inte hemma på ett spelforum.

fast o andra sidan det är inte mycket som hör till spelforumet i allmänt snack där vi alla hänger just nu samtidigt har jag full respekt för fz:s regler och vad de inte vill att man diskuterar.


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag har, liksom de flesta postare här, inte riktigt koll på vad den här påstådda censuren var om men om det var droger:

Skrivet av Forumreglerna:

1.6. Illegala substanser
Vi tillåter under inga som helst omständigheter diskussioner relaterade till droger eller narkotika, hur laglig den aktuella substansen än må vara. Detta förbud omfattar effekter, legalisering, odlingsförsök, jämförelser med lagliga alternativ och allt annat vad gäller stimulantia och uppiggande preparat. Inget drogtrams i vårt forum, helt enkelt.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Testpilot

Bara för att det går innebär det inte att man kan skriva vad som helst på ett forum , på FZ vill jag läsa om spel

Medlem
Skrivet av Parzec:

Jag har, liksom de flesta postare här, inte riktigt koll på vad den här påstådda censuren var om men om det var droger:

Skrivet av Forumreglerna:

1.6. Illegala substanser
Vi tillåter under inga som helst omständigheter diskussioner relaterade till droger eller narkotika, hur laglig den aktuella substansen än må vara. Detta förbud omfattar effekter, legalisering, odlingsförsök, jämförelser med lagliga alternativ och allt annat vad gäller stimulantia och uppiggande preparat. Inget drogtrams i vårt forum, helt enkelt.

Precis dessa regler bröt han emot.

Skrivet av Harakiri:

Bara för att det går innebär det inte att man kan skriva vad som helst på ett forum , på FZ vill jag läsa om spel

Precis.

/thread

Medlem

Att komma hit för att snacka droger är som att gå till bingohallen och förvänta sig en sexorgie.

Inaktiv

Önskar att vi kunde få svar av trådskaparen vad det här rör, jag är som sagt inte säker. Men det ända forumet där det var tal om censur senaste veckan i princip var den med tumblr om droger.

Medlem

Om det stämmer att FZ stoppat någon idiotisk tråd så applåderar jag FZ.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar