Större chans att få bra prylar i Diablo III

Robot
Större chans att få bra prylar i Diablo III

Blizzard hotfixade under morgonen till lootsprutet i akt 3/4 hell och 1/2/3/4 inferno till att ge dig mer bling bling för din spenderade tid.

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Större chans att få bra prylar i Diablo III

De där %-antalen var väl redan vid 1.0.3 patchen?

Medlem
Skrivet av kuzul:

De där %-antalen var väl redan vid 1.0.3 patchen?

Nej, de till höger var vid 1.0.3-patchen (därav upp från), då tillkom maxdrops vid akt 1/2 inferno, men nu har chansen ökat bra mycket mer.

Snart blir det nästan att börja spela lite mer igen för min del, är inte helt förtjust i att man måste köpa allt på auction house för att ta sig framåt. Lite självfunna prylar är ju skoj att ha.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

"bättre grejer" har jag väl inte direkt märkt av än, men betydligt mer saker per elite pack märks ju väsentligt. Får ju oftast 2 rare o 2-3 blåa nu. Förut hade man ju tur om man ens fick 1 rare.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Falling into the depths of hell are we Blizzard?

Medlem

Stormshield med 66 all res, 99 vitality, 32% blockrate och 1290 armor? 250$ tack! (hur fan gör man euro-tecknet? Har aldrig tänkt på det)

Medlem

Fint, fått en massa 63 gear. före patchen i act 1. Ska bli nice och grinda lite ihelg.

Inaktiv

Klart Blizzard gärna ökar droprate på bra föremål - spelbasen minskar lavinartat och RMAH måste håva in pengar.

Medlem

Det blir ju mest "fel" typ av stats på grejerna, och lowroll-items. Men en del blir det ju som man kan använda själv, och en del man kan kränga på AH. Min barbar börjar bli rätt bra nu, kan tydligen ta två elit-pack och en champion på en gång i act 2 (var en olycka när jag jagade en loot-goblin, som kom undan dessvärre ), men mina andra gubbar är ännu lite efter på gear, en del e inte 60 än ens

Medlem

Skadar inte, dropratesen var ett skämt innan.

Dock kvarstår problemet med repetition, ingen slumpmässighet på banorna och att det inte finns något nytt att utforska.

Medlem

Kanske är värt att börja spela igen då. Det sög verkligen att behöva köpa saker i AH för att ens ha en chans att klara sig på inferno.

Är det någon som vet vilken droprate som gäller för Whimsyshire? Jag har fått uppfattningen om att det motsvarar act 1 på svårhetsgraden över det man kör. Alltså att om man kör på hell så motsvarar det act 1 på inferno, men det kanske bara är något jag inbillar mig?

Medlem

Personligen har jag lagt ut allt jag hittat på RMAH nu. Kör på Path of Exile istället tror jag Får man tillbaka 60 euro så har man iaf inte gått minus något annat än tid på spelet, och man kan återkomma till det om ett par år när det är mer putsat och likt D2:LoD.

edit: för att klargöra, all den gear jag använt på min barb fram tills nu.

Medlem

Dags att köra Act 1 Inferno då

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Stormshield med 66 all res, 99 vitality, 32% blockrate och 1290 armor? 250$ tack! (hur fan gör man euro-tecknet? Har aldrig tänkt på det)

Alt Gr+E.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Ska man vänta ett år till spelet är färdigpatchat och helt stabilt? Känns bara som man slösat bort massa tid på inget.

Medlem

Drog en runda i A2, fick betydligt mer iLvl 61-63 än 60 och neråt som tidigare, man tackar!

Medlem
Skrivet av Azox:

Ska man vänta ett år till spelet är färdigpatchat och helt stabilt? Känns bara som man slösat bort massa tid på inget.

Vänta 10 år? Titta på hur länge de patchade Diablo2.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Ish
Medlem
Skrivet av wrajjt:

Stormshield med 66 all res, 99 vitality, 32% blockrate och 1290 armor? 250$ tack! (hur fan gör man euro-tecknet? Har aldrig tänkt på det)

Seriöst? 250€ ..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

hmh... 'nerfar' ett spel som med tiden nerfar sig själv... indirekt har de stabbat Diablo III med en kniv, dess livslängd har sänkts..

Ju mer spelet spelas, ju mindre värt blir guld, ju mindre värt blir allt i spelet.. fler får tillgång till de högre och bättre sakerna.

Grejen med diablo är att det ska vara PISSIGT JÄVLA CPSVÅRT att få loot!!! att att de då gör att det blir lättare att 'maxa' gör de att end game blir kortare, alltså sämre livslängd.

Medlem

Jag har lagt ner 70 timmar på min barb, inte fått ett enda legendary.. men orka dom är ju så kassa men ändå helt sjukt va låg drop rate på dom.

Medlem

Spelet är för random för sitt eget bästa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av wrajjt:

Stormshield med 66 all res, 99 vitality, 32% blockrate och 1290 armor? 250$ tack! (hur fan gör man euro-tecknet? Har aldrig tänkt på det)

Seriöst? 250€ ..

Seriöst 250€ för skölden? Har lagt upp den på RMAH för det, tror knappast den säljer
Seriöst ang. euro-tecknet? Ja, fick helt hjärnsläpp när jag försökte komma på vilka tangenter det var.

Medlem

Bling bling bling!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Jag har lagt ner 70 timmar på min barb, inte fått ett enda legendary.. men orka dom är ju så kassa men ändå helt sjukt va låg drop rate på dom.

Mer MF så droppar det. Polaren har 313% MF med 5 stack. Han har kört 3 act 1 inferno runs och 1 legendary per run.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Är det någon som vet vilken droprate som gäller för Whimsyshire? Jag har fått uppfattningen om att det motsvarar act 1 på svårhetsgraden över det man kör. Alltså att om man kör på hell så motsvarar det act 1 på inferno, men det kanske bara är något jag inbillar mig?

Vad jag har hört så är Whimsyshire steget mellan Act 4 och act 1. Alltså typ Act 4.5 innan du går över till nästa svårighetsgrad. Men vet inte om detta stämmer men vad jag har läst på forum o så så är det inte värt att farma Whismyshire utan att köra act 3 och om du har bra gear: act 4

Medlem

Har någon av er lyckats sälja något på rmah? Blir inte ens av med prylar för 1.25

Medlem
1
Skriv svar