Lord of the rings online

Medlem
Lord of the rings online

Hejsan!

Brukade spela detta spel förut, men efter ett tag kändes det som att överallt jag gick så fick jag klara mig utan quests, då jag inte orkade köpa quests i olika områden. Blev lite sugen på att börja spela igen, men vill helst inte att det ska bli så igen, så jag tänkte fråga här om någon visste hur långt man kan spela gratis?

Tack på förhand!

Medlem

Var ett tag sen jag tag spelade så är inte 100% men runt 35-40 var man tvungen börja farma turbine points som en galning till nya zoner....

Medlem

Fasen, jag som planerade att använda dom för att köpa warden

Tack iaf, blir kanske att prova och se om man lyckas ta sig lite längre än sist

Medlem

Jag skulle rekommendera att du använder Steam (samma spel på samma servrar direkt från Lotros webbplatsen men med Steam-funktioner, så om du redan har karaktärer i Lotro är det bar aatt fortsätta anvädna dem). Marigienll skillnad där alltså, men i Steam kan du spendera 28 euro (ungeför 250 spänn) på det de kallar för Steam Starter Pack som innehåller "An Exclusive Noble Grey Steed, 3 Bonus Quest Packs, a 25% XP Boost Token and 1,000 Turbine Points".
Trevligt paket för att komma igång igen, och eftersom det ingår tre paket med bonusquester (Northdowns, Evendim och Misty Mountains) kan du använda dina Turbine Points på roligare saker.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Hmm, låter ju värt det bara för det där starter pack faktiskt

Ursäkta att jag frågar, men är det svårt att hitta det, och ungefär vad ingår i "Steam-funktioner"? Har aldrig provat steam

Medlem
Skrivet av borotroth:

Hmm, låter ju värt det bara för det där starter pack faktiskt

Ursäkta att jag frågar, men är det svårt att hitta det, och ungefär vad ingår i "Steam-funktioner"? Har aldrig provat steam

Steam (http://store.steampowered.com/about/) erbjuder väldigt mycket, men i det här fallet med Lotro spelar det inte så stor roll eftersom det är ett MMO som uppdaterar sig när du startar det och såna saker. För Lotro så handlar det bara om att du kan ta skärmdumpar som du kan ladda upp till din profil på Steam, du kan se om Steam-kompisar är online och den del tjattrelaterade prylar, men annars är det bara ett skal program för Lotro.
Steam gör däremot väldigt mycket för andra program (personligen tycker jag Steam är toppen), men för Lotro är det nästan helt irrelevant.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Aha, gissar på att det är ganska irrelevant för det mesta jag spelar, men kan ju vara värt det bara på grund av det där med starter paketet

Tack!

Medlem

Mitt tips är att du börjar ett VIP-subscription om du kan, så slipper du köpa till alla questpack. Annars är det upp till level 20 som är gratis, men epic-questen ska du kunna göra hela gratis om jag har förstått det rätt.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Mitt tips är att du börjar ett VIP-subscription om du kan, så slipper du köpa till alla questpack. Annars är det upp till level 20 som är gratis, men epic-questen ska du kunna göra hela gratis om jag har förstått det rätt.

Jag håller med om att VIP ger betydligt mest. Däremot är det fullt möjligt, om än i teorin, att spela hela vägen upp till level 75 alldeles gratis. Det blir däremot i praktiken lite stökigt med jakten på Turbine Points.
World of Warcraft är däremot gratis upp till level 20 innan man behöver betala en månadskostnad (var sig man spelar eller inte).


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Det slog mig att det inte kostar såå mycket mer att köpa guild wars 2 än starter paketet till LotrO, eller ja, lite mer är det ju allt, men inte så att det gör allt för ont i plånboken

Får väl kolla upp hur guild wars 2 är och se vilket det blir, har bara spelat ettan hittills :S

I vilket fall som helst, tack för tipsen med LotrO!

1
Skriv svar